پژوهش کتاب کتاب صوتی دروغگویی روی مبل - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

اروین یالوم نویسنده‌ای است که به خوبی در داستان‌های خود مشکلات روانی و ذهنی انسان امروز را به تصویر می‌کشد و به عنوان یک روان‌درمانگر حرفه‌ای برای هر یک از این مسائل راهکارها و پاسخ‌هایی را ارائه می‌دهد. کتاب صوتی دروغ‌گویی روی مبل داستانی جذاب و شنیدنی از سه روان‌درمانگر و روابط آن‌ها با بیمارانشان است. خواننده در لحظه‌لحظه‌ی شنیدن این کتاب می‌تواند شخصیت خود را از پس یکی از افراد داستان پیدا کند و با او همزادپنداری کند. نکته‌ی جالب درباره‌ی این کتاب این است که اگرچه موضوع آن به روابط بیمار و روان‌درمانگر می‌پردازد اما در نهایت شما قادر خواهید بود که راه‌حلی برای درمان ضعف‌های خود بیابید و نحوه‌ی رفتار درست نسبت به مشکلات خود را بیاموزید.

درباره کتاب صوتی دروغگویی روی مبل

کتاب صوتی دروغ‌گویی روی مبل نوشته‌ی اروین یالوم روان‌درمانگر و نویسنده‌ی مشهور است. مطالب این کتاب نیز مانند کتاب‌های دیگر این نویسنده با موضوع روان‌درمانی در قالب داستان بیان ‌شده است. یالوم روان درمانگری است که امروزه همه‌ی جهان او را به واسطه‌ی کتاب‌های مفید و تأثیرگذارش به ویژه دو کتاب «وقتی نیچه گریست» و «روان درمانی اگزیستانسیالیست» می‌شناسند.

دروغ‌گویی روی مبل نیز، کتابی حاصل از علم و ادبیات است. یالوم در این کتاب تمام هنر و علم خود را به کار گرفته است تا خواننده را با دروغ‌هایی که بسیاری از افراد روی مبل مطب روان‌درمانگرها می‌گویند مواجه کند و در عین حال چشم‌اندازی از طرز فکر درمانگرها که در جلسات درمانشان ارائه می‌دهد، بیان کند. یالوم در کتاب حاضر داستانی جذاب را روایت می‌کند که قصه‌ی آن درباره‌ی ارتباط بین سه روان درمانگر با بیمارانشان است.

موضوع اصلی این رمان در مورد روابط بین درمانگر و بیمار است و به خواننده این فرصت را می‌دهد تا نگاهی دو سویه به این موضوعات داشته باشد که یک روان‌درمانگر چطور می‌تواند به بیمار خود کمک کند؟ آیا او این امکان را دارد تا از مرزهای اخلاقی و حرفه‌ای کاری خود جلوتر برود؟ آیا بیمار و درمانگر می‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند. مسائلی از این دست و بسیاری از موارد دیگر در این کتاب به شکل داستانی جذاب و خواندنی آمده است.

یالوم برای نوشتن دروغ‌گویی روی مبل، واقعیت و داستان را با هم در آمیخته است. او بسیاری از صحنه‌هایی که در داستان آورده است را یا بر اساس رویدادهای واقعی و یا الهام گرفته از آن‌ها بیان کرده است. از این رو خوانندگان کتاب‌های او به ویژه کتاب حاضر می‌توانند خودشان را در قالب شخصیت‌های معرفی شده و رفتار آن‌ها واکاوی کنند. ممکن است هر یک از ما به جای روان درمانگر یا بیماران این کتاب باشیم و رفتاری انجام دهیم که همان‌قدر غیرقابل‌پیش‌بینی و همان‌قدر نسنجیده باشد. کتاب صوتی دروغ‌گویی روی مبل به ما این فرصت را می‌دهد تا به عمق لایه‌های پنهان شخصیت خود نفوذ کنیم و ناشناخته‌هایی را از خودمان کشف کنیم که شاید پیش‌تر متوجه آن‌ها نبوده‌ایم.

کتاب صوتی دروغ‌گویی روی مبل را انتشارات جیحون با ترجمه‌ی حسین کاظمی یزدی و خوانش فرهاد اتقیایی، کامبیز خلیلی و هوتن شاطری‌پور منتشر کرده است. مدت زمان فایل صوتی کتاب دروغگویی روی مبل ۱۷ ساعت و ۴۸ دقیقه است. این کتاب برای علاقه‌مندان به روانشناسی، خودشناسی و ادبیات داستانی مفید و مناسب خواهد بود.

همچنین برگردان دیگر این کتاب را انتشارات قطره با ترجمه‌ی بهاره نوبهار در ۵۴۴ صفحه منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره اروین یالوم نویسنده‌ی کتاب صوتی دروغگویی روی مبل

اروین دیوید یالوم نویسنده، روان‌پزشک و روان‌پزشک آمریکایی است. او در دانشگاه استنفورد تدریس می‌کند و بسیاری از مردم در سطح جهان او را به عنوان روان‌درمان‌گر اگزیستانسیالیسم می‌شناسند. او در سال ۱۹۶۰ در رشته‌ی روان‌پزشکی از دانشگاه نیویورک فارغ‌التحصیل شد و سه سال بعد زمانی که در دانشگاه استنفورد مشغول به کار شد روان‌شناسی وجود گرا یا اگزیستانسیال را تعریف و پایه‌گذاری کرد.

یالوم یکی از روان‌درمانگرهای مشهور است که توانسته در حوزه‌ی روانشناسی و فلسفه نگاه تازه و تأثیرگذاری در بین مردم ایجاد کند. او علاوه بر اینکه استادی تمام‌عیار در زمینه‌ی روانشناسی و روان‌کاوی است، نویسنده‌ای خوش قلم است که کتاب‌های داستانی و غیرداستانی مهمی در زمینه‌ی روان‌شناسی تالیف کرده‌ است.

یالوم در آثار خود سبک و رویکرد متفاوتی دارد. او تجربه‌های زیسته‌ی خود را به عنوان یک درمانگر در دل داستان می‌آورد. داستان‌های بالینی او روایتی از بیماران و تجربه‌های شخصی‌اش است. در حقیقت کتاب‌های او آثار علمی هستند که جذابیت داستانی دارند. به همین دلیل اروین یالوم توانسته به عنوان یک پزشک و نویسنده در درمان بسیاری از افراد در سراسر دنیا تاثیر بگذارد.یالوم رنج انسان را در اضطراب‌هایی مثل معنی زندگی، آزادی، انزوا و مرگ می‌داند که باعث ترس‌های وجودی آدم می‌شوند. از همین رو در کتاب‌های او به این موضوعات بیشتر از هر چیز دیگری پرداخته شده است.

معروف‌ترین اثر یالوم، رمان «وقتی نیچه گریست» است. از کتاب‌های مهم منتشر شده از او می‌توان به «روان‌‌درمانی اگزیستانسیال» و «مسئله‌‌ی اسپینوزا»، «روان‌درمانی گروهی» و «هنر درمان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی دروغگویی روی مبل می‌شنویم

«به نظر می‌رسه از این حرفا گیج شدی. خوب اتفاقی که می‌افته اینه که بیمار از درمانگر رنجیده میشه – به جلسات روان‌درمانی فکر می‌کنه و در میان دو جلسه، توی تخیلاتش با درمانگر صحبت می‌کنه. نهایتا روان‌درمانی بر نشانه‌ها مسلط می‌شه. به عبارت دیگه، نشانه‌ها، بیش از این که از عوامل روان‌رنجوری درونی ناشی بشن، با توجه به ضرورت‌های رابطه‌ی درمانی تغییر می‌کنن.

«نه، مرسی. دیگه قهوه نمی‌خورم، ارنست. ولی تو یه خرده بخور. اشکال نداره صدات بزنم ارنست؟ خوبه. پس ادامه می‌دیم، من روی این پیشرفت سرمایه‌گذاری کردم. هر کاری تونستم انجام دادم تا برای بِل مهم‌تر بشم. هر سؤالی که در مورد زندگی‌م می‌کرد، جواب می‌دادم و جنبه‌های مثبتش رو بهش گوشزد می‌کردم. بهش گفتم که چه زن خوش‌قیافه و باهوشیه. من از کارهایی که اون با خودش می‌کرد متنفر بودم و این مسئله رو مستقیما بهش گفتم. هیچ کدوم از این کارها سخت نبود: همه‌ی کاری که باید انجام می‌دادم این بود که راست بگم.

«کمی پیش ازم پرسیدی که تکنیکم چی بوده. بهترین جواب من این جمله‌ی ساده است: من راست گفتم. کم‌کم نقش پررنگ‌تری توی زندگی تخیلی‌ش ایفا می‌کردم. اون به رؤیاهایی در مورد من و خودش فرو می‌رفت؛ توی اون رؤیاها من و اون با هم تنها بودیم و دست همدیگه رو می‌گرفتیم، من با اون بازی‌های بچگانه می‌کردم و بهش غذا می‌دادم. یه دفعه یه قوطی ژله‌ی آماده و یه قاشق به مطبم آورد و ازم خواست با دست خودم اونو بهش بدم تا بخوره – منم به خاطر خوشحالی اون، این کارو کردم.

«به نظر معصومانه می‌یاد، مگه نه؟ ولی حتی از همون اول، می‌دونستم که یه سایه‌ای داره شکل می‌گیره. بعدشم می‌دونستم، وقتی گفت موقعی که بهش غذا می‌دادم چقدر تحریک شد، می دونستم چه خبره. وقتی می‌گفت که دو سه روز در هفته به قایق‌سواری‌های طولانی مدت میره، فقط به خاطر این که تنها باشه، در آب شناور باشه و از خیالبافی‌هاش در مورد من لذت ببره، باز هم می‌دونستم چه چیزی داره اتفاق می‌افته. می‌دونستم که روشم ریسکیه، ولی ریسکش حساب شده بود. من اجازه دادم انتقال مثبت ایجاد بشه تا بتونم از اون برای جنگیدن با خودویرانگری بِل استفاده کنم.

«و بعد از چند ماه، اون قدر براش مهم شدم که تونستم روی پاتولوژی‌ش کار کنم. اول، روی چیزایی که مربوط به مرگ و زندگی بود تمرکز کردم: ایدز، مشکلاتی که توی بارها درست می‌شد و ماجراهای بزرگراهی. آزمایش ایدز داد، منفی بود، خدا رو شکر. اون دو هفته انتظار برای رسیدن جواب آزمایش ایدز رو یادم نمیره. بذار بهت بگم که اون دو هفته برای منم به اندازه‌ی بل سخت گذشت.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی دروغگویی روی مبل اثر اروین یالوم بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 489 views بار دسته بندی : تاريخ : 25 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.