پژوهش کتاب کتاب صوتی راهکار تجارت - پژوهش کتاب

نقد و بررسی کتاب صوتی راهکار تجارت

‌درباره‌ی کتاب صوتی راهکار تجارت اثر برایان تریسی

کتاب راهکار تجارت کتابی است که منحصرا به هدف‌گذاری و نقش آن در تعریف تجارت و کسب‌ و کار می‌پردازد. تریسی در مقدمه‌ی کتاب می‌گوید:”طی سالیان دراز درباره‌ی هدف‌ها مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم که برای تجارت و موفقیت شخصی چقدر اهمیت دارد. یکی از این کشفیاتی که مرا حیرت زده کرد این بود که دانستم کمتر از سه درصد از مردم در تمام سطوح تجارت و صنعت برای زندگی  خود دارای هدف‌های معین و مشخصی هستند که همه روزه برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. ”

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی راهکار تجارت را با ترجمه‌ی مهدی قراچه‌دغی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این کتاب نسخه‌ی صوتی شده از کتاب چاپی منتشر شده توسط انتشارات ذهن آویز است. نام انگلیسی کتاب راهکار تجارت، Business Strategy است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی راهکار تجارت

کتاب راهکار تجارت در بیست و یک فصل با عناوین زیر نوشته شده است:

مقدمه‌ای بر استراتژی: اسکندر کبیر
اصول راهکار موثر
پنج سوال در برنامه‌ریزی کاربردی
بازیگران اصلی در تعیین راهکار‌ها
ارزش‌ها، پنداره و هدف
ماموریت شرکت خود را مشخص کنید
بازگشت از آینده
توجه به زمینه‌های استراتژیک
نیروی پیش برنده: کلید استراتژی
چهارمفهوم مهم در برنامه‌ریزی استراتژیک
روی کاری متمرکز شوید که آن را به خوبی انجام می‌دهید
حرکات همجواری
از استراتژی‌های بدیع استفاده کنید
اندیشیدن از مبنای صفر
تهاجمی رفتار کنید
انعطاف‌پذیری پیروز است
بازارهای جدیدی خلق کنید
رقبای خود را انتخاب کنید
همه‌ی شرکت را به کار بگیرید
نقش مهم ساختار سازمانی
پنج مرحله‌ی تدوین استراتژی و اجرایی کردن آن

‌در بخشی از کتاب صوتی راهکار تجارت می‌خوانیم

مدیریت‌های مختلفی بر سر کار می‌آیند و می‌روند. بعضی‌ها موفق‌ترند و بعضی دیگر ناموفق‌اند. اما یک مهارت مدیریتی وجود دارد که همیشه از مهارت‌های دیگر ارزش‌مندتر است و آن توانایی ایجاد یک برنامه‌ی راهبردی عملی است که به شما امتیاز رقابتی در بازارتان را می‌دهد. به چهار دلیل اساسی باید برای تجارت خود استراتژی مشخص کنید:

برای افزایش بازدهی روی سرمایه. مسئله اینجاست که می‌خواهید بازدهی روی سرمایه‎ی شما افزایش یابد.سرمایه نماینده‌ی مالکیت شماست. به عبارت دیگر می‌خواهید بهره‌وری روی سرمایه‌گذاری شما در شرکتتان افزایش یابد.
تولید کالاهای جدید. ممکن است به این نتیجه برسید که موجودیت شما را در بازار رقبای شما به مخاطره انداخته‌اند. از این رو ممکن است تصمیم بگیرید که مانند شرکت اپل محصولاتی جدید به بازار عرضه کنید.
به حداکثر رساندن نقاط قوت و فرصت‌های مناسب. کدام کار است که در آن بهتر هستید. فرصت‌های کلیدی شما در بازار کدام‌اند. وقتی این را دانستید به سرعت از آن۲ها بهره برداری کنید.
همین حالا تصمیم بگیرید و دست به کار شوید. تمام منظور و مقصود شما از استراتژی، برنامه ریزی کردن و دست به کارشدن است. برنامه ریزی راهبردی یک فعالیت انفعالی نیست. برنامه ریزی راهبردی به این توجه دارد که برای رسیدن به هدف‌ها و خواسته‌های خود چه اقداماتی باید صورت دهید.

‌چرا باید کتاب صوتی راهکار تجارت را خواند؟

برایان تریسی را بیشتر با کتاب قورباغه را قورت بده می‌شناسند اما تمامی آثار این نویسنده از اهمیت بسیار مدیریتی و شخصی برخوردار هستند. اثر پیش‌رو یعنی کتاب صوتی راهکار تجارت به خواننده‌ی خود خواهد آموخت که چه‌گونه برای کسب و کار خود برنامه‌ریزی کند و چگونه آینده و گذشته‌ی کسب و کارش را در اکنون ببیند و در نظر بگیرد. راهکار تجارت کتابی است که می‌تواند مناسب و مورد استفاده برای تمام مدیران سازمان‌ها یا شرکت‌ها و حتی کسب و کارهای روزمره‌ یا نوپا باشد. بدون شک هیچ پیشرفتی بدون هدف اتفاق نخواهد افتاد و راهکار تجارت کتابی است که به خواننده‌ی خود اصول طراحی استراتژی و هدف برای کسب و کار را آموزش می‌دهد.

کتاب صوتی راهکار تجارت در دسته‌ی کتاب‌های مدیریت قرار دارد.
کتاب صوتی راهکار تجارت مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
خوانش کتاب صوتی صوتی راهکار تجارت را حسین محمدرضایی به‌عهده داشته‌است. خوانش صوتی این اثر ۱۴۶ دقیقه زمان دارد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی راهکار تجارت اثر برایان تریسی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مدیریت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 11 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها