پژوهش کتاب کتاب کلینیک محصول - پژوهش کتاب

درباره کتاب کلینیک محصول

کتاب «کلینیک محصول: آزمون بازاریابی محصولات جدید» نوشته پرویز درگی است.
نویسنده در این کتاب به یکی از مفاهیم جدید بازاریابی پرداخته است.
به جرات می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ‌گاه تاکنون علم بازاریابی در ایران به‌اندازه زمان فعلی موردتوجه نبوده است. اگر سری به صفحات نیازمندی‌ها و آگهی‌های روزنامه‌ها بزنید بیشترین نیروهای درخواستی، مدیران، کارشناسان و سایر نیروهای متخصص در حوزه‌ی بازاریابی هستند که دعوت به کارشده‌اند و این تازه آغاز راه است .
چون هرچقدر به جلو می‌رویم میزان تعامل ایران با اقصی نقاط جهان افزایش‌یافته و سرعت ارتباطات، گردش اطلاعات را بیش از هر زمانی کرده است. دیگر دغدغه مدیران بنگاه‌های اقتصادی تولید نیست بلکه، آنچه ذهن ایشان را مشغول ساخته است، ارائه‌ی محصول (کالا یا خدمت) باب میل مشتری است.
پس دیگر مدیران نمی‌توانند سلیقه‌ها و خواست‌های خودشان را به‌جای آنچه مشتری می‌خواهد بگذارند. لذا رویکرد تحقیقات بازاریابی برای شناخت هرچه بیشتر و بهتر مشتریان –رقبا– محیط درونی و محیط بیرونی سازمان‌ها رو به گسترش است و در این میان اهمیت آزمون بازار خود را نشان می‌دهد.
سازمان‌های ما به جهت زیان‌های عدم توجه به شناخت بازارهایی که متحمل شده‌اند درمی‌یابند که می‌بایست قبل از اقدام به ورود محصول به بازار یا خرید خط تولید، ابتدا نسبت به آزمون ایده – آزمون محصول – آزمون قیمت و … اقدام کنند.
کتاب «کلینیک محصول» به‌عنوان آزمون بازاریابی محصولات جدید، درصورتی‌که با اصول علمی آن به کار گرفته شود، ریسک تصمیم‌گیری اشتباه را به نحو قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.
«کلینیک محصول» خود نوعی از تحقیقات بازاریابی است که باهدف دریافت نظرات مشتریان از محصولات جدید یا قدیم شرکت انجام می‌شود.
در این نوع از تحقیق، محصول در معرض دید و مصرف مشتری قرار می‌گیرد و با دریافت بازخورد و نظر مشتری، اقدامات اصلاحی ، شناخته‌شده و به کارفرما پیشنهاد می‌گردد.
بامطالعه‌ی کتاب ضمن آشنایی بیشتر با مزایا و فواید «کلینیک محصول»، نحوه‌ی به‌کارگیری آن در راستای تعامل شایسته‌تر با بازار معرفی می‌گردد.
ادامه…

بستن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 11 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.