پژوهش کتاب دلایلی که مانع خرید بیمه عمر می شود - پژوهش کتاب

با وجود تبلیغات گسترده و اطلاع رسانی شرکت های بیمه و نمایندگی ها و کارگزاری های بیمه در زمینه بیمه عمر، اما باز هم عده زیادی از افراد از این مقوله عقب مانده اند. در این مطلب به بررسی علل نخریدن بیمه عمر توسط افراد مختلف پرداخته ایم:

  • نداشتن اطلاعات درست و شفاف

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط افراد کارشناس ، علت هایی که مانع خرید بیمه عمر می شود مانند متأهل بودن ، درآمد شغلی ، سن افراد ، نحوۀ آشنا بودن آنها با بیمۀ عمر ، وضعیت شغلی افراد از عامل های خرید بیمه عمر می باشد و حدود ۳۰ درصد افراد به علت نداشتن اطلاعات کافی از بیمه نامه از خرید آن خودداری می کنند

این بیمه نیاز شناساندن بیشتر به افراد جامعه دارد ،تا با پوشش های بیمه ای آن و هم چنین سرمایه گذاری آن ،آشنا شوند که اگر تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند حتی با پرداخت یک قسط ، اگر فوت کنند، تمام آنچه را که در بیمه برحسب سرمایه انتخاب کرده است به وارثانش می رسد و یا در صورت به اتمام رسیدن قراردادش ، تمام پول های پس انداز شدۀ آن ،با سود مشارکتی و تضمین اش به حساب فرد واریز شده است .پس در نتیجه، لازم است اطلاع رسانی دقیق و مناسب و کافی به مردم جامعه ارائه داد .

  • درآمد کم برابر با عمر کمتر می باشد

درآمد کم و فقر زندگی مردم و تورم بالا ، از علت بسیار مهم عدم خرید بیمه عمر افراد می باشد و در صورت درآمد پائین مردم ،خرید بیمه عمر هم کم می شود و تورم بالا ، هم خرید این بیمه را کم می کند. زیرا اکثر مردم زمان حال خود را مد نظر می گیرند و به آینده نگرشی ندارند و سرمایه گذاری کردن در بیمه عمر، به صورت طولانی مدت می باشد و صبر بالایی را می طلبد .در صورتی که اکثر مردم دنبال یک سرمایه گذاری کوتاه مدت می باشند و در کنارش بازدۀ خوبی را ببینید. بعضی از افراد به علت پرداخت سنگین حق بیمه مشکل دارند و بعضی از آن ها درآمد پائینی را دارند .در کل تورم خرید افراد را برای بیمه عمر کم کرده است .

  • انتخاب بیمه تأمین اجتماعی به جای بیمه عمر

عده ای از مردم اعتقاد دارند که خدمات درمانی و تأمین اجتماعی وقتی هست ، پس نیازی به بیمۀ عمر ندارند اما به دلیل وجود تورم و مشکلات اقتصادی ، حقوق بازنشتگی تأمین اجتماعی کفاف هزینه و خرج زندگی را نمی دهد و برای داشتن رفاه بیشتر،بیمه عمر و پس انداز بسیار مفید می باشد تا از مزایای سرمایه گذاری و مستمری آن نیز بهره مند شوند .

  • اطمینان نداشتن به شرکت های خصوصی بیمه

از دلایل دیگری که مانع رشد خرید بیمه عمر می شود نداشتن اطمینان افراد به شرکت بیمه می باشد. به طور مثال ، اکثراً فکر می کنند اگر پول خود را در شرکت های خصوصی بیمه سرمایه گذاری کنند و اگر آن شرکت ورشکسته شود ، چه تضمینی به برگشت سرمایه و پول ما وجود دارد و یا آیا به تعهدات خود عمل می کنند. البته که این سؤالات منطقی می باشد . این نگرانی ها ، بسیار بی مورد بوده .زیرا حدود ۵۰ درصد از حق بیمه افراد به بیمه مرکزی واریز می شود و شرکت بیمه مرکزی در هر شرایطی مانند ورشکستگی آن شرکت سود تضمینی و مبلغ سرمایه گذاری را به افراد می دهد .پس نگرانی نباید ایجاد شود .حال در مورد عمل به این تعهدات توسط بیمه باید گفت ، که شرکت بیمه مرکزی یک سری شرایط برای امتیاز دادن به شرکت بیمه انتشار می کند که در صورت آگاه بودن از آن می توانید تصمیم درست بگیرند .به طور مثال اگر میزان توانگری شرکت بیمه در این سال بالای ۱۰۰ باشد ،یعنی از پس تعهداتش بر می آید .

  • سرمایه گذاری در بانک و یا بیمه

این یک مقایسۀ ناعادلانه بین بانک و بیمه می باشد .زیرا اکثر مردم سرمایه گذاری در بانک را در الویت قرار می دهند و بر این باور هستند که بانک سود بیشتری را پرداخت می کند، آن هم به صورت ماهانه و نقد که این یکی از نقاط قوت بانک می باشد. اما توجه به این نکرده اند که برای گرفتن سود بالا باید پول بیشتری را در بانک سپرده گذاری نمایند. که معمولاً اکثر افراد توانایی آن را ندارند .در صورتی که در بیمه عمر حتی با پرداخت ماهیانه ۱۰۰ تومان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و در آینده هم مبلغ قابل توجهی را دریافت می نمایند که هم می توانند یک جا دریافت کنند و یا به صورت مستمری هر ماه بگیرند توجه داشته باشید که بانک و بیمه هر دو مکمل هم می باشند .

  • مشاوره غلط افراد و نزدیکان

گاهی برخی از افراد بعد از اینکه با بیمه عمر و تشکیل سرمایه آشنا شدند، در این زمینه با نزدیکان یا دوستان خود مشورت می کنند. در همین حین یک عادت غلط هم در بین عموم جامعه رواج دارد که عده ای حتی اگر در زمینه ای اطلاعات چندانی ندارند اما باز هم اظهار نظر می کنند. حال اگر فرد اظهارنظر کننده تأثیر گذار باشد می تواند با اطلاعات غلطی که به شخص می دهد، او را از خرید منصرف کند.

اما باید بدانید که بیمه زندگی آینده مالی را تضمین می کند. همین استدلال که شما در آینده با یک نظم واقعی، منابع مالی مشخصی خواهید داشت تا راحت تر زندگی کنید، ارزش خرید بیمه عمر را برای شما دو چندان می کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.