پژوهش کتاب کتاب تانگ‌فو روش برخورد با افراد دشوار - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

تعداد آدمهای بدقلق و ناسازگار در جهان کم نیست. افرادی که ممکن است به هر شکلی با زبان کنایه یا طعنه به ما نیش بزنند یا شروع به فریاد کشیدن کنند و از حمله‌ی زبانی لذت ببرند. در مقابل عده‌ای از افراد هستند که نمی‌دانند در این وضعیت چه رفتاری با این افراد درست است به همین دلیل سکوت می‌کنند و سرافکنده می‌شوند.

سم هورن در کتاب تانگ‌فو با روش‌هایی ساده و اثبات شده به افراد آموزش می‌دهد که چطور و کجا بهترین پاسخ را برای افراد دشوار داشته باشند.

درباره کتاب تانگ فو

کتاب تانگ فو نوشته‌ی سم هورن اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. عنوان فرعی این کتاب روش برخورد با افراد دشوار است. سم هورن در این کتاب به خوانندگان می‌آموزد که چطور روابط اجتماعی موفقی داشته باشند و به جای کناره‌گیری از افراد بتوانند با هر شخصی ارتباط برقرار کنند. عنوان کتاب از ترکیب دو کلمه‌ی تانگ به معنی زبان و فو ورزش‌های رزمی است. به همین دلیل نویسنده نام تانگ‌فو را برای کتاب انتخاب کرده است تا به خوانندگان توضیح دهد که در حمله‌های زبانی چطور می‌توانند از زبان مثل یک هنر رزمی استفاده کنند.

سم هورن نویسنده‌ی کتاب در چهار بخش به خوانندگان می‌آموزد که با مهارت کلامی از خود در برابر افراد بدقلق، بد زبان، سخت‌گیر و حتی لجباز حمایت کنند، اعتماد به نفس خود را بالا ببرند و با روش‌های مشابه هنرهای رزمی ابتدا ذهن و بعد زبان خود را برای دفاع و حمایت از خود استفاده کنند.

هر بخش از کتاب تانگ فو علاوه بر نکات کاربردی و عملی دارای مثالی است که به خواننده برای رفع درماندگی در برابر افراد دشوار کمک می‌کند. هر کدام از این مثال‌ها بر اساس تجربیات نویسنده از همایش‌ها و سخنرانی‌های او انتخاب شده است. سم هورن کتاب تانگ فو را به زبانی ساده نوشته تا خواندن آن برای خوانندگان راحت و قابل درک باشد.

نفیسه معتکف مترجم کتب روانشناسی و موفقیت کتاب تانگ‌فو را به فارسی برگردانده و انتشارات درسا این کتاب را روانه بازار نشر کرده است. تانگ‌فو یکی از کتاب‌های پرفروش در حوزه مهارت‌های ارتباطی در چند سال اخیر در ایران بوده است که در یازده نوبت تجدید چاپ شده است.

خرید و دانلود کتاب الکترونیکی  پی دی اف  pdf تانگ فو با ترجمه‌ی نفیسه معتکف انتشارات درسا در سایت فیدیبو قابل خرید و دانلود است.

چرا باید کتاب تانگ‌فو را بخوانیم؟

انسان موجودی اجتماعی است که با تعامل و ارتباط با دیگران می‌تواند بقای خود را حفظ کند. اما خیلی از افراد به دلایل مختلف در برقراری ارتباط با افراد پرخاشگر و بدقلق موفق نیستند. البته این امری کاملا طبیعی است چرا که در یک جامعه، محله، محل کار و حتی ممکن است در خانواده با افرادی در ارتباط باشیم که ناسازگار، بدزبان و بدقلق باشند. کناره‌گیری از این افراد یا طرد آن‌ها روش منطقی و موفقی نیست چون ممکن است ناچار به ارتباطی اجباری با آن‌ها باشیم، بنابراین با استفاده از روش‌های کتاب علاوه بر کنار آمدن با این افراد یاد می‌گیریم به جای طعنه و کنایه با احساس خوب و قاطعانه با آن‌ها رفتار کنیم. همان‌طور که در قسمتی از کتاب نقل قولی از «ویرجینیا ساتیر» است که می‌گوید «نباید اجازه دهیم بینش محدود افراد برای ما حد و حدود تعیین کند».

کتاب تانگ فو به افراد کمک می‌کند تا با انتخاب خود در موقعیت‌های مختلف تصمیم بگیرند چه رفتاری داشته باشند.

مروری بر فصل‌های کتاب تانگ‌فو

کتاب تانگ‌فو از چهار بخش اصلی که به طور کل شامل ۳۰ فصل است تشکیل شده است. عناوین بخش‌ها به ترتیب عبارت‌اند از : «پاسخ به جای واکنش»، «حرف‌های گفتنی، حرف‌های ناگفتنی»، «تبدیل تضاد به تعاون»، «دریافت بیش‌تر خواسته، نیاز، حق» و «عملی کردن مقصود».

هر بخش از کتاب با استراتژی‌ها و تکنیک‌های به خصوص به افراد کمک می‌کند تا در بحث و جدل‌های کلامی، افراد قلدر را خلع سلاح کنند. در واقع هر کدام از بخش‌های کتاب تانگ‌فو به خواننده این امکان را می‌دهد که از دعوا با همسر تا فرزند ابزاری قوی برای غلبه بر موقعیت‌های تنش‌آمیز داشته باشند.

در فصل اول کتاب نویسنده توضیح می‌دهد که چطور می‌توان خشم و عصبانیت را به همدلی تبدیل کرد و این رهنمودها چه تاثیری دارند. سم هورن در این بخش رهنمودهایی را برای غلبه بر درماندگی ارائه می‌دهد.

در بخش دوم «حرف‌های گفتنی، حرف‌های ناگفتنی» نویسنده حرف‌های مفید و رهنمودهایی برای تایید به جای مشاجره را بیان می‌کند.

بخش سوم: تبدیل تضاد به تعاون به خواننده می‌آموزد چطور با گوش سپردن به مخاطب در او علاقه ایجاد کرد یا دست کم یک صلح نسبی برقرار کرد.

سم هورن در بخش چهارم «دریافت بیش‌تر خواسته، نیاز، حق» رهنمودهایی برای انتخاب راه مبارزه یعنی بایدها و نبایدهایی را که در مقابل افراد باید به آن‌ها توجه کنیم را ارائه می‌دهد.

«عملی کردن مقصود» که عنوان بخش آخر است، بر این نکته که شناسایی اولویت‌ها اهمیت دارد تاکید می‌کند و سه مرحله برای مهارت در تانگ‌فو را به عنوان نتیجه ارائه می‌دهد.

درباره سم هورن نویسنده کتاب تانگ فو

سم هورن یکی از نویسندگان و سخنرانان مطرح آمریکایی در زمینه‌ی ارتباط بین اشخاص است. سم هورن بنیانگذار و مدیر عامل شرکت INTRIGUE AGENCY است که به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کند تا ارتباطات و پروژه‌هایی احترام‌آمیز، مشارکتی و دقیق را انجام دهند که درآمد و نتایج مثبتی از پروژه‌های خود داشته باشند.

خانم هورن با شرکت‌های بزرگی مثل نیویورک تایمز و هافینگتون پست همکاری داشته است.

سم هورن سابقه‌ی ۲۰ سال سخنرانی برای سوددهی و نتایج مثبت شرکت‌های بزرگ را دارد. از جمله شرکت‌های بزرگی که هورن برای آنان سخنرانی کرده است National Geographic، سیسکو، Fortune 500، Intel، انجمن مدیران آمریکایی، ناسا، بوئینگ و … است.

کتابهای سم هورن از جمله کتاب تانگ فو جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر جهان بوده است که به ۱۷ زبان ترجمه شده‌اند و ده‌ها نفر از اشخاص معروف از جمله «استفان كووی»، «دن پینك»، «تونی رابینز»، «میكی آگراوال»،«كیت فراززی»،«كن بلانچارد» و «مارشال گلداسمیت» آن‌ها را تایید و توصیه کرده‌اند.

ایده نوشتن کتاب تانگ‌فو زمانی شکل گرفت که سم هورن برای شرکت‌های بزرگ به دنبال راه‌حل‌هایی در جهت یادگیری طرز برخورد صحیح کارمندان با ارباب رجوع بوده است پی به این موضوع برد که مردم هیچ آمادگی برای برخوردهای نامعقول ندارند و معمولا در برابر این رفتارها سکوت می‌کنند چون نمی‌دانند چطور باید از خود دفاع کنند.

سم هورن به دلیل توانایی خود برای کمک به افراد در ایجاد ارتباطات درست، هدفمند و صحیح در جهان مشهور است و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ از او برای سخنرانی‌ دعوت می‌کنند تا او روش‌هایی را برای توسعه‌ و بهبود روابط کارکنان با یکدیگر و مشتریان و طرز برخورد صحیح در برابر رفتارهای غیرمنطقی و پرخاشگرانه را به کارکنان اموزش دهد.

سخنرانی‌های او درTED بازتاب جهانی مثبتی داشته است و بعضی از ویدیوها بیش از ۱۶۰ هزار بازدیدکننده داشته اند، این خود نشان‌گر تاثیر موفقیت‌آمیز هورن بر مخاطبان است.

در بخشی از کتاب تانگ‌فو می‌خوانیم

اگر موقع عصبانیت یک لحظه بردباری به خرج دهی، از صد روز پشیمانی و تأسف خلاص می‌شوی . سؤال‌هایی مانند: چه احساسی دارم؟ یا چرا آنها چنین رفتار می‌کنند؟ ، جواب تو را به جای طعنه و کنایه، با احساس همراه می‌کند. حتی اگر مطمئن نباشی در پس رفتار پرخاشگرانه‌ی کسی چه چیزی نهفته است، کافی است چند ثانیه ای در مورد انگیزه‌ی او کنجکاوی کنی و قانع شوی که نباید حرفی بزنی که بعدا موجب پشیمانی شود.

یکی از شرکت کنندگان در همایش با این نظریه مخالف بود و می‌گفت: من به این مسأله اعتقاد ندارم. وقتی کسی لج مرا در می‌آورد، چه دلیلی دارد نقش منادی صلح را بازی کنم و جوابی دندان شکن به او ندهم؟

این شرکت کننده موردی را مطرح کرد که کاریکاتوریستی به نام اشلی بریلیانت در یکی از کاریکاتورهایش به آن اشاره کرده است: وقتی” حق با من است، چرا باید از در صلح و سازش وارد شوم؟”

می‌پرسی چرا باید وقت و انرژی خودت را صرف کنی صرفا برای اینکه بفهمی چرا کسی نامهربانی می‌کند؟ چون به نفع خودت است.

همیشه آدم‌های بدقلق در دنیا بوده‌اند و خواهند بود. ویرجینیا ساتیر پیشنهاد می‌کند: ما نباید اجازه دهیم بینش محدود افراد برای ما حد و حدود تعیین کند. به عبارت دیگر، نباید اجازه دهیم بینش محدود ما، برای دیگران حد و حدود تعیین کند.

بی‌صبری معمولا محصول جانبی غفلت و جهالت است. اگرتو به کسی که می‌خواهد صبر و حوصله‌ات را امتحان کند تشر بزنی، یادت باشد خودت بابت آگاهی محدودی که از وضعیت داری، بی حرمت می‌شوی. اگرحال کسی را بگیری که رفتاری ناخوشایند داشته، حال خودت هم گرفته می‌شود. استفاده از عبارات همدلانه باعث می‌شود تو در بدخلقی دیگران فرو نروی و درگیر ناسازگاری و تضادی که برنده ای هم ندارد، نشوی.

اگر آنان اشتباه کنند، چه؟

بهتر است آدم توهین را نبیند تا نخواهد انتقام بگیرد.

افراد بدبین عقیده‌ی خود را این چنین ابراز می‌کنند: من متقاعد نشده‌ام. اگر کارگر بستنی فروشی روزی بد را نگذرانده باشد، چه؟ اگر او ذاتا بی عرضه و دست و پا چلفتی باشد، من باید خدمات ضعیف او را نادیده بگیرم؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 318 views بار دسته بندی : تاريخ : 7 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.