پژوهش کتاب کتاب اصول مهندسی بازاریابی - پژوهش کتاب

درباره کتاب اصول مهندسی بازاریابی

هر نسل از بازاریابان با فرصت‌ها و چالش‌های جدید و نیز مفاهیم و ابزارهایی برای دسته‌بندی آن‌ها روبه‌رو می‌شوند. اگر حدود یک دهه به عقب برگردیم، تعداد کمی از بازاریابان بودند که تصور می‌کردند آگهی تبلیغات تجاری اینترنتی تهدیدی جدی برای تبلیغات تجاری قراردادی محسوب شود. برخی هنوز هم انتظار دارند سرمایه‌گذاری روی بازاریابی همان استانداردهای مالی را داشته باشد که سرمایه‌گذاری روی جنبه‌های محسوس‌تر شرکت دارد، مانند عملیات. ما می‌توانیم بگوییم که شر‌ط‌ می‌بندیم تعداد بسیار اندکی از شرکت‌ها خود را برای بهره‌برداری از سیل اطلاعات و داده‌هایی که امروزه فضای تصمیم‌گیری بازاریابی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، آماده می‌کنند.
بازاریابی به عنوان یک حرفه باید فراتر از تکیه بر محتوای مفهومی تصمیم‌گیری و عمل تکامل باشد. مفاهیمی که از طریق تجربه تقویت می‌شوند همیشه نقش مهمی در بازاریابی بازی می‌کنند، اما بازاریابی امروزه پردازش و تجزیه و تحلیل سیستماتیک‌تری را می‌طلبد. عوامل مؤثر در تصمیم‌گیری‌های حوزه‌ی بازاریابی با طراحی مهندسی شباهت دارند؛ مفاهیم، اطلاعات، تحلیل‌ها، شبیه‌سازی مکان بازار و طراحی طرح‌های بازاریابی مؤثر همه در کنار هم قرار می‌گیرند. هرچند بسیاری از مردم بازاریابی سنتی را مثل هنر می‌بینند و خیلی‌های دیگر به آن مثل علم می‌نگرند، اما بازاریابی مدرن مانند مهندسی است؛ ترکیبی از هنر و علم. برای حل مشکلات خاص در این متن، چندین نیروی کلیدی در کار هستند تا شکل بازاریابی را دچار تحول کنند.
ادامه…

بستن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 297 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 12 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.