پژوهش کتاب دانلود کتاب اشتباهات یک زن | نوشته ام.سوسا - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

در روند رشد فردی؛ درس گرفتن از اشتباهات گذشته یکی از موضوعات مهمی است که انسان را به قله‌ی سعادت نزدیک می‌کند. اما اگر اشتباهات در روابط بین فردی رخ دهند، می‌توانند به روابط‌ و در نتیجه به خود فرد صدمه بزند. تاثیر اشتباه و خطا در رابطه ممکن است برای زنان که در ارتباط‌های خود بُعد عاطفی پررنگ‌تری دارند، پررنگ‌تر باشد و ممکن است به همین دلیل دچار احساس سرخوردگی و شکست شوند. اما درس گرفتن از اشتباهات به چه معناست؟ آیا زنان تنها با شناخت اشتباهات خود، می‌توانند در ارتباط‌‌شان بهبود ایجاد کنند؟

ام.سوسا در کتاب اشتباهات یک زن از اشتباهاتی که زنان در روابط خود با مردان دارند می‌گوید و به آن‌ها کمک می‌کند این اشتباهات را تکرار نکنند.

درباره کتاب اشتباهات یک زن

کتاب اشتباهات یک زن نوشته‌ی ام.سوسا اولین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این کتاب با زبانی ساده و قابل‌فهم در هفت بخش برای زنانی نوشته شده که به دنبال بهبود روابط خود و پیدا کردن ارزش واقعی‌شان در زندگی هستند. در واقع مطالب کتاب اشتباهات یک زن می‌تواند به زنان کمک کند تا با تجزیه و تحلیل اشتباهات‌شان به شناختی درست و عمیق از خود برسند، عواطف و احساسات خود را کنترل کنند و در نهایت عشق به خویشتن را تجربه کنند.

ام.سوسا در کتاب اشتباهات یک زن اشتباهاتی  که ممکن است هر زنی در روابط گذشته یا حال مرتکب آن شده باشد را بیان می‌کند. حتی ممکن است خواننده در طول خواندن کتاب به یاد خاطرات تلخ و شیرین روابط گذشته بیافتد. ام.سوسا در هر بخش با زبانی ساده و روان، اشتباهات یک زن را نقد می‌کند و طرز فکری مثبت را به جای آن ارائه می‌دهد تا خواننده بعد از خواندن، از تکرار این رفتار و افکار اجتناب کند.

 کتاب اشتباهات یک زن اولین‌بار در سال ۱۳۹۶ با ترجمه‌ی «نجمه سالاری» از سوی نشر مجید منتشر شد. خرید و دانلود کتاب اشتباهات یک زن در سایت فیدیبو امکان‌پذیر است.

کتاب اشتباهات یک زن مناسب چه کسانی است؟

همان‌طور که از نام کتاب می‌توان متوجه شد کتاب اشتباهات یک زن برای زنانی مناسب است که در ایجاد روابط خود با مردان مرتکب اشتباه شده‌اند چرا که ارزش واقعی خود را در گذشته نمی‌شناختند. خطاهایی که رفته رفته باعث شده تا زنان عزت نفس و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند، اشک بریزند و خود را فراموش کنند. زنانی که برای پذیرفته شدن و توجه از طرف مردان حاضر بودند پا روی ارزش خود بگذارند تا مردان قدردان آن‌ها باشند اما در نهایت با سرافکندگی و بی‌توجهی و حتی خیانت مواجه می‌شدند اما حالا تصمیم به تغییر دارند.

کتاب اشتباهات یک زن برای زنانی که نیاز به عشق و تکامل دارند کاربردی است. اما نکته‌ی مهم برای استفاده از کتاب اشتباهات یک زن قبل از هر چیز پذیرفتن اشتباهات و خواست تغییر و تحول اساسی در روابط و زندگی مشترک است. زنانی که هنوز وارد رابطه‌ی جدیدی نشدند، زنانی که در گذشته روابط سمی و اشتباه داشته‌اند و زنانی که در حال شکل‌گیری رابطه‌ی جدید هستند مخاطبان اصلی کتاب اشتباهات یک زن هستند.

مروری بر فصل‌های کتاب اشتباهات یک زن

بخش اول کتاب با عنوان «ارزش‌های فردی شما» به زنان می‌آموزد که هر زنی برای درک واقعی عشق اول از همه باید ارزش واقعی خود را بشناسد و بداند که او مسئول افکار کسی جز خودش نیست. نویسنده در این بخش تاکید دارد که قبل از ارتباط با کسی و اتکا به آن‌ها شخص باید با خود ارتباط داشته باشد و تکامل خود را در گرو عشق‌ورزی دیگران نبیند.

«تغییر دادن مردها» بخش بعدی است که نویسنده بیان می‌کند که تغییر دادن مردی که خود نمی‌خواهد تغیر کند کاری بیهوده و اشتباه است. این موضوع که بعضی از رفتارهای نامزد یا همسر مطابق سلیقه و علاقه‌ی زن نیست نباید باعث شود که تمام وقت خود را صرف تغیر دادن او کند چا که این‌کار در نهایت باعث رنجش و دل‌آزردگی او می‌شود. باید هر فردی را همان‌طور که هست پذیرفت. این یکی ازاشتباهات زنان است که فکر می‌کنند با این ‌کار مرد را در مسیر پیشرفت قرار داده‌اند. نویسنده درادامه راهکارهایی را برای تغییر نگرش زنان نسبت به مردان و رابطه می‌دهد. تعریف و تمجید، مهربانی، احترام به حریم خصوصی، تشویق و قدردانی از روش‌های هستند که در این بخش نویسنده برای خواننده با جزئیات توضیح می‌دهد.

عنوان بخش سوم «غر زدن شرایط را بهتر نمی‌کند» است. در این قسمت نویسنده اشتباه بزرگی که بیش‌تر زنان مرتکب آن می‌شوند را توضیح می‌دهد. «توقع داشتن» مشکل بزرگ بسیاری از زنان است. آن‌ها تصور می‌کنند که مردان باید از نظر مادی و عاطفی، زنان را تمام و کمال راضی کنند. به همین دلیل زمانی که شرایط طبق خواسته‌های زن پیش نمی‌رود به جای صحبت کردن درباره‌ی آن مشکل شروع به غر زدن می‌کنند. نویسنده توضیح می‌دهد که هیچ‌چیز در زندگی به طور کامل مطلق و بی‌عیب نیست و رابطه‌ی زن و مرد هم از این قاعده مستثنی نیست اما با صداقت و گفت‌وگو به جای غر زدن می‌شود نوع ارتباط را بهتر کرد.

بخش بعدی «این فقط یک ارتباط نیست» درباره‌ی داشتن رابطه‌ی جنسی در ارتباط زنان با مردان است. یکی از مواردی که نویسنده در این بخش به آن تاکید دارد این است که بهتر است زنان با طرف مقابل خود قبل از شروع رابطه هدف‌شان را از آن ارتباط مشخص کنند تا در آینده ضربه‌ی روحی نخورند.  

«شما کامل کننده‌ی خودتان هستید» بخش پنجم کتاب است که به یکی از اشتباهات زنان یعنی نیاز به کامل شدن اشاره می‌کند. بعضی از زنان فکر می‌کنند که برای کامل شدن به مردی در زندگی خود نیاز دارند که آن‌ها را به ساحل امن عشق برساند. اما این انتظار تنها باعث می‌شود ارزش زن به مرور کم شود. نویسنده در ادامه تاکید می‌کند «مهم‌ترین فرد در زندگی خودتان هستید» و زمانی که یک زن یاد بگیرد که ارزش خود را بداند دیگر کسی به خود اجازه نمی‌دهد از او سو استفاده‌ی عاطفی کند.

بخش ششم کتاب با عنوان «تخریب(شروعی دوباره)» به زنانی که شکست خورده‌اند می‌آموزد که چطور می‌توان به فردی جدیدی در زندگی فرصت عشق‌ورزی داد و دوباره به فرد دیگری اعتماد کرد.

آخرین بخش کتاب «رها کنید تا بتوانید نفس بکشید» است. نویسنده در این قسمت به زنان شکست خورده که زندگی خود را رو به نابودی می‌بینند، می‌گوید که چطور برای خودشان بجنگند و گذشته را رها کنند.

ام.سوسا نویسنده کتاب اشتباهات یک زن

 ام.سوسا نویسنده‌ی آمریکایی کتاب پرفروش «دوراهی» است که در ایران ترجمه نشده است. اولین کتاب سوسا اشتباهات یک زن است که آن را با هدف کمک به زنان در روابط عاطفی‌شان نوشت. سوسا بیش‌تر وقت خود را صرف به اشتراک گذاشتن نگرش‌هایش از طریق رسانه‌های اجتماعی می‌کند. سوسا در حوزه‌ی زنان و موفقیت آن‌ها فعالیت می‌کند و بیش‌تر کتابهایش هم حاصل افکار و تجربیاتی است که از نزدیک آن‌ها را لمس کرده است. همین باعث شده تا بسیاری از زنان با آثار او بتوانند تغییر اساسی در رفتار خود داشته باشند و رفتارها و عادت‌های اشتباه خود را کنار بگذارند.

در بخشی از کتاب اشتباهات یک زن می‌خوانیم

وقتی به این باور می‌رسید که عاشق فردی هستید، هر کاری برای این که با آن فرد بمانید، انجام خواهید داد. فکر می‌کنید عاشق آن فرد هستید و او لایق این است که شما وقت و توجه کامل تان را برایش بگذارید. می‌خواهید از او حمایت کنید و متقابلا انتظار دارید کارهایی را که برایش انجام داده اید در حق شما انجام دهد.

متأسفانه برای بیش تر ما این اتفاق نمی‌افتد. از تجربه‌ای که قبلا داشتم می‌توانم درک کنم چه حسی دارد وقتی با تمام وجود شیفته‌ی فردی می‌شوید. مدام در این فکرید به او فرصت بدهید تا به زندگی‌تان برگردد، شاید که این بار، همه چیز فرق کند؛ ولی هیچ گاه فرق نخواهد کرد.

شرایط همان گونه است و قرار نیست بهتر شود و درواقع شاید بدتر هم بشود.

اشتباهی که همیشه تکرار می‌کردم، این بود که اجازه می‌دادم فرد قبلی بار دیگر به زندگی‌ام برگردد. حتا زمانی که کم‌ترین وقت را با هم می‌گذراندیم، کششی وجود داشت که ما را به سمت هم سوق می‌داد، آن قدر که دوست داشتم آن حس را عشق بنامم، ولی عشق نبود. یک شیفتگی بیش نبود.

بله، هر چقدر که می‌خواهید، می‌توانید به خودتان دروغ بگویید، اما به تدریج حقیقت به شما ضربه خواهد زد(ضربه‌ی سختی به شما خواهد زد)، ما عشق را با هوس اشتباه می‌گیریم. به رابطه‌ی قبلی برمی‌گردیم، چون فکر می‌کنیم این عشق است که ما را دوباره به هم برگردانده است، خیر این فقط چیزی است که شما در ذهن خود ساخته‌اید.

تصور می‌کنیم که آینده‌مان با آن‌ها چگونه خواهد بود. فقط چیزهایی را که می‌خواهیم، باور می‌کنیم. به جای این که واقعیت را ببینیم، چشم و گوش خود را بر روی حقیقت می‌بندیم.

هشت سال تمام به خودم دروغ گفتم. دائم به خودم می‌گفتم «این بار شرایط متفاوت‌تر خواهد بود»، هر بار و هر زمان که تماس می‌گرفت جواب می دادم و تسلیم می شدم، چون او پشت خط بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : تاريخ : 27 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.