پژوهش کتاب کتاب از خدا بخواه او می دهد - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

پیچیدگی‌های زمانه‌ی امروز نیاز انسان به نیرو‌های فراتر از خودش را برای دستیابی به لحظاتی آرام افزایش داده است. همچنان که‌موج صنعتی شدن در جهان قرن بیستم سرعت می‌گرفت همواره گروه‌هایی از افراد وجود داشته‌اند که سرخورده از این پیشرفت صنعتی میل بازگشت به هویت ابتدایی انسان و جهان هستی را داشته‌اند. برخی از این گروه‌ها به‌طورکلی به زندگی صنعتی پشت پا زده‌اند و کماکان در کشور‌های پیشرفته‌ی دنیا به شکل سنتی و طبیعی زندگی می‌کنند. کتاب از خدا بخواه او می‌دهد اثر استر هیکس و جری هیکس کتابی است که با مخاطب قرار دادن افراد غرق‌شده در زندگی سریع و پیشرفته‌ی امروزی و باهدف دستیابی به آرامش در فراز و نشیب زندگی روزمره نوشته‌شده است. این کتاب با ارائه‌ی بینش ذهنی و پس‌ازآن ارائه‌ی راهکارهای عملی تلاش دارد احساس آرامش ازدست‌رفته‌تان را به شما بازگرداند.

درباره کتاب از خدا بخواه او می‌دهد اثر استر هیکس و جری هیکس

در قرن بیستم و به‌ویژه در نیمه‌ی دوم آن، درنتیجه‌ی گسترش ارتباطات و تبادلات فرهنگی جوامع، بخش بزرگی از آموزه‌های عرفان شرقی در فرهنگ غرب وارد شد. اما این تداخل و تبادل همان‌طور که برای هر ارتباط فرهنگی طبیعی است منجر به این نشد که آموزه‌های شرقی دست‌نخورده باقی بمانند. مربیان و معلمان غربی که به‌تدریج راه و مسلک شرقی را پیش گرفتند در بسیاری از موارد با نگاهی تلفیقی پیشروی و طرز فکر علمی روز را در کنار جذابیت‌های شرقی قراردادند و نتیجه‌ی آن راه و رسمی شد که شکل مبتذل آن را در فرهنگ هیپی آمریکایی می‌توان دید. کتاب «از خدا بخواه او می‌دهد» بانام انگلیسی Ask and it is given: learning to manifest your desires اولین بار در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید در همین طبقه‌بندی التقاطی جای دارد.

کتاب «از خدا بخواه او می‌دهد» با کنار هم قرار دادن آموزه‌های یک مرشد غیرواقعی به نام «ابراهیم» نوشته‌شده است. «ابراهیم» درواقع یک نام و برند تجاری است که «استر هیکس» و «جری هیکس» برای ارائه‌ی آثارشان از این نام بهره برده‌اند. نوار‌های آموزشی، کتاب‌ها و سمینار‌های آموزشی بخشی از آثار ایجادشده با برند «ابراهیم» است! کتاب اگرچه در دو بخش جداگانه نگاشته شده است اما به‌طورکلی فصل اول شامل هدلاین‌های بی‌ارتباط با یکدیگر است که در ذیل هرکدام یک یا چند پاراگراف مثال و توضیح نوشته‌شده است. در عمل کتاب اگرچه بر اساس یک مفهوم و بینش خطی شکل‌گرفته است اما آموز‌ه‌های استخراج‌شده از این بینش به شکل مجزا و جداگانه در سر تیترهای غیرخطی نوشته‌شده‌اند. بخش دوم کتاب روش‌های عملی برای دستیابی و بهره‌برداری از تئوری‌های مطرح‌شده در بخش اول را بیان می‌کند که انسجام بیشتر و بهتری دارد. خواننده می‌تواند این بخش کتاب را از ابتدا تا انتها بخواند و تأثیر آن روی بدن، زندگی و محیط اطرافش را بررسی کند.

مروری بر محتوای کتاب از خدا بخواه او می‌دهد

مفهومی که در این کتاب بسیار بر آن تأکید شده است و به‌کرات استفاده از آن به چشم می‌خورد «ارتعاش» است. اولین مواجهه‌ی خواننده در کتاب با این مفهوم مربوط به مقدمه‌ی کتاب است، «وین دایر» از قول «انیشتین» می‌گوید: «هیچ‌چیز اتفاق نمی‌افتد مگر چیزی حرکت کند.» «وین دایر» که خود ید طولایی در نگارش کتاب‌های روانشناسی و خودیاری دارد درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «عالم هستی، عالم ارتعاش است.» و «هر چیزی با بسامدی قابل‌اندازه‌گیری در ارتعاش است.» «این انرژی عظیم و سریع منبع هستی نامیده می‌شود. شما و هر موجود و شیئی دیگر از این ارتعاش سرچشمه گرفته و سپس وارد دنیای اشیا، موجودات، اذهان و نفوس شده‌اید.» «تعالیم ابراهیم در اصل بر این هدف استوار است که به شما کمک کند ازهرجهت به منبعی که کل آفرینش از آن سرچشمه گرفته است و درنهایت به آن بازخواهد گشت، بازگردید.»

اگر بخواهیم تمام بازخورد‌های این اثر را در یک پارگراف خلاصه کنیم باید بگوییم کتاب «از خدا بخواه او می‌دهد» بسیاری از خوانندگانش را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده است. خوانندگان و اشخاص حقیقی بسیاری را می‌توان یافت که اعتقاددارند بهره‌برداری از تعالیم این کتاب توانسته‌ است زندگی اجتماعی آن‌ها را سامان دهد و آن‌ها توانسته‌اند شغل دلخواهشان را پیدا کنند یا روابط عاشقانه و ازدواجشان را بهبود ببخشد. بااین‌وجود گروه دیگری از خوانندگان به‌شدت با مفاهیم این کتاب ضدیت دارند و بر این باور هستند انجام و پیروی از تعلیمات این کتاب تأثیری روشن و مشخص به روی زندگی‌شان نداشته است. کتاب‌هایی که مخالفان و موافقان دوآتشه دارند همیشه موضوع و معیار خوبی برای سنجش جهان‌بینی فرد در برابر اجتماع هستند. به همین دلایلی که گفته شد دانلود کتاب «از خدا بخواه او می‌دهد» و مطالعه‌ی آن برای تمام خوانندگان خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب از خدا بخواه او می‌دهد می‌خوانیم

همه‌چیزهایی که پیش‌ازاین بوده، به پدید آمدن موجودی منجر شده است که شما در حال حاضر هستید. و همان‌طور که همه تجارب شما از بدو تولد در جسم مادی، تا لحظه اکنون، منجر به انسانی شد، که شما در حال حاضر هستید. آنچه تاکنون توسط خالق هستی تجربه‌شده، به چیزی انجامیده که اکنون تجربه در زندگی مادی درروی کره زمین در حال تجربه شدن است.

با توجه به اینکه هر فردی بر روی این سیاره تجاربی دارد که سبب آرزوهای آن برای به دنیا آمدن می‌گردد، نوعی فراخوانی دسته‌جمعی در حال صورت گرفتن است، که عملاً معادل با تکامل سیاره شماست. و بنابراین، هرچه شما تعامل بیشتری داشته باشید، اولویت‌های شخصی شما بیشتر شناخته می‌شوند و تابش خواهند داشت… و هرچه اولویت‌های شما تابش بیشتری داشته باشند، شما زودتر از عالم برتر پاسخ‌هایی خواهید گرفت. بنابراین، سیلان پرتوان انرژی منبع در مقابل شما گسترده است که از آن اولویت‌های شخصی، فردی شما دریافت خواهند شد. به‌عبارت‌دیگر، به دلیل بی‌شمار افرادی که زندگی کرده و در حال زندگی کردن هستند و به علت قدرت فراخوانی آرزوهای بی‌شمار آن‌ها، احساس فرح بخشی در تجربه آتی شما حتمی است و به همان نسبت آرزوهای کنونی شما به‌موقع سیلان انرژی‌ای برای نسل‌های آتی فراهم می‌آورد تا از آن بهره گيرند.

اگر شما بتوانید آن را آرزو کنید عالم هستی می‌تواند آن را فراهم آورد

چنانچه حضورتان در واقعیت زمانی -مکانی آرزوی پنهانی را در شما برمی‌انگیزد، عالم هستی وسایلی دارد تا نتایج موردنظر شمارا فراهم سازد. چون توانایی شما برای رسیدن به پیشرفت بیشتر با هر موفقیتی که پیش‌ازاین تحقق‌یافته بود، افزایش پیدا می‌کند، این پیشرفت ازنظر آنانی که تازه آن را تجربه کرده‌اند ممکن است خیلی شگفت‌انگیز بیاید، ولی برای کسانی که احساس شادی و سلامت را درک کرده، انتظار دارند پیوسته آن را تجربه کنند چیزی عادی به نظر می‌رسد. سیلان سلامت و شادی، حتی اگر شما متوجه نباشید، در وجودتان جاری است؛ ولی زمانی که آگاهانه به آن هماهنگی می‌شوید، تلاش‌های خلاق شما رضایت‌بخش‌تر خواهد شد؛ چون در آن وضعیت کشف می‌کنید هیچ‌چیزی وجود ندارد که شما آرزو کنید و نتوانید به آن دست‌یابید.

درباره استر هیکس و جری هیکس

«استر هیکس» Esther Hicks نویسنده و سخنران انگیزشی اهل آمریکا ماه مارس سال ۱۹۴۸ متولد شد. او نویسنده‌ی کتاب‌های معنوی و الهام‌بخش است که بسیاری از آن‌ها را با همکاری «جری هیکس»، همسرش نگاشته است. برخی از عناوین آثار آن‌ها عبارت‌اند از «بخواهید و به شما داده می‌شود، آموزه‌های آبراهام» و «بازی برنده‌ها، برنده‌ها برد می‌خواهند و بازنده‌ها نباختن» که نسخه الکترونیک آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود هستند.

ترجمه کتاب از خدا بخواه او می‌دهد به فارسی

کتاب «از خدا بخواه او می‌دهد» را «توراندخت تمدن(مالکی)» به فارسی ترجمه کرده و «انتشارات البرز» آن را در سال ۱۳۸۶ منتشر کرده است. کتاب الکترونیکی «از خدا بخواه او می‌دهد» در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «توراندخت تمدن(مالکی)» کتاب‌های بین‌المللی حوزه‌ی روانشناسی و معنوی را به فارسی ترجمه می‌کند و از آثار دیگر او می‌توان به «حفظ اعتدال و میانه‌روی در رابطه زناشویی» اثر«جوزف اف.دولی»، «او را دوست بدار» اثر «بورلی انگل»، «عشق ورزیدن آسان، انضباط دادن مشکل» اثر «بکی.آ بیلی» و «درخواست کن، دریافت خواهی کرد» اثر «پیر مورنسی» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

کتاب از خدا بخواه او می‌دهد برای چه کسانی مناسب است

در ترجمه‌ی انگلیسی به فارسی نام کتاب نکته‌ی ظریفی وجود دارد که شاید به‌خوبی بتواند نمایانگر مخاطب فارسی‌زبان کتاب باشد. در ترجمه‎ی فارسی عنوان عبارت «از خدا بخواه» نوشته‌شده است و این در حالی است که نام انگلیسی اشاره‌ای به خدا ندارد و در سرتاسر کتاب هم نشانه‌ای از ارتباط کتاب و تمرین‌های آن با جوانب مذهبی زندگی شهروند ایرانی پیدا نمی‌کنید. پس در وهله‌ی اول مخاطب این کتاب را باید خوانندگانی دانست که در جست‌وجوی مفهوم شفابخشی و خودیاری در فضایی بیرون از فضای مذهبی هستند. اگر به کتاب‌هایی که در ارتباط با قانون جذب هستند باور دارید این کتاب فراتر از توقعات شما خوب خواهد بود. اما اگر با این طرز فکر غریبه باشید و علاقه‌ای به آن نداشته باشید این کتاب به‌هیچ‌وجه مناسب شما نخواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : تاريخ : 25 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.