پژوهش کتاب اصل‌ گرایی اصل را بچسبید و فرع را رها کنید - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

نمی‌توان در زندگی از میان انبوه خواسته‌ها، همه چیز را خواست و به همه‌ی آن‌ها رسید. متاسفانه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که انسان در طول عمر خود به قدری زمان و انرژی دارد که می‌تواند به همه‌ی خواسته‌هایش برسد؛ و رفته رفته کار کردن زیاد ممکن است احساس بی‌مصرفی و بی‌فایده بودن در فرد ایجاد کند. یا این که به قدری سرش شلوغ شود که بهره‌وری گذشته را نداشته باشد. گرگ مک کیون در کتاب اصل‌ گرایی توضیح می‌دهد که تنها راه خروج از این وضعیت اصل گرا شدن است. زمان شبیه یک جاده‌ی یک‌طرفه است که به شما فرصت بازگشت و یا حرکت در خلاف جهتی که پیموده‌اید را نمی‌دهد. در این کتاب شما می‌آموزید که یک مسیر برای خود مشخص کنید و در آن ثابت‌قدم شوید.

درباره کتاب اصل‌ گرایی

کتاب اصل‌گرایی essentialism با عنوان فرعی اصل را بچسبید و فرع را رها کنید نوشته‌ی گرگ مک کیون اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی با موضوع انتخاب و تصمیم‌گیری قرار دارد. نویسنده در این کتاب اصل‌گرایی را حذف چیزهای غیرضروری در زندگی معرفی می‌کند. بسیاری از ما بیشتر وقت و انرژی خود را صرف انجام کارهایی می‌کنیم که نبودن و انجام ندادنشان تاثیری در کیفیت زندگی‌مان ندارد. ممکن است بارها به دلیل اینکه قدرت نه گفتن نداشته‌اید، خواسته‌ی دیگران را انجام داده باشید و بعد از مدتی احساس کنید که چقدر کارهای عقب مانده‌ی مهم دارید.

گرگ مک کیون در این کتاب ۲۰ اصل مهم را که می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها کمد شلخته‌ی زندگی را مرتب کرد، ارائه می‌دهد. ناشر توضیح می‌دهد که: «اصل‌گرایی چگونگی انجام کارهای بیشتر نیست، بلکه به معنای انجام کارهای درست است. به معنای انجام کارهای کمتر فقط محض کمتر بودنشان هم نیست. بدین معناست که برای فعالیت در بالاترین سطح اثربخشی‌مان تا می‌توانیم عاقلانه زمان و انرژی‌مان را فقط روی انجام کارهای ضروری سرمایه‌گذاری کنیم. اصل‌گرایی یعنی خلق سیستمی برای رسیدگی به کمد زندگی‌مان. اصل‌گرایی فرآیندی نیست که مثل مرتب کردن کمد، یک‌بار در سال، یک‌بار در ماه یا حتی یک‌بار در هفته زیر بارش برویم. اصل‌گرایی نظمی است که همیشه وقتی قرار است درباره‌ی بله گفتن یا مؤدبانه نه گفتن تصمیم بگیریم، از آن استفاده می‌کنیم».

شما بعد از خواندن این کتاب قادر خواهید بود از میان انبوهی از کارها و هدف‌ها، اولویت مهم خود را انتخاب کنید و زمان و انرژی خود را برای آن سرمایه‌گذاری کنید.

کتاب اصل‌گرایی در ایران با ترجمه‌ی بهنام شاهنگیان و مهدی مصلحی از سوی انتشارات آموخته در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. برای خرید و دانلود کتاب اصل‌گرایی از سایت و اپلیکشین فیدیبو اقدام کنید.

خواندن کتاب اصل‌ گرایی مناسب چه کسانی است؟

کتاب اصل‌گرایی مناسب افرادی است که زندگی کاری و شخصی‌شان از دغدغه‌های مختلف پر شده است. افرادی که نمی‌دانند باید به کدام کارها اولویت دهند و ذهنشان مدام دچار تشویش می‌شود. اگر شما جزو افرادی هستید که به زمان اهمیت می‌دهید و می‌خواهید لحظه‌های گران‌بهای زندگی خود را به بالاترین بازدهی ممکن برسانید، کافی‌ست موضوعات مهم را شناسایی و موضوعات مهم را از زندگی حذف یا کمرنگ کنید. این کتاب روش نظام‌مند اصل‌گرایی را به شما می‌آموزد تا با پیگیری منظم و منضبط بتوانید میان انبوه چیزهای خوب و چیزهای درخشان موازنه ایجاد کنید.

نگاهی بر فصل‌های کتاب اصل‌گرایی

فصل ۱: اصل گرایی چیست؟

فصل ۲: انتخاب: قدرت شکست‌ناپذیر انتخاب

فصل ۳: تشخیص: بی‌اهمیت بودن تقریباً همه‌چیز

فصل ۴: موازنه: کدام مشکل را می‌خواهم؟

فصل ۵: فرار: مزایای خارج از دسترس بودن

فصل ۶: بنگرید: چیزهایی را که واقعاً اهمیت دارند ببینید

فصل ۷: بازی کنید: خرد کودک درونتان را بپذیرید

فصل ۸: خواب: حفاظت از دارایی‌ها

فصل ۹: انتخاب: قدرت معیارهای سخت‌گیرانه

فصل ۱۰: روشنگری: تصمیمی که با هزار تصمیم برابر است

فصل ۱۱: شهامت: قدرت «نه» مؤدبانه

فصل ۱۲: لغو تعهد: اگر جلوی ضررتان را بگیرید، پیروزی بزرگی به دست می‌آورید

فصل ۱۳: تدوینگری: هنر نامرئی

فصل ۱۴: محدود کردن: آزادی تعیین مرزها

فصل ۱۵: حائل: مزیتی غیرمنصفانه

فصل ۱۶: کاهش: افزایش ثمر دهی با حذف موانع

فصل ۱۷: پیشرفت: قدرت پیروزی‌های کوچک

فصل ۱۸: تعلیق ذهنی: نبوغ روال روزانه

فصل ۱۹: تمرکز : حالا چه کاری مهم است؟

فصل ۲۰: بودن: زندگی اصل گرایانه

ضمیمه: ضروریات رهبری

 

در بخشی از کتاب اصل‌گرایی می‌خوانیم

راه و رسم اصل گرایی به معنای این نیست که در سال جدید عهد کنیم بیشتر «نه» بگوییم یا ایمیلمان را سروسامان دهیم یا در حوزه‌ی مدیریت زمان‌بر راهبرد جدیدی مسلط شویم. بلکه بدین معناست که پیوسته درنگ کنیم و بپرسیم: «دارم روی فعالیت‌های درستی سرمایه‌گذاری می‌کنم یا نه؟» در جهان آن‌قدر فعالیت و فرصت هست که برایشان وقت و منابع کافی نداریم؛ و بسیاری از این فعالیت‌ها و فرصت‌ها شاید خوب یا حتی بسیار خوب باشند، ولی واقعیت این است که بیشترشان بی‌اهمیت و تعداد انگشت‌شماری حیاتی‌اند. راه و رسم اصل گرایی یادگیری تشخیص تفاوت بین گزینه‌هاست، یعنی یاد بگیریم همه‌ی گزینه‌ها را پالایش کنیم و فقط آن‌هایی را انتخاب کنیم که واقعا ضروری‌اند. اصل گرایی چگونگی انجام کارهای بیشتر نیست؛ بلکه به معنای انجام کارهای درست است. اصل گرایی به معنای انجام کارهای کمتر فقط محض کمتر بودنشان هم نیست. بدین معناست که برای فعالیت در بالاترین سطح اثربخشی‌مان تا می‌توانیم زمان و انرژی‌مان را عاقلانه فقط در انجام کارهای ضروری سرمایه‌گذاری کنیم. تفاوت میان راه و رسم اصل گرایی و فرع گرایی را می‌توان در شکل ۱-۱ دید. در هر دو تصویر، به یک اندازه تلاش می‌شود. در تصویر سمت چپ، انرژی میان فعالیت‌های بسیار زیادی تقسیم می‌شود. نتیجه آن است که به تجربه‌ی ناخوشایند پیشرفت میلی‌متری در یک‌میلیون مسیر دچار می‌شویم. در تصویر سمت راست، انرژی صرف فعالیت‌های کمتری می‌شود. نتیجه آن است که با سرمایه‌گذاری در کارهای کمتر، تجربه‌ی رضایت‌بخش پیشرفت چشمگیر در مهم‌ترین کارها نصیبمان می‌شود. راه و رسم اصل گرایی با این ایده که از پس همه‌ی کارها برمی‌آییم همخوانی ندارد؛ در عوض، باید با موازنه‌های واقعی دست به گریبان شویم و تصمیم‌های سختی بگیریم. در بیشتر موارد، می‌توانیم باد بگیریم طوری تصمیم‌گیری کنیم که مانع هزاران تصمیم‌گیری بعدی شود تا خودمان را با بارها و بارها با پرسیدن سؤالی تکراری خسته نکنیم. راه و رسم اصل گرایی یعنی با نقشه‌ی قبلی زندگی کنیم، نه از روی غفلت. اصل گرا، به جای انتخاب‌های منفعلانه، آگاهانه چند کار حیاتی را در میان انبوه کارهای بی‌اهمیت انتخاب می‌کند و کارهای غیرضروری را کنار می‌گذارد و بعد موانع را برمی دارد تا کارهای ضروری مسیری مشخص و هموار داشته باشند؛ به عبارت دیگر، اصل گرایی رویکردی منضبط و نظام‌مند در تشخیص کارهایی است که بیشترین اثربخشی را در آن‌ها داریم و سپس اجرای تقریبا بی دردسر آن کارها.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب اصل‌گرایی اثر گرگ مک‌کیون بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی موفقیت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 354 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.