پژوهش کتاب برند در آسیا - پژوهش کتاب

درباره برند در آسیا

در نظام کنونی اقتصاد بین‌الملل که معادلات و مبادلات اقتصادی بیش از پیش در تعامل با یکدیگرند و از ساختار شبکه‌ای منسجم‎‌تری برخوردار شده‌اند اهمیت شرکت‌های فعال در عرصه‌های تجاری در حال افزایش است. این نظریه که در اقتصاد جدید، کشورهای مختلف جهان با شرکت‌های خود شناخته می‌شوند و اهمیت شرکت‌ها به‌مراتب بیشتر از اهمیت دولت‌های آنان در عرصه‌های تجاری است به‌طور ملموسی خودنمایی می‌کند. شرکت‌ها هر روز به‌دنبال افزایش سهم خود در بازارهای تجاری هستند و پیوسته کالاها و خدمات خود را با کمیت و کیفیت بهتری ارائه می‌کنند. طبیعی است که رقابت فشرده جزء جدایی‌‌ناپذیر این فرایند است و در صورت عدم مشارکت و حضور در بازارهای جهانی، حاشیه‌گزینی و شاید حذف آنان از صحنه‌‌های رقابت‌های تجاری چاره‌‌ناپذیر خواهد بود. براساس آمار منتشرشده، درحال حاضر بیش از ۴۰ هزار شرکت چند‌ملیتی با ۱۸۰ هزار شعبه در سراسر جهان وجود دارند که پیوسته مترصد تصاحب سهم افزون‌تر در بازارند. این شرکت‌ها با نام و برندهای خود شناخته می‌شوند.
اگرچه در دهه‌‌های گذشته این ‌برندها شرکت‌های اروپایی و آمریکایی بود که با سیطره بر بازار که از طریق ارائه کالا و خدمات افزون‌تر و کیفیت مطلوب‌تر نظرها را به خود جلب می‌کرد، امروزه با پیشرفت‌هایی که در کشورهای آسیایی و به‌ویژه در جنوب‌شرقی آسیا ملاحظه می‌شود و با اختصاص سهم بیشتر بازارهای جهانی به کالا و خدمات آسیایی، ‌برندهای آسیایی پتانسیل لازم برای حضور هرچه بیشتر در بازارها را به‌دست آورده و زنگ‌های خطر برای رقبای غربی به‌صدا درآمده‌ است.
برای شرکت‌ها، ‌برندها به‌مثابه یک تصویر و یک شناسنامه عمل می‌کند که باید به‌منظور شناخت، جذابیت، کیفیت و ارائه آن به‌صورت نمادی متمایز و قابل رقابت با سایرین اهتمام شود. اهمیت و تأثیرگذاری ‌برندها به‌گونه‌ای است که اگرچه در بدو امر این مطلوبیت کالا و خدمات است که ‌برندها را در نزد اذهان معرفی می‌کند، در میان‌مدت با تداوم حضور در بازار این ‌برندهاست که مهر تأیید بر کیفیت و مقبولیت کالا و خدمات می‌زند. ‌برندهای مطلوب می‌تواند منافع مطمئن شرکت‌های تجاری را ترسیم کند و تولیدات عرضه‌شده را از رقابت‌های منفی و تقلبات احتمالی در امان نگه دارد. این برندها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به‌همراه تعهدشان برای عرضۀ مطلوب محصولات، به تثبیت خود در بازارهای جهانی بیندیشند و رقابت با سرآمدهای بازار را پیش‌رو قرار دهند.
در دهۀ گذشته، بسیاری از آسیایی‌‌ها با توجه به مزیت‌های حاصله از ‌برندها و استقرار آن در شرکت‌های خود استقبال زیادی نشان دادند. آنان با توجه به شرایط فشردۀ رقابت‌های تجاری به‌خوبی درک کرده‌اند که استفاده از این برندها چه معنایی دارد و عدم بهره‌گیری از آن چه پیامدهای زیان‌باری درپی خواهد داشت. درنتیجه، مشاهده می‌شود امروزه تعداد شرکت‌های آسیایی که از این برندها استفاده می‌کنند رو به افزایش است. کتاب حاضر با به‌تصویرکشیدن اهمیت و ویژگی‌های درخور توجه ‌برندها، آگاه‌سازی مدیران و دست‌اندرکاران گسترۀ تجارت را مورد هدف قرار می‌دهد. چگونگی طراحی و ساخت، خصوصیات، گسترش و کنترل ‌برندها و تأثیرات ناشی از کاربرد یک ‌برند از جمله مباحثی است که با بهره‌گیری از مطالعات موردی بدان پرداخته می‌شود. به همین سبب، در ترسیم یک برنامه و مسیر دقیق برای کسانی که چنین رویکردی را مد ‌نظر قرار داده‌اند موفق است. ازاین‌رو، با توجه به چنین مزیتی است که به ترجمۀ این کتاب مبادرت شده است.

دکتر محمدابراهیم گوهریان
ادامه…

بستن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 360 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 12 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها