پژوهش کتاب کتاب ببخش و بگیر چرا و چگونه بخشنده‌ها به اوج موفقیت می‌رسند؟ - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

انسان موجودی اجتماعی است و همواره در موقعیت‌های مختلف در ارتباط با سایرین است. کیفیت این روابط می‌تواند بر روند موفقیت تاثیر بگذارد. به همین دلیل، افراد نیازمند به کارگیری اصول رفتاری درست هستند تا به بهترین عملکرد‌شان در روابط کاری و اجتماعی‌شان دست یابند. اهمیت این تعاملات آنچنان در مسیر رشد و بالندگی افراد موثر است که علاوه بر این‌که فرد در زندگی‌‌ شخصی‌اش موفق می‌شود، جهان اطرافش را نیز به سمت موفقیت پیش می‌برد.

کتاب ببخش و بگیر، چرا و چگونه بخشنده‌ها به اوج موفقیت می‌رسند؟ اثری تحسین برانگیز و معتبر است که رفتار افراد با سبک‌های متقابل و متفاوت را در سه گروه گسترده دسته‌بندی می‌کند و نشان می‌دهد که هر سبك چگونه بر چشم اندازهای شخصی و حرفه‌ای شخص تأثیر می گذارد.

آدام گرنت در طول کتاب ببخش و بگیر، چرا و چگونه بخشنده‌ها به اوج موفقیت می‌رسند؟ با کمک تحقیقات تجربی و روایت خرده داستان‌ها، استدلال‌هایی قانع کننده  برای تبدیل شدن به انسانی بهترارائه می‌دهد.

درباره کتاب ببخش و بگیر، چرا و چگونه بخشنده‌ها به اوج موفقیت می‌رسند؟

کتاب ببخش و بگیر اثر آدام گرنت با نام اصلی Give and Take سال ۲۰۱۳ منتشر شده است. این کتاب در زمینه‌ی روان‌شناسی و موفقیت نوشته شده و راه‌کارهایی جدید و کاربردی برای حرکت به سمت موفقیت ارائه کرده است. آدام گرنت دراین کتاب علاوه‌ بر اشاره به عواملی نظیر انگیزه، سخت‌کوشی، استعداد و شانس، معتقد است در دنیای امروز موفقیت بستگی به نحوه و میزان تعاملات ما با سایرین دارد. نویسنده افراد را براساس تعاملات‌شان به سه دسته‌ی گیرندگان، بخشندگان و حساب‌گران تقسیم کرده و توضیح داده که هر یک از افراد در موقعیت‌های مختلف زندگی ممکن است یکی از این سبک‌ها را اجرا کنند.

گیرندگان، بخشندگان و حساب‌گران به روایت آدام گرنت

آدام گرنت طی کتاب ببخش و بگیر تجربه‌ و داستان‌های مختلفی را با خوانندگان کتابش به اشتراک می‌گذارد تا بر اهمیت ارتباط با دیگران تاکید کند. نویسنده علت اینکه چرا برخی از مردم در صدر نردبان موفقیت بالا می‌روند و برخی دیگر به پایین می‌ریزند را مرتبط با الگوی گیرندگان، بخشندگان و حساب‌گران می‌داند.

گرنت درباره‌ی این سه سبک از رفتار افراد در اجتماع می‌گوید :«بخشیدن، گرفتن و حساب‌گری سه سبک اساسی در تعامل‌های اجتماعی‌اند، ولی مرز بین آن‌ها قابل تغییر است. همین‌طور که نقش‌های شغلی و روابط مختلف را تجربه می‌کنید، شاید از یک سبک رفتاری در یک رابطه‌ی متقابل به سبک دیگری تغییر روش دهید. تعجبی ندارد که هنگام مذاکره بر سر میزان حقوق‌تان شخصیتی گیرنده داشته باشید، وقتی به کسی کم تجربه‌تر از خودتان چیزی آموزش می‌دهید بخشنده باشید و به هنگام سهیم کردن یک همکار در یک تخصص، مثل یک حساب‌گر عمل کنید. شواهد نشان می‌دهند که در محیط‌های کاری، بخش زیادی از مردم یک سبک اصلی را در رابطه‌ی متقابل دارند که نشان می‌دهد بیشتر اوقات با چه رویکردی به سراغ افراد می‌روند. و نقش این سبک اصلی در موفقیت ما به اندازه‌ی سخت‌کوشی، استعداد و شانس است.»

مروری بر فصل‌های کتاب ببخش و بگیر

کتاب ببخش و بگیر شامل نه فصل است که عبارتند از «تو نیکی می‌کن و در دجله انداز، که ایزد در بیابانت دهد باز»، «طاووس و پاندا»، «اثر موجی»، «پیدا کردن الماس در سنگ»، «قدرت ارتباط فروتنانه»، «هنر حفظ انگیزه»، «تغییرات بزرگ»، «تغییر آدم خسیس» و «ابراز وجود».

آدام گرنت طی این فصل‌ها علت موفقیت بخشنده‌ها را توضیح می‌دهد و معتقد است اگر یک فرد روابطش با دیگران بهتر باشد علاوه‌بر این که خود موفق‌تر است سبب رشد و پیشرفت یک سازمان نیز می‌شود. در این باره نویسنده در کتاب ببخش و بگیر می‌گوید :«برای درک اینکه چرا بخشنده‌ها بر بالای نردبان موفقیت تکیه می‌زنند، ماجراها و مطالعات شگفت‌انگیزی را بررسی می‌کنیم که روشن می‌کنند چگونه بخشیدن می‌تواند قدرتمندانه‌تر و کم خطرتر از آن چیزی باشد که بیشتر مردم باور دارند. در این مسیر، بخشنده‌های موفق در مشاغل متفاوت شامل مشاوران تخصصی، وکلا، پزشکان، مهندسان، فروشندگان، نویسندگان، کارآفرینان، حسابداران، مشاوران مالی و روسای هیئت‌های ورزشی را معرفی می‌کنم.»

سبک نوشتاری کتاب ببخش و بگیر، چرا و چگونه بخشنده‌ها به اوج موفقیت می‌رسند؟

کتاب ببخش و بگیر با لحنی صمیمانه و روان نوشته شده و خواننده به راحتی می‌تواند از نکات مفید آن بهره‌مند شود. گرنت از زبان خودش داستان‌ و تجربه‌های مفید را بیان می‌کند وسبک نوشتاری سبب شده خواننده با نویسنده احساس نزدیکی کند. همچنین در انتهای کتاب بخشی با نام «کارهایی برای تاثیرگذاری» نوشته شده است. در این بخش گرنت اصولی را مطرح می‌کند که با انجام آن‌ها می‌توان بخشندگی را در زندگی افزایش داد و بدون هیچ چشم‌داشت و منتی به کمک افراد رفت.

یکی از این راهکارهای عملی از نظر آدام گرنت این است :«بیشتر کمک بخواهید. اگر می‌خواهید دیگران بخشنده باشند، یکی از ساده‌ترین کارها این است که از آن‌ها درخواست کمک کنید. وقتی درخواست کمک می‌کنید، همیشه باری بر دوش دیگران اضافه نمی‌کنید. برخی‌ها بخشنده‌اند و با کمک خواستن، فرصتی برای‌شان ایجاد می‌کنید تا ارزش‌هایشان را بروز دهند و احساس ارزشمندی کنند. با درخواست انجام لطفی ۵ دقیقه‌ای بار به نسبت کوچکی را روی دوش فرد دیگری می‌گذارید و اگر از یک حسابگر چنین چیزی بخواهید، روی این می‌توانید حساب کنید که فرصتی برای جبران خواهید داشت. وین و چریل بیکر می‌گویند افراد می‌توانند با درخواست کردن و کمک کردن جرقه‌‎‌ی چرخه‌ی جبران لطف را بزنند. با سخاوتمندی و بدون چشم داشت کمک کنید، ولی بارها هم برای چیزهایی که نیاز دارید درخواست کمک کنید.»

درباره آدام گرنت، نویسنده کتاب ببخش و بگیر

آدام گرنت Adam Grant نویسنده و روان‌شناس اهل آمریکا، آگوست سال ۱۹۸۱ متولد شده است. او تحصیلات مقطع کارشناسی‌اش را در دانشگاه هاروارد گذرانده و فارغ‌التحصیل دکترای روانشناسی سازمانی از دانشگاه میشیگان است. او در ۲۸ سالگی تحصیلات خود را به سرانجام رساند و به تدریس در دانشگاه‌های مختلف مشغول شده است.

آدام گرنت از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۷ از سوی دانشجویان دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا به عنوان بهترین پروفسور انتخاب شده است. او چهره‌ی موفقی در تدریس و فعالیت در حوزه‌ی روان‌شناسی کسب‌وکار است و به عنوان یکی از بهترین اساتید تجاری جهان زیر چهل سال برگزیده شده است. در حال حاضر او علاوه‌ بر نوشتن و تدریس، در مجله نیویورک تایمز نیز مشغول به کار است و به عنوان یکی از تأثیرگذارترین متفکران بین المللی فعالیت می‌کند.

آثار آدام گرنت موثر در دست‌یابی به موفقیت

کتاب ببخش و بگیر، چرا و چگونه بخشنده‌ها به اوج موفقیت می‌رسند؟ اولین اثر آدام گرنت است که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز جای گرفت. این کتاب در همان سال انتشار، بهترین کتاب سایت آمازون هم شد و به بیست و هفت زبان دیگر ترجمه شد.

نویسندگان و مدیران شرکت‌های موفق زیادی از جمله «رابرت ساتن»، «دنیل اچ. پینک»، «سوزان کین» و «ویلیام پی. لودر» این کتاب را تحسین کردند و «دیوید الن» درباره‌ی کتاب ببخش و بگیر نوشت: «کتابی فوق‌العاده، کاملا مستند و انگیزه‌بخش که بر باور «آدم خوب‌ها مزد کارشان را نمی‌گیرند» خط بطلان می‌کشد! سال‌هاست که متوجه شدم سخاوت‌مندی، برابری را به سبک خودش ایجاد می‌کند و پژوهش‎‌های مسحورکننده‌ی گرنت و سبک جذاب وی در ارائه‌ی آن‌ها مهر تایید محکمی بر این مساله است و روش‌های کاربردی برای استفاده‌ی اثربخش‌تر از سخاوت‌مندی را نشان می‌دهد. این کتاب حاوی مطالب بسیار عالی برای به سرانجام رساندن مستمر کارهای معنادار است.».

گرانت در کنار نگارش کتاب، صدها مقاله‌ی پژوهشی نیز نوشته و سخنرانی و کارگاه‌های زیادی در زمینه‌ی کسب‌وکار و موفقیت اجرا کرده است. «گزینه‌ی ب، مواجهه با سختی…، بازیابی خویشتن…، و یافتن شادی» و «گزینه ب عبور از بحران‌های تلخ زندگی و بازیابی شادی» از جمله دیگر کتاب‌های این نویسنده هستند که پی دی اف آن‌ها برای خرید و دانلود در سایت و اپلیکیشن فیدیبو موجود است. آدام گرنت این دو کتاب را با همکاری «شریل سندبرگ»، از مدیران ارشد فیسبوک و جزو صد نفر تاثیرگذار در جهان سال ۲۰۱۲ راهی بازار کرده است.

ترجمه کتاب ببخش و بگیر به زبان فارسی

کتاب ببخش و بگیر، چرا و چگونه بخشنده‌ها به اوج موفقیت می‌رسند؟ را سعید یاراحمدی و علیرضا خاکساران به فارسی ترجمه کرده‌اند و انتشارات آموخته آن را سال ۱۳۹۷ به چاپ رسانده است. نسخه الکترونیک این کتاب در همین صفحه برای خرید و دانلود موجود است.

سعید یاراحمدی و علیرضا خاکساران از جمله مترجمانی هستند که کتاب‌های حوزه‌ی روان‌شناسی را ترجمه می‌کنند. از جمله‌ ترجمه‌های دیگر سعید یاراحمدی که در فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است می‌توان به «شاه‌کلید ارائه‌ی موفق»، «همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند، قدرت گفتن داستانی معتبر در دنیایی که اعتماد کالایی کمیاب است»، «برند ماندگار» و «گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز» اشاره کرد. همچنین کتاب‌های «نه شنیدن؛ نردبان موفقیت»، «ترن هوایی کارآفرینی»، «مهره‌ی حیاتی، آیا غیرقابل جایگزین هستید؟» و «اولین حلقه، اصول و مبانی تکثیر در بازاریابی شبکه‌ای» از ترجمه‌های دیگر علیرضا خاکساران است که آن‌ها نیز در فیدیبو موجود هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 306 views بار دسته بندی : تاريخ : 14 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.