پژوهش کتاب کتاب صوتی راهنمای خودشناسی - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

زندگی هر فرد را باورهایش می‌سازد. کافی‌ست به چیزی واقعا اعتقاد داشته باشید تا همیشه تاثیر آن را در زندگی‌تان ببینید. و این همان معجزه‌ی خودشناسی است. در کتاب «راهنمای خودشناسی» ذهنتان را بهتر می‌شناسید، می‌توانید آن را کنترل کنید و به هر سمتی که می‌خواهید ببرید. با «مارک منسون» همراه شوید تا راز آسان‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های خودشناسی را کشف کنید.

درباره کتاب صوتی راهنمای خودشناسی

ذهن انسان خیلی قدرتمندتر و تواناتر از چیزی است که فکر می‌کنید. هر اتفاقی که در زندگی‌تان افتاده، تمام شکست‌ها و موفقیت‌های‌تان درون شما شکل گرفته است. شما، و در واقع ذهن شما، مسئول تمام این اتفاقات است. پیش از آن که بدانید همه چیز به شکلی عجیب و پیچیده در ذهن‌ و ناخودآگاه‌تان شکل گرفته و مسیر زندگی‌تان را تعیین کرده است. در این کتاب می‌آموزید که چطور می‌توانید به درونی‌ترین لایه‌های ناشناخته‌ی ذهن‌تان نفوذ کنید و وادارش کنید همان کاری را بکند که شما می‌خواهید. این که بتوانید خودِ واقعی‌تان را بشناسید، بیشتر شبیه به مهارتی جادویی است که می‌توانید تمام جنبه‌های زندگی را به وسیله‌ی آن متحول کنید. خودشناسی در زندگی شخصی، عاطفی، اجتماعی و حرفه‌ای می‌تواند تاثیرات شگفت‌انگیزی داشته باشد.

پس از معرفی مختصر کتاب و نویسنده، مقدمه‌ی کتاب را می‌شنویم. در تمام این بخش‌ها مطالبی آمده که به درک بهتر کتاب و مطالب آن کمک می‌کند. عمده‌ی مطالب بعدی این کتاب شامل سه ایده‌ی مرکزی است که کمک می‌کند به خودشناسی عمیق‌تری نسبت به خودتان برسید. ذهن دو بخشی، باور داشتن به چیزهای سودمند و نه چیزهای درست، باور اولیه، سه اصلی هستند که در این کتاب با چگونگی عملکرد آن‌ها آشنا می‌شوید. در پایان این کتاب، می‌بینید که خیلی راحت‌تر از قبل می‌توانید خودتان را به پرسش بگیرید و به شناخت عمیق‌تری از خودتان برسید. این کتاب حتی کمک می‌کند تا خلاقیت بیشتری هم پیدا کنید، حالا ایده‌هایی به سراغتان می‌آید که پیش از این حتی تصورش را هم نمی‌کردید.

به مارک منسون اعتماد کنید. او همان کسی است که خیلی از مطالب این کتاب را خودش از سر گذرانده و از روی تجربه حرف می‌زند و نه صرفا شعارهایی تبلیغاتی در بازار داغ کتاب‌های روان‌شناسی و خودپروری. زبان کتاب خیلی راحت و خودمانی است. نویسنده و گروه مترجمان سعی کرده‌اند تا جای ممکن از کلمه‌ها و اصطلاحات تخصصی و سنگین استفاده نکنند. لحن و سرعت خوانش کتاب طوری است که کمک می‌کند تمرکزتان را از دست ندهید و هم‌پای حرف‌های منسون پیش بروید. راهکارها و توصیه‌های ساده و کوچکی که در این کتاب معرفی شده‌اند، بسیار کارآمد هستند. به کار گرفتن این روش‌ها به این معنی است که می‌توانید خیلی زود تاثیر آن‌ها را در زندگی‌تان ببینید. هر چند تمرین بیشتر و پایداری در اجرای این روش‌ها می‌تواند تاثیرات ماندگارتر و عمیق‌تری داشته باشد. پس توصیه‌های این کتاب را نباید فقط بشنوید. باید آن‌ها را تمرین کنید. یک دفترچه و مداد برای یادداشت نکات اصلی و کلیدی کتاب، می‌تواند کمک زیادی به ثبت و یادآوری مطالب کتاب کند.

درباره مارک منسون

مارک منسون در سال ۱۹۸۴ در آمریکا به دنیا آمده است. او که تخصص حرفه‌ای‌اش مدیریت مالی است، با علاقه و شور زیادی که در دنیای روان‌شناسی دارد، توانسته کتاب‌های محبوبی بنویسد و ناگهان از یک وبلاگ‌نویس محلی، به یک نویسنده‌ی معروف جهانی تبدیل شود. حالا حتی وبلاگ این نویسنده هم جزو پربازدیدترین وبلاگ‌های دنیاست. کتاب‌های منسون بین شش کتاب برتر در لیست نیویورک تایمز قرار دارند. این نویسنده‌ و مشاور جوان، طرف‌داران زیادی در تمام دنیا دارد و توانسته زندگی‌های زیادی را تحت تاثیر حرف‌هایش قرار دهد.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای خودشناسی می‌شنویم

گفته می‌شود که یونانیان واژه‌ی «خودشناسی» را روی مجسمه‌های باستانی‌شان حک می‌کردند، آن‌ها از مردم دعوت می‌کرده‌اند تا لحظه‌ای تامل کنند و انگیزه‌ها و اعمال‌شان را مورد بررسی قرار دهند. در بسیاری از ادیان و فلسفه‌های سراسر جهان، پیدا کردن خود آگاهی موضوعی محوری است. به نظر می‌رسد یکی از اثرات ناخوشایند ذهن خارق‌العاده‌ی ما در به پرسش گرفتن همه چیز، توانایی‌اش در به پرسش گرفتن خودش است.
«من چه کسی هستم؟ چرا چنین کارهایی انجام می‌دهم؟ آیا می‌توانم تغییر کنم؟»
این‌ها پرسش‌هایی هستند که به ناچار ما را وارد یک حالت خاص می‌کنند، اما از آن جا که من فکر نمی‌کنم پاسخی قطعی و همیشگی برای این پرسش‌ها وجود داشته باشد، این امید وجود دارد که بتوانیم درک بهتری از خودمان به دست آوریم. علم روان‌شناسی به روش‌های بی‌شماری نشان داده است که باورهای ما درباره خودمان، نه تنها روی رفتارها، بلکه روی ذهنیت‌مان از جهان هم تاثیر می‌گذارد.
افرادی که باور دارند از دیگران باهوش تر هستند، واقعا عملکرد بهتری از خودشان نشان می‌دهند، حتی اگر واقعا باهوش نباشند و از دانش‌آموزان متوسط بیشتر مطالعه نکرده باشند. افرادی که باور دارند نوشیدنی انرژی‌زا مصرف کرده اند، نسبت به حالت عادی وزنه‌های سنگین‌تری برمی‌دارند، حتی اگر نوشیدنی که به آن‌ها داده شده است حاوی هیچ چیز ویژه‌ای نبوده باشد. افرادی که باور دارند به خواب کم‌تری احتیاج دارند، واقعا در شرایطی که خواب کافی ندارند، عملکردشان از دیگر افراد بهتر است.
باورها، قدرت دارند و به همین دلیل است که ما باید ذهن‌مان را آموزش دهیم تا باورهایش را تحت نظر بگیرد و آن‌ها را زیر سوال ببرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 283 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.