پژوهش کتاب دانلود کتاب صوتی تمرین نیروی حال | اثر اکهارت تول | با صدای نیما رئیسی - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

حضور در لحظه‌ی حال و حس کردن لحظه به لحظه‌ی زندگی چنان اهمیت بالایی در خودشناسی و زندگی بهتر دارد، که هرکس برای داشتن یک زندگی شگفت‌انگیز در مرحله‌ی اول باید بتواند به لحظه‌ی حال قدم بگذارد. این کار با شناخت ویژگی‌های مختلف شخصیتی و دنیایی فراتر از درون ما، امکان‌پذیر است. کتاب نیروی حال معروف‌ترین اثر اکهارت تله از جمله کتاب‌های مطرح در کمک به افرادی است که که می‌خواهند به درک و شناخت نیروی حال برسند. این قدرت ذهن ماست که با حضور در لحظه‌ی حال می‌تواند به آرامشی مطلق دست پیدا کند. خواندن کتاب نیروی حال هر خواننده‌ای را به کشف شگفتی و قدرت لحظه‌ی حال می‌رساند.

درباره‌ کتاب تمرین نیروی حال؛ راهنمایی برای موثر زیستن

برای اکثر افراد، این موضوع پیش آمده که مسئله‌ای باعث درگیری افکارشان شود به طوری که فرد نتواند از لحظه حال لذت ببرد و مدام به گذشته یا آینده فکر کند. تمام آن چیزی که اکهارت تله (Eckhart Tolle) سعی می‌کند در این کتاب به مخاطبان خود بیاموزد، این است که چطور در لحظه‌ی حال زندگی کنند. اکهارت تله معتقد است که کتاب تمرین نیروی حال عصاره‌‌ی آموزه‌های او است. او در این کتاب کوشیده تا آموزه‌هایش را در ظرف کلمات بریزد و آن‌ها را با همه‌ی مخاطبانش در هر گروه سنی در میان بگذارد. کتاب تمرین نیروی حال حاصل تلاش ده ساله‌ی نویسنده‌اش و عصاره‌ی تجربیات اوست. به عقیده‌‌ی اکهارت تله، این ذهن افراد است که آنها را در زنجیر افکار منفی نسبت به گذشته و آینده حبس کرده است و زمانی است که فرد به دلیل اتفاقات پیش آمده شروع به قضاوت کردن نسبت به آینده می‌کند و مضطرب و نگران می‌شود. ذهن انسان در این مواقع، نگرانی‌ها و هیجانات منفی زیادی را تجربه می‌کند و تنها چیزی که به آن اهمیت نمی‌دهد زمان حال است: «هوایی را که به درون بدن تو وارد و خارج می‌شود احساس کن. لحظه‌ی حال تنها واقعیتی است که باید با آن مواجه شوی، تو همواره با لحظه‌ی حال طرف هستی، نه آینده، تو هرگز با آینده طرف نمی‌شوی».

اکهارت تله در این کتاب می‌گوید که هیچ‌وقت آینده‌ای در کار نخواهد بود و آن چیزی که از آن به عنوان آینده نام‌گذاری می‌شود، همان لحظه‌هایی است که همین حالا در حال سپری شدن است. این لحظه‌های حال که در بیشتر اوقات قربانی گذشته و آینده می‌شوند، حقیقی‌ترین راه رسیدن انسان‌ها به خوشبختی و آرامش درونی است.

مروری بر فصل‌های کتاب تمرین نیروی حال

اکهارت توله در کتاب تمرین نیروی حال در سه بخش «دست‌یابی به نیروی حال»، «رابطه،تمرین معنوی» و «پذیرش و تسلیم» به خوانندگانش یگانه راه‌ حل رهایی از مشکلات یعنی حضور در لحظه را می‌آموزد.

بخش اول کتاب درباره‌ی آگاهی است. به باور تله هرگاه آگاهی به بیرون از آدمی معطوف باشد، جهان برایش تداعی می‌شود و هرگاه این آگاهی را به درونش هدایت کند، ذات خود را درک می‌کند. او در فصل اول این بخش «روشن‌بینی» را راهی برای رها کردن خود از ذهن و رسیدن به آزادی حقیقی می‌داند. اکهارت توله در فصل دوم یعنی «منشا ترس» شرح می‌دهد که تا زمانی که خود را با ذهن برابر بدانیم، نفس با طبیعت توهمی خود زندگی ما را اداره می‌کند. نفس بسیار آسیب‌پذیر است و همواره خود را در خطر می‌بیند.

 فصل «ورود به حال» درباره‌ی گونه‌ای دیگر از دانستن در بی‌زمانی است. تله در فصل «زدودن ناآگاهی» خواننده را قانع می‌کند که هرچه‌ آگاهی بیشتری به زندگی وارد کنیم، منفی‌گرایی، خشونت و ناسازگاری نمی‌تواند نیروی حضور ما را مخدوش کند. «زیبایی در سکون حضور می‌شکفد» فصل آخر این بخش است که تله آرام گرفتن ذهن را باعث هشیاری آن در درک زیبایی‌ها می‌داند.

در بخش دوم کتاب تمرین نیروی حال،  اثر آکهارت توله عشق را حالتی از وجود معرفی می‌کند که در اعماق وجود ریشه دارد. نه ما می‌توانیم عشق را از دست دهیم و نه عشق می‌تواند ما را ترک کند. فصل ششم «زدودن بدن دردمند» منبع دردهای آدمی را بررسی می‌کند و بخش بزرگی از آن را در اختیار نداشتن بر ذهن و مقاومت ناآگاهانه مقابل اتفاق‌ها و مشکلات می‌داند. «از روابط معتادگونه تا روابط روشن‌بینانه» درباره‌ی ناقص بودن همه‌ی روابطی است که هنوز به ارتعاش آگاهی حضور دست نیافته‌اند.

بخش سوم کتاب تمرین نیروی حال «پذیرش و تسلیم» نام دارد و چگونگی شکل‌گیری احساس آرامشی ژرف در وجود را شرح می‌دهد. «پذیرش حال» فصل هشتم کتاب درباره‌ی روان‌شدگی در جریان زندگی است. به باور تله نگاه کردن به گیاهان و حیوانات، پذیرش آن‌چه هست و تسلیم به حال را به ما می‌آموزد. در فصل «تبدیل بیماری به روشن‌بینی» می‌آموزیم که از آن‌جایی‌که در حال هیچ مسئله‌ای وجود ندارد، بیماری نیز وجود ندارد. بیماری هیچ ربطی به واقعیت وجود ما ندارد. تله باور دارد که با گشودن قلمروی وجود که توسط ذهن پوشیده شده است، آرامش، سکون و نشاطی عظیم در درون‌مان به وجود می‌آید.

اکهارت تله؛ نویسنده‌ی‌ راهنماهای معنوی

اِکهارت تُلِه که اسم او در فارسی اکهارت تول هم نوشته و خطاب می‌شود؛ نویسنده‌ی کتاب‌های تمرین نیروی حال، «سکون سخن می‌گوید» و «زمینی نو» (جهانی نو) است که در سال ۱۹۴۸ در کشور آلمان متولد شد. تله دوران کودکی شادی داشت. اما بعد از طلاق والدینش، کم کم دچار مشکلاتی شد. آکهارت تول تا چندین سال در شرایطی پر از اضطراب و تشویش زندگی کرد، شرایطی که امکان داشت هر کسی را در آن وضعیت مجبور به خودکشی کند. تله در دانشگاه لندن در رشته‌های فلسفه، ادبیات و روانشناسی فارغ التحصیل شد و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه اکسفورد ادامه داد. همچنین در سال ۲۰۱۱  تله به عنوان تاثیر‌گذارترین شخصیت معنوی جهان معرفی شد. او هم اکنون در کانادا ساکن است و به نویسندگی و آموزش معنوی مشغول است.

اکهارت تله در فاصله‌ی چهار سال دو کتاب نوشت. اولین کتاب او « نیروی حال» (The Power of Now) نام داشت. او این کتاب را در بیست و نه سالگی و تحت تاثیر خوابی آشفته نوشت. تاثیر این رویای کابوس‌وار به حدی بود که بی میلی تله به زندگی را تبدیل به اشتیاقی وصف ناپذیر کرد. اکهارت تله در کتاب «نیروی حال» معنای لحظه و اکنون را با لحنی اسرار آمیز برای خواننده شرح می‌دهد و دید خواننده را درباره‌ی در لحظه زندگی کردن تغییر می‌دهد. این کتاب که تاکنون به بیش از ۳۰ زبان دنیا از جمله زبان فارسی ترجمه شده است؛ با ترجمه‌ی هنگامه آذرمی در فیدیبو موجود است.

چهار سال بعد از انتشار و موفقیت آنی کتاب «نیروی حال»، اکهارت تله نامه‌های زیادی از خوانندگان دریافت کرد. آن‌ها در این نامه‌ها از تله می‌خواستند که راهکارهای عملی و کاربردی برای زیستن در لحظه به آن‌ها بدهد. این امر انگیزه‌ی اصلی تله برای نوشتن کتاب تمرین نیروی حال شد.  

ترجمه کتاب تمرین نیروی حال

توصیه‌های اکهارت تله در کتاب تمرین نیروی حال آنقدر کارآمد بودند که مترجمین زیادی برای ترجمه این اثر به زبان‌های مختلف تلاش کردند. چهار مترجم توانا، تاکنون کتاب تمرین نیروی حال  را به فارسی ترجمه کرده‌اند. نسخه‌ای که در فیدیبو بررسی می‌کنیم، تمرین نیروی حال ترجمه‌ی «فرناز فرود» است که انتشارات کِلک آزادگان آن را منتظر کرده است.

علاوه‌ بر نسخه‌ی الکترونیک و فیزیکی کتاب تمرین نیروی حال، نسخه صوتی این کتاب هم با صدای نیما رئیسی توسط نوین کتاب گویا منتشر شده است. «فاطمه مشایخی» ترجمه‌ی تخصصی این کتاب را طوری انجام داده است که برای ضبط مناسب باشد.

انتشارات کلک آزادگان کتاب‌های دیگر اکهارت تله را با عنوان‌های «زمینی نو»، «سکون سخن می‌گوید» منتشر کرده است. مترجم‌های این دو کتاب به ترتیب «هنگامه آذرمی» و «فرناز فرود» هستند.

نسخه‌ی الکترونیکی و پی دی اف pdf  همه‌ی این کتاب‌ها را می‌توانید از فیدیبو خریداری کنید. کتاب صوتی کتاب «زمینی نو» با صدای مسیحا برزگر هم در فدیبو برای دانلود موجود است.

در قسمت هایی از کتاب صوتی تمرین نیروی حال می‌شنویم

اگر شما در روابط خود هم عشق و هم متضاد آن یعنی حمله، خشونت عاطفی و مانند این ها را تجربه می‌کنید، به احتمال زیاد، وابستگی نفسانی و چسبیدن معتادگونه را با عشق اشتباه گرفته‌اید. نمی‌توان یار خود را یک لحظه دوست داشت و لحظه بعد به او حمله کرد. عشق حقیقی هیچ متضادی ندارد. اگر«عشق» شما متضادی دارد، پس عشق نیست، بلکه یک نیاز نفسانی شدید به درک عمیق تر و کامل تر از خود است؛ نیازی که فرد مقابل به طور موقت برآورده می‌سازد. این احساسی است که نفس، جایگزین رهایی می‌کند و برای مدتی کوتاه تقريبا همان احساس رهایی را به شخص می‌دهد.

اما هنگامی فرا می‌رسد که یار شما به گونه‌ای رفتار می‌کند که نیازهایتان یا بهتر بگویم، نیازهای نفستان را برآورده نمی‌سازد. در این زمان احساس ترس، درد و کمبود که اجزای جدایی‌ناپذیر آگاهی نفسانی هستند و توسط «رابطه عاشقانه» پوشیده شده بودند، دوباره ظاهر می‌شوند. هر اعتیادی ناشی از این است که فرد از رویارویی با درد و گذر از آن امتناع می‌کند. هر اعتیادی با درد آغاز می‌شود و با درد پایان می‌گیرد. به هر ماده ای که معتاد باشید، خواه غذا، خواه دارو یا مسکن‌های قانونی یا یک فرد، شما در عمل از چیزی یا شخصی استفاده می‌کنید تا درد خود را بپوشانید.

چه تنها زندگی کنید، چه شریکی در زندگی داشته باشید، راه حل این است : حاضر بودن و تقویت خود از طریق توجه هرچه عمیق‌تر برحال. برای شکوفایی عشق باید درخشش حضور در شما به اندازه‌ای نیرومند باشد که تحت تسلط فکرکننده یا بدن دردمند قرار نگیرید و آن‌ها را خود نپندارید. شناخت خود به عنوان وجود ورای فکرکننده، آرامش و سکون پشت همهمه، عشق و شادی پشت درد، رهایی، رستگاری و روشن بینی را به همراه دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,646 views بار دسته بندی : تاريخ : 7 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.