پژوهش کتاب کتاب صوتی خداوند اوضاع را درست می‌کند - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

«خداوند اوضاع را درست می‌کند» نام کتابی است که این بار برای موفقیت و کامیابی در زندگی، از درِ دیگری وارد شده است. «جول اوستین» در این کتاب تمام کارها را راحت کرده است. بر خلاف سایر کتاب‌های خودپروری و موفقیت، لازم نیست خودتان به دنبال پیدا کردن راه تغییر و کشف مسیر موفقیت باشید. کافی است همه چیز را به خدا بسپارید و خودتان گوشه‌ای به تماشای تمام اتفاقات شگفت‌انگیزی باشید که دوروبرِتان اتفاق می‌افتد. با جول اوستین همراه شوید تا ببینید چطور می‌توانید به ساده‌ترین روش‌های معنوی ممکن، راه سعادت و موفقیت را پیدا کنید.

درباره کتاب صوتی خداوند اوضاع را درست می‌کند

این کتابِ صوتیِ کوچک و جادویی، می‌تواند زندگی‌تان را از این رو به آن رو کنید، آن هم به شیرین‌ترین و ساده‌ترین روش ممکن. در این کتاب اوستین چیزی را به یاد مخاطبان می‌آورد که شاید در دنیای دیوانه و آشفته‌ی آن بیرون، کمتر کسی به آن توجه داشته باشد: خداوند و قدرت بی‌پایان‌اش. در این کتاب یاد می‌گیرید که چطور در رقابت سخت و طاقت‌فرسای موفقیت و کامیابی، لحظه‌ای آرام بگیرید، گوشه‌ای بنشینید و بگذارید دیگران هر قدر که می‌خواهند تقلا کنند و دست و پا بزنند. حالا به این فکر کنید که شما با منبعی بی‌پایان و قدرتمند در ارتباط هستید که خیلی‌ها از آن بی‌خبراند. تلاش درست و سالم، در کنار ایمان به خدایی که همیشه و همه جا کنار شماست، می‌تواند کارها را خیلی ساده‌تر از چیزی که فکر می‌کنید، روبه‌راه کند.

ممکن است در این مسیر، طولانی شدنِ انتظار برای رسیدن به چیزی که می‌خواهید، شما را آزاد دهد، اما باید بدانید که همه چیز طبق اصول پیش می‌رود. صبور باشید. اتفاق خوب در زمان بد، به اندازه‌ی همان اتفاقات بد، مخرب و ناامیدکننده است. هر خواسته‌ی منطقی و درستی که دارید باید در زمان و مکان درست اتفاق بیفتد. به خاطر داشته باشید که خداوند بهترین مدیر و برنامه‌ریز برای زندگی‌تان است. پس به او اعتماد کنید و بگذارید او مسئول برنامه‌های زندگی‌تان باشد. او بهترین روش‌ها و راهکارها را می‌داند و بدون این که حتی متوجه شوید، اتفاقات شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ای در زندگی‌تان خلق می‌کند.

در این کتاب اوستین از تمام رمز و رازهای سپردن کارها به خدا، با زبانی ساده و صمیمی حرف زده است. این کتاب بیشتر شبیه به این است که یک دوست دلسوز و مهربان کنارتان نشسته و دارد از چیزهایی حرف می‌زند که شاید پیش از این کمتر به آن فکر کرده بودید. چیز عجیب و غریبی در این کتاب صوتیِ کوچک وجود ندارد، همه چیز خیلی ساده و مختصر، اما عمیق و تاثیر گذار است. هنر اوستین در این است که توانسته آموزه‌های معنوی و مذهبی را از قالب حرف‌هایی خشک و کلیشه‌ای خارج کند و آن‌ها را با در نظر گرفتن نیازِ زندگی انسان مدرنِ امروز، در قالب حرف‌هایی جذاب و کارآمد بیان کند. او یکی از معدود کسانی است که حرف‌ها و رفتارهایش باعث شده خیلی از مردم دنیا، بار دیگر با معنویات آشتی کنند و از منظر عشق و شادی خدا را بشناسند، نه آن طور که در کتاب‌های دینی دیکته شده است.

به اوستین اعتماد کنید. او همان کسی است که خیلی از مطالب این کتاب را از ته دلش بیان کرده و از روی تجربه حرف می‌زند و نه صرفا شعارهایی تبلیغاتی در بازار داغ کتاب‌های روان‌شناسی و خودپروری. زبان کتاب خیلی راحت و خودمانی است. اوستین و گروه مترجمان سعی کرده‌اند تا جای ممکن از کلمه‌ها و اصطلاحات سنگین و سخت استفاده نکنند. لحن خوانش کتاب خیلی صمیمی و خودمان است. راهکارها و توصیه‌های ساده و کوچکی که در این کتاب معرفی شده‌اند، بسیار کارآمد هستند. به کار گرفتن این روش‌ها به این معنی است که می‌توانید خیلی زود تاثیر آن‌ها را در زندگی‌تان ببینید. هر چند تمرین بیشتر و پایداری در اجرای این روش‌ها می‌تواند تاثیرات ماندگارتر و عمیق‌تری داشته باشد. پس توصیه‌های این کتاب را نباید فقط بشنوید. باید آن‌ها را تمرین کنید. یک دفترچه و مداد برای یادداشت نکات اصلی و کلیدی کتاب، می‌تواند کمک زیادی به ثبت و یادآوری مطالب کتاب کند.

درباره‌ی جول اوستین، کشیش خنده‌رو

جول اوستین در سال ۱۹۶۳ در تگزاس به دنیا آمده است. این نویسنده‌ی آمریکایی، واعظ و کشیش ارشد بزرگ‌ترین کلیسای جهان است. او در تلویزیون هم برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کند. اوستین یکی از معدود چهره‌های مذهبی و معنوی است که به دلیل جذابیت و نفوذ ظاهری و درونی‌اش طرفداران زیادی در تمام دنیا دارد. مردم او را با نام «کشیش خنده‌رو» می‌شناسند و همیشه منتظر جدیدترین سخن‌رانی‌ها و کتاب‌هایش هستند. «باربارا والترز»، ژورنالیست و مجری معروف تلویزیون آمریکا، در سال ۲۰۰۶ اوستین را جزو ۱۰ شخصیت جذاب دنیا معرفی کرد. «بهتر فکر کنید، بهتر زندگی کنید»، «رستگاری در تاریکی»، «دنیای خدای ما»، «قدرت ایمان» و «فراتر از محدودیت» تنها نمونه‌هایی برجسته از آثار این نویسنده‌ و سخن‌ران پرکار هستند.

در بخشی از کتاب صوتی خداوند اوضاع را درست می‌کند می‌شنویم

همیشه مشکلاتی در مقابل ما وجود دارن. خیلی راحت نگران می‌شیم و فکر می‌کنیم قراره چی بشه، اگه گزارش پزشکی خوب نباشه، چی؟ اگه اوضاع مالی‌م بهتر نشه، چی؟ اگه بچه‌م توی دانشگاه قبول نشه، چی؟ سعی کردیم حل‌اش کنیم، تمام سعی‌مون رو هم کردیم، ولی هیچ چیزی تغییری نمی‌کنه.

اگه مراقب نباشیم، نگران و دلسرد می‌شیم و فکر می‌کنیم وضعیت بهتر نمی‌شه. ولی یه عبارت جادویی هست که باید در روح‌تون وجود داشته باشه: «خدا درستش می‌کنه». اون بر همه چیز حاکمه. می‌بینه چه اتفاقی می‌افته و راه حل در دست اونه. نیاز نیست شما راه و چاه رو بفهمین. ممکنه پاسخ عقلانی وجود نداشته باشه. اگه توی دنیای طبیعی راه حلی نمی‌بینین، هیچ اشکالی نداره، چون ما بنده‌ی خداوند ماوراءالطبیعی هستیم. اون راه حل‌هایی برای انجام‌اش داره که اصلا به فکر ما هم نمی‌رسه. به جای این که به زور بخوایم انجام بدیم و مضطربش بشیم، باید آروم باشیم و به خدا اجازه بدیم. وقتی کار رو می‌سپرید دست خدا و می‌گید خدایا می‌دونم تو خودت از پسِش برمیای، می‌دونم اداره‌ی امور دست توئه، نه تنها اون سنگینی و بار رو از روی دوشِتون برمی‌دارید، بلکه خداوند کارهایی رو درست می‌کنه که شما نمی‌تونستید از پسِش بربیاید، و همه‌ی چیزهایی که شما رو ناامید می‌کنن و خواب و آرامش رو از شما می‌گیرن، تغییر می‌کنه. به شرطی که معتقد باشیم خدا درستش می‌کنه، همه‌ی‌ کارها رو.

بعضی وقتا سعی می‌کنیم نقش خداوند رو بازی کنیم؛ سعی می‌کنیم کاری کنیم رییس‌مون به ما ترفیع بده، کاری کنیم حالمون خوب بشه و سعی می‌کنیم معامله‌مون رو پیش ببریم. اما تا زمانی که بخوایم زور بزنیم، ناامید و نگران باشیم، خدا هم می‌ره عقب. ولی وقتی دستاتونو ببرید بالا و بگید خدایا می‌دونم که تو درستش می‌کنی، من دیگه نگران اوضاع مالی‌م نمی‌شم، به خاطر گزارش پزشکی به هیچ وجه نگرانی به خودم راه نمی‌دم، و به خاطر این که هنوز همسر مناسبی پیدا نکردم، ناامید نمی‌شم، خدایا من به راه و زمانی که خودت صلاح می‌دونی اعتماد دارم. اون وقته که زندگی‌مون در دستان خداونده.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 592 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.