پژوهش کتاب کتاب علی‌بابا خانه‌ای که جک‌ما ساخت - پژوهش کتاب

درباره کتاب علی‌بابا خانه‌ای که جک‌ما ساخت

علی‌بابا نامی غیرعادی برای یک شرکت چینی است. مؤسس آن، «جک‌ما»، معلم سابق زبان انگلیسی است که تبدیل شدن او به‌یک غول شرکتی دور از ذهن بود. اما خانه‌ای که جک ساخت، خانه‌ای برای بزرگ‌ترین فروشگاه مجازی دنیاست که خیلی زود از نظر مقدار فروش کالا از «وال‌مارت» پیشی گرفت.
علی‌بابا روش خرید چینی‌ها را تغییر داده و دسترسی به‌محدوده و کیفیتی از محصولاتی را فراهم کرده که نسل‌های قبلی فقط می‌توانستند رؤیای آن را داشته باشند. علی‌بابا همانند آمازون در غرب، راحتی تحویل به‌منزل را برای میلیون‌ها مصرف‌کننده به‌ارمغان آورده است.
بازار تجارت الکترونیکی چین تفاوت‌های بسیاری با آمریکا و سایر کشورهای غربی دارد و میراث دهه‌ها برنامه‌ریزی دولتی و مؤسسات دولتی همچنان نقش مهمی در آن بازی می‌کنند. علی‌بابا بررسی کرد و از ناکارآمدی‌هایی که آن‌ها ایجاد کرده بودند نخست در تجارت الکترونیکی و سپس در رسانه‌ها و تأمین بودجه استفاده کرد. دیدگاه او برای شرکت -یا تلاش‌های بشردوستانه او- اکنون به‌چالش‌های بزرگ چین در اصلاح سلامت، آموزش و راهکار او برای محیط‌زیست گسترش یافته است. اما کسب‌وکار اصلی امروز علی‌بابا همچنان تجارت الکترونیکی است، بازاری که به‌خلق آن کمک کرد و در حال حاضر بر آن حکمفرماست. آیا فضای بیشتری برای رشد دارد؟ رقبا منتظرند. همچنین با دقت دولت چین را زیر نظر دارند. از آنجایی ‌که علی‌بابا نسبت به‌شرکت‌های خصوصی دیگر قدرت بیشتری در بازار دارد، آیا جک می‌تواند دولت را سمت خود نگه دارد؟
ادامه…

بستن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 329 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 11 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها