پژوهش کتاب کتاب صوتی احساس رضایت - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

«به محض اینکه کارم را تمام کنم، خیالم راحت می‌شود. به محض اینکه ازدواج کنم، احساس رضایت خواهم داشت. به محض اینکه طلاق بگیرم راضی خواهم بود. به محض اینکه پول کافی به دست آورم می‌توانم با فرزندانم وقت بگذرانم. به محض اینکه رئیس بهتر، کار بهتر، خانه‌ای بزرگتر و اتومبیلی نو داشته باشم…

به این ترتیب احساس رضایت، درست مانند جیوه از میان انگشتانمان می‌لغزد و فرو می‌ریزد.»

این جملات از کتاب صوتی احساس رضایت به ما نشان می‌دهد که انسان در بیشتر مواقع به دنبال فرصتی است تا به واسطه آن احساس رضایت کند و این بزرگ‌ترین مشکل انسان دنیای امروز است که لحظه حال را از دست داده و خود را وابسته به روزها، موقعیت و شرایطی که هنوز نیامده کرده است.

درباره کتاب صوتی احساس رضایت

کتاب احساس رضایت نوشته‌ی رابرت الکس جانسون و جری رول است که در دسته کتاب‌های روانشناسی موفقیت فردی قرار می‌گیرد. این کتاب در چهار بخش تهیه و تدوین شده است تا راهکارهای موثر و قابل اجرا را به افرادی که از همه چیز در زندگی ناراضی هستند و به دنبال یک شادی پایدار برای حال خوب خود می‌باشند ارائه می‌کند. کتاب احساس رضایت را «فریبا مقدم» به فارسی برگردانده است و انتشارات بنیاد فرهنگی زندگی نسخه صوتی آن را با صدای بازیگر سینما و تلوزیون «پریناز ایزدیار» منتشر کرده است. صدای  دلنشین پریناز ایزدیار، چهره مطرح عرصه بازیگری کشور به این اثر روح دیگری بخشیده است. چرا که او در سال‌های اخیر با مفاهیم روانشناسی تحلیلی  آشنایی و درک عمیقی داشته و بدون شک این موضوع در اثربخشی کلام او در این کتاب صوتی  دخیل بوده است.

«حکایت غم‌انگیز احساس نارضایتی امروزه»، «داستانی برای زمان ما»، «روان‌شناسی احساس رضایت» و «موهبت‌های ساده‌ی احساس رضایت» عنوان بخش‌های کتاب است.

رابرت جانسون تحلیلگر بین‌المللی و از پیروان مکتب روانشناس بزرگ یونگ است و جری رول به عنوان روان‌درمان در این کتاب مخاطبان را به سمت درک عمیق از شادی درونی و ماندگار هدایت می‌کنند. چرا که نیروهایی در زندگی هستند که پیوسته افراد را به دستیابی بیشتر دعوت می‌کند و در عین حال آن‌ها را تشویق می‌کند تا رضایت را در دنیای بیرون پیدا کنند. به همین دلیل فرد زمانی متوجه اوضاع می‌شود که همه‌ی احساس رضایت خود را از دنیای بیرون طلب کرده و از درون احساس شادی ندارد.

این کتاب به زبان ساده و روان بر اساس نظریه‌های روانشناسی یونگ نوشته شده است. نویسندگان در مقدمه کتاب توضیح داده‌اند که: «احساس رضایت از توانایی ما در سامان بخشیدن به خواسته‌هایمان با توجه به «آنچه هست» رشد می‌کند. اصل بنیادین معنویت، یادگیری پذیرفتن «آنچه هست» به جای اصرار بر پیش رفتن زندگی به شیوه‌ای خاص می‌باشد».

در کتاب صوتی احساس رضایت علاوه بر نظریه‌های علمی داستان، شعر و تمرین‌های عملی هم به شنوندگان  برای بدست آوردن احساس رضایت حقیقی در لحظه ارائه می‌شود.

کتاب صوتی احساس رضایت مناسب چه کسانی است

با پیچیده‌تر شدن و متحول‌تر شدن دنیا، زندگی‌ها اگرچه راحت‌تر شده است اما برای داشتن احساس رضایت درونی باید تلاش و تمرین کرد. کتاب احساس رضایت برای افرادی است که تصمیم گرفته‌اند تا روح خود را جلا دهند. بالا و پایین زندگی را ببینند و بپذیرند. این کتاب با ارائه استراتژی‌های عملی غذای مقوی برای روح خوانندگان است.

نگاهی به سرفصل‌های کتاب صوتی احساس رضایت

کتاب صوتی احساس رضایت ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه است. حجم کم این کتاب صوتی به همه مخاطبان امکان استفاده از مطالب آن را می‌دهد.

        مقدمه  

        فصل یک: به محض اینکه        

        فصل دو: در جستجوی رضایت    

        فصل سه: سقوط از بهشت       

        بخش دوم: داستانی برای زمان ما – فصل چهار:شاه لیر   

        بخش سوم: روانشناسی احساس رضایت – فصل پنج: احساس رضایت را نمی‌توان بیرون از خود یافت احساس رضایت در درون است (بخش اول)       

        فصل پنج: قسمت دوم   

        فصل شش: برای داشتن احساس رضایت باید آن کس که هستیم باشیم نه بیشتر و نه کمتر 

        فصل شش: قسمت دوم  

        فصل هفت : احساس رضایت فقط بدست آوردن آنچه می‌خواهیم نیست بلکه خواستن آنچه بدست می‌آوریم نیز می‌باشد 

        فصل هفت : قسمت دوم

        فصل هشت: وقتی که چشمه رنج خشک می‌شود  

        بخش چهارم: موهبت‌های ساده‌ی احساس رضایت  

        موهبت‌ طبیعت  

        موهبت‌ رها کردن    

        موهبت‌ زیارت   

در بخشی از کتاب صوتی احساس رضایت می‌شنویم

کیست که خواستار احساس رضایت نباشد؟ با این وجود در زندگی امروزی ما، نارضایتی همه‌گیر شده است. حکایت غم‌انگیز زمانه‌ی ما این است که به هر چه دست پیدا کنیم، هراندازه پس‌انداز کنیم، هر میزان برکت در زندگی داشته باشیم، این همه هرگز کافی نیستند. هر خواسته‌ای را که رفع می‌کنیم، همیشه خواسته‌ی دیگری برمی‌خیزد. شاید خانه‌ای در محله‌ای گران‌قیمت داشته باشیم و بیش از بیل گیتس درآمد داشته باشیم، اما احساس کافی بودن و اشباع شدن همواره می‌لغزد و می‌رود. این موضوع از آن روست که احساس رضایت، نتیجه‌ی آنچه در زندگی داریم یا انجام می‌دهیم نیست. احساس رضایت آنجا نیست. بسیار خوب، شاید هنوز ذراتی از رضایت در آنجا باشد اما آن‌ها هم پس از مدت کوتاهی، دیگر ما را راضی نمی‌کنند و عطش ما بیشتر می‌شود. هر اندازه هم بکوشیم، هیچ میزانی از دارایی، قدرت یا اعتبار اجتماعی، احساس رضایت را برای مدتی بلند فراهم نمی‌کنند.

زمانی را در نظر بگیرید که واقعا احساس رضایت داشتید. تقریبا همه می‌توانند لحظه‌هایی را به یادآورند که آن نیاز درونی‌شان رفع شده بود. برای مثال شاید در حال تماشای کودکتان بودید که اولین کیک تولدش را می‌خورد یا برای اولین بار روی پاهای خود راه می‌رفت. چه تجربه‌ی رضایت بخشی! شاید به دریاچه‌ای آرام برای ماهیگیری رفته بودید یا در جنگلی ساکت قدم می‌زدید و از ضرب‌الاجل‌ها، فشارهای کاری و غرولند مداوم کارهای خانه کاملا دور بودید. احساس رضایت می‌تواند در کار هم اتفاق بیفتد؛ یعنی در آن لحظاتی که به نظر می‌رسد با کارهایی که انجام می‌دهیم هماهنگ هستیم. رسیدن به اهداف هم می‌تواند برای مدتی احساس رضایت را فراهم کند.

اما چنین لحظاتی خیلی زود رنگ می‌بازند. اغلب زمانی به یاد می‌آوریم در گوشه‌ای از بهشت بودیم که روزها و هفته‌ها از آن گذشته است و آنگاه دلتنگ آنچه از دست داده‌ایم می‌شویم. کیک دیگری می‌پزیم یا دوباره به جنگل می‌رویم. اما دیگر آن احساس به وجود نخواهد آمد.

حفظ احساس رضایت دشوار است و اما این روزها چگونه می‌توان به آرامش درون، رضایت و آرامش ذهن رسید؟

جامعه به ما می‌آموزد که تنها واقعیت ممكن، واقعیتی است که آن را در دست داریم و نگه‌داشته‌ایم. جامعه‌ی ما برای تجربه‌های بیرونی و داشته‌های مادی ارزش قائل است. بنابراین در بیرون« به دنبال احساس رضایت می‌گردیم و با ذهنیت بعد از این که…» زندگی می‌کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 302 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.