پژوهش کتاب ذهن حواس‌جمع چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

«موفقت و خوشبختی متعلق به کسانی است که می‌توانند حواسشان را جمع کنند. نیر ایال مأموریت دارد جلوی حواس‌پرتی‌تان را بگیرد و کتاب خارق‌العاده‌اش پر از ایده‌های اجرا شدنی است.» این جملات را آدام گرنت نویسنده و استاد دانشگاه مشهور آمریکایی درباره‌ی کتاب ذهن حواس جمع گفته است. نیر ایال، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «قلاب» باز هم قلم به دست گرفته است و این بار درباره‌ی موفقیت حرف می‌زند.

‌درباره‌ی کتاب ذهن حواس جمع  اثر نیر ایال

کتاب «ذهن حواس جمع: چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید» با عنوان اصلی «indistractable: how to control your attention and choose your life» اولین بار سال ۲۰۱۹ منتشر شد. نیر ایال این کتاب را با کمک جولی لی نوشته است. خانم جولی لی بنیان‌گذار سایت nirandfar.com است و دیدگاه‌هایش درباره‌ی مدیریت زمان و روان‌شناسی مشتریان را در آن به اشتراک می‌گذارد.

همه‌ی ما با بحران حواس‌پرتی و عدم تمرکز مواجه هستیم. همیشه کارهایی وجود دارند که هیچ‌وقت انجام نمی‌شوند، برنامه‌ریزی‌هایی که به هم می‌خورند و قرارهایی که فراموش می‌شوند. اما چرا؟ چرا ما انسان‌ها آن‌قدر حواس پرت هستیم و حتی در مقابل برنامه‌های خودمان سرکشی نشان می‌دهیم؟ در کتاب «ذهن حواس جمع» نیر ایال نشان می‌دهد اگر حواستان را جمع کنید مسیر زندگی شما چگونه پیش خواهد رفت. او در این کتاب تمریناتی را تعریف کرده است که به کمک آن‌ها می‌توانید با مغزتان پیمان ببندید چطور همیشه در مسیر درست بمانید. این کتاب راهنمای تصمیم‌گیری و پایبند ماندن به آن‌ها است.

نیر ایال کتاب ذهن حواس جمع را در هفت بخش مختلف و سی و پنج فصل نوشته است و در هر فصل نکته‌ی جدیدی برای سامان بخشیدن به کارها یاد خواهید گرفت. کتاب «ذهن حواس جمع» به شما کمک می‌کند توانمند و خوش‌بین باشید و خودتان برای زمانتان تصمیم بگیرید. نیر ایال همراه این کتاب یک سری منابع تکمیلی هم تهیه کرده است که باید پیش از خواندن کتاب آن‌ها را هم داشته باشید. این منابع شامل کتابچه‌ی تمرین، نمونه برنامه‌ی زمانی، کارت حواس جمعی و جدول پیگیری حواس پرتی هستند. خلاصه کتاب ذهن حواس جمع را می‌توانید در بخش نکته‌های مهم هر فصل این کتاب بخوانید و مغز کلام نیر ایال را در اختیار داشته باشید.

کتاب «ذهن حواس جمع» تاکنون به چندین و چند زبان مختلف ترجمه شده است و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استقبال کرده‌اند.

‌درباره‌ی نیر ایال نویسنده‌ی کتاب ذهن حواس جمع

نیر ایال (Nir Eyal) نویسنده، سخنران، مدرس و سرمایه‌گذار آمریکایی است که در هادِرا به دنیا آمده است. خانواده‌ی او زمانی که نیر تنها سه سال داشت به فلوریدای آمریکا کوچ کردند و او در همین ایالت بزرگ شد. نیر ایال مقطع لیسانس را در دانشگاه اموری (Emory) گذراند و در سال ۲۰۰۱ فارغ‌التحصیل شد. ایال پس از فارغ‌التحصیلی مدتی برای گروه مشاوره‌ی بوستون کارکرد و پس از آن برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی به استنفورد رفت.

نیر ایال در سال ۲۰۰۸ و پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به همراه تعدادی از همکلاسی‌هایش شرکتی تبلیغاتی راه انداخت که روی پلتفرم فیس بوک کار می‌کردند. این تجربه باعث شد او به رفتارهای کاربران شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند شود و تلاش کند چیزهای بیشتری در این رابطه یاد بگیرد. او در حال حاضر کار مهندسی رفتاری انجام می‌دهد. این به این معنی است که او به طراحان نرم‌افزار مشاوره می‌دهد تا آن‌ها بتوانند محصولاتی را تولید کنند که برای کاربران رفتارهای عادت ساز ایجاد کنند. او در این زمینه سخنرانی‌های متعددی انجام داده است و چیزهای زیادی درباره‌ی تلاقی روان‌شناسی، فناوری و تجارت نوشته است. کتاب «قلاب» مشهورترین اثر این نویسنده است که سال ۲۰۱۴ منتشر شد. نیر ایال در این کتاب یکی از مدل‌های موفق کسب‌وکار را معرفی کرده است که به صاحبان کسب‌وکار می‌گوید چگونه می‌توانند در مشتری‌هایشان وفاداری ایجاد کنند.

ترجمه‌ی کتاب ذهن حواس جمع به فارسی

کتاب ذهن حواس جمع یکی از کتاب‌های بسیار خوب حوزه‌ی موفقیت در سراسر جهان است. این کتاب در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان با استقبال زیادی مواجه شده و چندین و چند بار به زبان فارسی برگردانده شده است. اولین ترجمه‌ی این کتاب که با عنوان «ذهن حواس جمع» منتشر شده است متعلق به سحر امامی است که انتشارات میلکان آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. از میان ترجمه‌های دیگری که از این کتاب چاپ شده‌اند می‌توان به برگردان عادله میرزایی با عنوان «انحراف ناپذیر: ابر نیرویی به نام تمرکز» و برگردان غلامحسین علی مازندرانی با عنوان «حواست را جمع کن» اشاره کرد. «ذهن حواس جمع: چگونه افسار زندگیتان را به دست بگیرید» عنوان ترجمه‌ای از این کتاب نیر ایال است که فاطمه علی پورتنگسیری انجام داده و نشر آموخته منتشر کرده است. دانلود کتاب «ذهن حواس جمع» به‌صورت الکترونیکی در همین صفحه ممکن است. پادکست bplus که کتاب‌های مختلفی را بررسی می‌کند در یکی از قسمت‌هایش به کتاب ذهن حواس جمع پرداخته است و می‌توانید برای لذت بردن بیشتر از کتاب این پادکست را هم بشنوید.

چرا باید کتاب ذهن حواس جمع را خواند؟

«ذهن حواس جمع» یک کتاب مهم است. در این کتاب درباره‌ی سه حوزه‌ی مختلف و با اهمیت زندگی یعنی خودتان، روابط و کار صحبت می‌شود. این کتاب راه‌حل‌های زیادی را برای کنترل ذهن، جمع‌کردن حواس، برنامه‌ریزی درست و در یک کلمه قرارگرفتن در مسیر هدف در اختیار خوانندگانش قرار می‌دهد و با خواندن این کتاب تعداد بسیار زیادی راه‌حل در اختیارتان خواهد بود که اگر تصمیم بگیرید آن‌ها را عملی کنید تغییرات زیادی را مشاهده خواهید کرد. کتاب ذهن حواس جمع یک راه‌حل عملی برای زندگی بهتر است.

‌در بخشی از کتاب ذهن حواس جمع می‌خوانیم

جاناتان فرانزن، که نویسنده‌ی مجله‌ی تایم او را «رمان نویس بزرگ آمریکایی» نامید، مانند من و شما با حواس پرتی دست به گریبان است. البته تفاوت بین فرانزن و بیشتر افراد این است که برای متمرکز نگه‌داشتن خودش قدم‌های جدی برمی‌دارد. مجله‌ی تایم در سال ۲۰۱۰ این‌طور می‌نویسد:

از لپ تاپ دل سنگین و قراضه‌ای استفاده می‌کند و بازی‌های پیش فرض روی سیستم عامل را از بیخ و بن پاک‌کرده است. از آنجا که فرانزن باور دارد روی رایانه‌ای که به اینترنت متصل است نمی‌توانید داستان‌های مهمی بنویسید، نه‌تنها کارت شبکه‌ی بی‌سیم لپ تاپش را دور انداخت، بلکه ورودی کابل شبکه‌ی آن را نیز برای همیشه بست. او می‌گوید: «باید کابل شبکه را با چسب سر جایش بچسبانید و سپس سیمش را قطع کنید.»

شاید روش فرانزن افراطی به نظر برسد، ولی هر شرایطی اقدامات مناسب خودش را لازم دارد و البته فرانزن یگانه کسی نیست که از این روش استفاده می‌کند. کارگردان مشهور، کوئنتین تارانتینو، برای نوشتن فیلم‌نامه‌هایش هرگز از رایانه استفاده نمی‌کند، ترجیح می‌دهد توی دفترچه بنویسد. نویسنده و برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر، جومپا لاهیری کتاب‌هایش را با خودکار روی کاغذ می‌نویسد و سپس با رایانه‌ای بی اینترنت تایپش می‌کند.

این حرفه‌ای‌های خلاق می‌دانند تمرکز نه‌تنها به دور نگه‌داشتن حواس‌پرتی بلکه به حضور ذهن همیشگی خودشان نیز نیاز دارد. پس از اینکه یاد گرفتیم محرک‌های درونی را مهار کنیم، برای حواس جمعی زمان بگذاریم و افسار محرک‌های بیرونی را به دست بگیریم، آخرین قدم برای حواس جمع بودن این است که اجازه ندهیم پای مان را به سمت حواس پرتی بلغزد. برای انجام این کار باید روش قدرتمندی به نام «پیش تعهد» را یاد بگیریم که به معنای حذف گزینه‌ای در آینده برای غلبه بر هوسمان است.

در واقع پیش تعهد راهکاری قدیمی ست و محققان هنوز سرگرم مطالعه روی علت اثربخشی زیاد آن هستند. شاید اسطوره‌ای‌ترین پیش تعهد تاریخ در حکایت باستانی ادیسه باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : تاريخ : 2 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.