پژوهش کتاب کتاب صوتی هنر فروش کردن - پژوهش کتاب

نقد و بررسی کتاب صوتی هنر فروش کردن

هرچقدر هم که فروشنده‌ای راستگو و پرشور باشید، لبخند دوستانه داشته باشد یا شخصیت شما برای مشتری تاثیرگذار و جالب باشد. اگر نتوانید فروش خود را قطعی کنید و مشتری را مجاب برای خریدن محصول خود کنید تلاش شما هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. کتاب هنر فروش کردن مهارتهای قابل یادگیری را به شکلی می آموزد که هر فردی می تواند برای تبدیل فرایند فروش به یک پیروزی همیشگی از آن استفاده کند. برایان تریسی این کتاب را برای افرادی نگاشته است که می‌خواهند با فروش بالا ارتقاء شغلی و اینده‌ی موفقیت آمیزی برای خود بسازند. فراموش نکنید که «تمام مهارت‌های فروش یاد گرفتنی هستند و با تمرین و ممارست می‌توانید فروشنده ماهری شوید» و کتاب هنر فروش کردن همه‌ی این مهارت‌ها را در اختیار شما می‌گذارد.

درباره کتاب هنر فروش کردن

کتاب هنر فروش کردن با عنوان انگلیسی The Art of Closing the Sale نوشته‌ی برایان تریسی اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. این کتاب راه کسب درآمد بیش‌تر و سریعتر در دنیای فروش حرفه‌ای را به افرادی که می‎خواهند در این حوزه موفق باشند می‌آموزد. هنر فروش کردن همان‌طور که از نامش پیداست کتابی است که این فرصت را در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد تا به جایی برسند که فروش کردن هنر آن‌ها باشد و از این راه بتوانند به موفقیت‌های چشمگیر در کار و تجارت خود برسند.

کتاب هنر فروش کردن اثر برایان تریسی را نشر ذهن‌آویز با ترجمه‌ی «مهدی قراچه‌داغی» به فارسی برگردانده است و نسخه‌ی صوتی آن را انتشارات نوین کتاب گویا با صدای «نفیسه زاجکانی‌ها» در سال ۱۳۹۶ در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی قرار داده است. کتاب هنر فروش کردن یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی کسب و کار در دنیاست که در ایران هم استقبال خوبی از آن شده است. در سال ۱۳۹۸ این کتاب برای بار دوازدهم تجدید چاپ شده است.

زمان کتاب صوتی هنر فروش کردن ۶ ساعت و ۱۸ دقیقه است به طوری که مدیران کسب‌و کارها و افرادی که قصد دارند تجارت تازه‌ای راه‌اندازی کنند و سود و نتیجه‌ی موفقیت‌آمیزی داشته باشند می‌توانند با یک برنامه‌ریزی مناسب زمانی را صرف گوش دادن به فایل‌های صوتی این کتاب کنند.

فهرست کتاب صوتی هنر فروش کردن

مقدمه: از میان برداشتن موانع موفقیت فروش

-۱ ایجاد شخصیت قدرتمند فروش

-۲ روانشناسی قطعی کردن فروش

-۳ چگونه با اعتراضات و انتقادها روبرو شویم

-۴ موفقیت در قطعی کردن فروش ۱

-۵ موفقیت در قطعی کردن فروش ۲

-۶ با دو برابر کردن بهره‌وری

نتیجه

کتاب صوتی هنر فروش کردن مناسب چه کسانی است

یکی از ویژگی‌های افراد موفق این است که آن‌ها خوب می‌دانند چطور چیزی را که یاد گرفته‌اند در سریع‌ترین حالت ممکن با یک برنامه‌ریزی صحیح به مرحله‌ی عمل برسانند. در واقع افرادی که می‌خواهند محصول و کالای خود را به بدون مرجوعی بفروشند و در اصل بتوانند فروش آن محصول را قطعی کنند به موفقیت چشمگیری دست پیداکرده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت کتاب هنر فروش کردن برای افرادی است که قصد دارند محصولی را در اولین دیدار مشتری به او بفروشند و نیاز به مهارتی دارند که بتوانند مشتری را وادار به تصمیم‌گیری و خرید کنند.

قطعی کردن فروش به ‌معنای وادار کردن مشتری به‌تصمیم‌گیری و خرید در اولین دیدار است. این‌ها همه ‌نکاتی است که ‌نگارنده ‌در طی سالیان به آن‌ها رسیده و ‌دست‌یافته ‌است. مخاطب این کتاب همه‌ی افرادی هستند که تصمیم دارند به فروش بالای محصول خود برسند. تفاوتی ندارد شما مدیر یک شرکت بزرگ بازرگانی هستید یا یک خانم خانه‌دار که قصد دارید با فروش کیک‌های خانگی درآمدی خوب کسب کنید. به هر حال اگر قصد فروش محصول خود را دارید، برایان تریسی در این کتاب راهکارهای موثری را به شما ارائه می‌دهد.

چرا باید به کتاب صوتی هنر فروش کردن گوش دهیم

برایان تریسی که خود یکی از متخصصان فروش مشهور در جهان است در شروع راهش نتایج موفقیت‌آمیزی از فروش و قطعی کردن آن نداشت؛ اما بعدها با دقت و مطالعه و نگاه به زندگی افراد موفق در این حوزه توانست راهکارها و فنون خاص فروش را یاد بگیرد و تجارت خود را رونق دهد تا جایی که تریسی توانست رکورد فروش را در محل کار خود بشکند و آن را چندین برابر حد معمول گذشته کند؛ بنابراین به عنوان خواننده می‌توانیم به او اعتماد کنیم چون تریسی تا امروز بیش‌از صدها هزار نفر را از سراسر جهان تعلیم داده است تا به فروشندگان بزرگ و موفقی تبدیل شوند. او اطلاعات و تجربیات خود را در این کتاب جمع کرده است تا به افراد بگوید چطور می‌توان نقش تعیین‌کننده‌ای در فروش داشت. به گفته‌ی او «بزرگ‌ترین مانع اساسی بر سر راه موفقیت در فروش توانایی شما در وادار کردن مشتری به تصمیم‌گیری است».

در بخشی از مقدمه کتاب برایان تریسی آورده است: «همه‌ساله ‌میلیون‌ها فعالیت تجاری جدید صورت خارجی پیدا می‌کند که ‌موفقیت آن‌ها بستگی به موفقیت فروش دارد. فروشندگان می‌توانند با روش‌های مختلف، درآمد بیشتری کسب کنند. مهم‌ترین جنبه موفقیت در تجارت، عمل‌گرا بودن است».

برایان تریسی در این کتاب می‌گوید: «وقتی که کار فروشندگی‌ام را شروع کردم، روزها سرزده از این دفتر به آن دفتر و عصرها از این خانه به آن خانه می­رفتم و همیشه از پایان معامله می­ترسیدم. هرروز تمام اطلاعاتم را با اشتیاق در اختیار مشتریانم قرار می­دادم و در پایان می­پرسیدم، بسیار خوب چه تصمیمی می­گیرید؟ مشتری نیز معمولاً جواب می­داد، اجازه بدهید راجع به آن بیشتر فکر کنم. بعدها آموختم معنی این جمله خداحافظی مؤدبانه است و آن‌ها را هرگز دوباره نخواهیم دید. خودم را متقاعد کرده بودم که همه مردم این شهر، زمان بیشتری را برای فکر کردن احتیاج دارند و به زودی سیل تماس­های تلفنی خریداران مشتاق به سویم روانه خواهد شد؛ اما هیچ‌کس تماسی نگرفت! خیلی فکر کردم تا فهمیدم مشکل کارم کیفیت کالا، قیمت آن، وضعیت بازار و حتی رقبای فروشنده نبود بلکه اشکال از من بود».

کتاب هنر فروش کردن این مهارت را به افراد می‌آموزد که چطور می‌توانند مشتری خود را پیدا کنند و سراغ آن‌ها بروند و چطور می‌توانند اعتماد و اطمینان مشتری را برای سفارش و خرید کالای خود تضمین کنند. سود و فروش بالا در گرو قطعی شدن خرید از طرف مشتری است و زمانی که این موضوع از طرف مشتری انجام شد اعتماد به نفس فروشنده بالاتر می‌رود و این حس بر مشتری هم تاثیر می‌گذارد تا با خیال راحت از محصول یا محصولات شما خریداری کند.

درباره برایان تریسی

برایان تریسی Brian Tracy نویسنده‌ای که نام او را بر جلد کتاب‌های قورباغه‌ات را بخور یا قورباغه‌ات را قورت بده در ایران دیده‌ایم. تریسی سخنران و نویسنده‌ی مطرح جهان در حوزه‌ی روانشناسی موفقیت که این روزها ۷۵ ساله شده است علاوه بر نوشتن کتاب‌های خودیاری و خودسازی، با سخنرانی‌های انگیزشی خود الهام‌بخش میلیون‌ها انسان در زمینه‌های روانشناسی موفقیت در حوزه‌های فردی، خانوادگی و کاری در جهان بوده است.

برایان تریسی دوران نوجوانی خود را در کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا گذراند و از همان دوره‌ی نوجوانی در رویای میلیونر شدن و داشتن سرمایه و رفاه بود. همین رویاپردازی‌های او باعث شد تا درس و تحصیل را نیمه کاره رها کند و برای تحقق آرزوهای خود تلاش و کوشش کند. تریسی کار خود را از صفر شروع کرد چون معتقد بود که به هر برای موفقیت باید از جایی شروع کرد و هیچ مدیر موفقی در طول یک شب تا صبح مدیر نشده است. او بعد از ترک مدرسه از هیچ کاری دریغ نکرد از شستن ظرف‌ها در هتل، نظافت کاری تا کار در کارگاه چوب‌بری، کارخانه، مزارع دامداری و کشتی‌های باربری در نهایت در سن جوانی به این نتیجه رسید که چرا با این که سخت کار می‌کند اما از حقوق و رفاه خوبی در زندگی برخوردار نیست و پیشرفتی در زندگی خود نمی‌بیند. به همین دلیل زمانی که ۲۵ ساله بود تصمیم گرفت ببیند فروشندگان موفق و حرفه‌ای چطور توانستند به این درجه برسند و با الگو قرار دادن زندگی و روش کاری آن‌ها تبدیل به یکی از فروشندگان حرفه‌ای و کارآمد شد. او در ۲۵ سالگی با ثبت شرکت و استخدام ۹۵ نفر کار خود را به عنوان یک مدیر فروش موفق آغاز کرد.

تریسی در دهه‌ی ۳۰ سالگی‌اش تحصیلات خود را ادامه داد و در رشته‌ی کارشناسی ارشد بازرگانی به پایان رساند. او از جمله افراد موفق و تاثیرگذار در جهان است که توانسته بر موفقیت افراد و کسب‌وکار شرکت‌های بزرگ نقش پررنگی داشته باشد.تریسی با بیش از ۳۰۰ محتوای آموزشی و مشاوره‌ای در جهان و حضور در کشورهای مختلف ازجمله ایران همایش و سمینارهای متعدد برای مشاوره در زمینه‌ی مدیریت، فروش و استراتژی کسب‌وکار برگزار کرده است.

خرید و دانلود کتاب صوتی هنر فروش کردن در سایت و اپلیکیشن فیدیبو امکان پذیر است. همچنین بیش از ۵۰ عنوان کتاب الکترونیک و صوتی از برایان تریسی برای علاقه‌مندان در سایت فیدیبو قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 10 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها