پژوهش کتاب کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن | اثر رولف دوبلی | با صدای عادل فردوسی پور - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

سال‌هاست صدا و چهره‌ی عادل فردوسی پور به‌روزهای تلخ و شیرین فوتبالی‌مان گره‌خورده است. نام و صدای او نه‌تنها برای علاقه‌مندان و دنبال کنندگان فوتبال آشنا و خاطره‌انگیز است بلکه یادآور لحظات نفس‌گیر بازی‌های ملی است. فردوسی پور علاوه بر یک گزارشگر و برنامه‌ساز موفق در سال‌های اخیر به‌عنوان مدرس و مترجم نیز میان مردم به‌ویژه دوست داران کتاب خوش درخشیده است. او با ترجمه‌ی کتاب‌هایی درزمینه‌ی فوتبال و خودیاری این بار از قالب کلمات به قلب مردم نفوذ کرده است. کتاب پرفروش صوتی هنر شفاف اندیشیدن با ترجمه و خوانش عادل فردوسی پور کتابی است ساده و غافلگیرکننده که به بهبود کیفیت زندگی در موقعیت‌های مختلف کمک خواهد کرد.

کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن

کلید موفقیت شاید اسرارآمیزترین پدیده‌ی بشر است که زنان و مردان زیادی قرن‌ها برای به دست آوردنش تلاش می‌کنند. همه‌ی افراد به دنبال مؤلفه‌های موفقیت هستند ولی این بار «رولف دوبلی» در کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» توصیه می‌کند دلایل شکست و عدم موفقیت را نیز بهتر است بررسی کنید. ناتوانی در شفاف اندیشی که این نویسنده از آن به‌عنوان خطای شناختی یاد می‌کند، یک انحراف است که می‌تواند مانعی بزرگ در دستیابی به اهداف و موفقیت شود. این نویسنده در این اثر اشتباه‌های متداول و موانعی که بر سر راه منطق انسان قرار می‌گیرد را شرح داده است و خواننده را در شفاف اندیشی کمک می‌کند. «رولف دوبلی» هفت گام برای یک زندگی بی‌خطا در کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن را ارائه نمی‌کند بلکه تنها کمک می‌کند چشم‌هایتان را باز کنید و با دقت بیشتری به خطاهای شناختی که سال‌هاست در وجودتان رخنه کرده است آگاه شوید.

درباره کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن

كتاب صوتي هنر شفاف انديشيدن بانام انگلیسی The Art of Thinking Clearly نوشته‌ی «رولف دوبلی» در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این کتاب درباره‌ی شناسایی تله‌های ذهنی است که تمام زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده است. شناخت موانع ازنظر روان‌شناسی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا سبب رهایی ذهن از آن‌ها می‌شود و تغییر در نحوه‌ی فکر کردن را ممکن می‌سازد. تمامی تصمیمات انسان به‌صورت ناخودآگاه تحت تأثیر این تله‌های ذهنی است به همین دلیل ممکن است این سؤال به وجود بیاید: آیا ذهن ما بهترین عملکرد را دارد؟.

خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

«رولف دوبلی» در کتاب صوتي هنرشفاف انديشيدن این تله‌های ذهنی را کنکاش می‌کند و از تأثیر ذهن بر زندگی و مسیر موفقیت سخن می‌گوید. این نویسنده در كتاب صوتي هنر شفاف انديشيدن تمام تلاشش را می‌کند تا خواننده پس از مطالعه‌ی این اثر بتوانند درست و شفاف بدون هر گونه وابستگی فکر کند و تصمیم بگیرد. او در هنر شفاف اندیشیدن انسان را به درست و بدون تعصب فکر کردن و اندیشیدن دعوت می‌کند و بر این باور است این‌گونه می‌توان به موفقیت و کمال رسید.

کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته‌ی «رولف دوبلی» به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب آلمان در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد. این اثر پس از انتشار به‌سرعت به چندین زبان دنیا ترجمه شد و مورد استقبال خوانندگان کتاب‌های روانشناسی و روان‌شناختی قرار گرفت. «رولف دوبلی» در این اثر با زبانی روان و ساده، رفتار انسان را کنکاش می‌کند و به او یادآور می‌شود که ممکن است بسیاری از تصمیمات شفاف و صادقانه گرفته نشوند. او در این کتاب، خطاهای رایج ذهن انسان را در ۹۹ فصل توضیح داده است که برای درک بیشتر آن‌ها از داستان‌هایی واقعی استفاده کرده است، برخی از این فصل‌ها عبارت‌اند از:

چرا باید به قبرستان‌ها سری بزنی؟

آیا دانشگاه هاروارد شما را باهوش‌تر جلوه می‌دهد؟

چرا ابرها را به شکل‌های مختلف می‌بینی؟

اگر پنجاه میلیون نفر چیز احمقانه‌ای بگویند، آن چیز کماکان احمقانه است

چرا باید گذشته را فراموش کنی؟

نوشیدنی مجانی را قبول نکن

مراقب موارد استثنا باش

جگرگوشه‌های خودت را بکش

تسلیم مرجعیت نشو

دوستان سوپر مدل خود را در خانه رها کن

درباره رولف دوبلی

«رولف دوبلی» Rolf Dobelli نویسنده‌ی برجسته‌ی سوئیسی در ۱۵ ژوئیه سال ۱۹۶۶ به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در دانشگاه سنت گالن سوئیس در رشته‌ی ام‌بی‌ای دنبال کرد و تا مقطع دکترا ادامه داد. او کارآفرین موفقی است و شرکتی باهدف تولد خلاصه‌ی کتاب‌های مختلف تأسیس کرده است. «رولف دوبلی» درزمینه‌ی روانشناسی و روان‌شناختی چندین کتاب منتشر کرده است. برخی از کتابهای رولف دوبلی به فارسی ترجمه شده‌اند. کتاب هنر خوب زندگی کردن یکی از آثار این نویسنده است که با ترجمه‌ی «بهزاد توكلي نیشابوری»، «عادل فردوسی پور» و «علی شهروز ستوده» به فارسی ترجمه شده و از سوی نشر چشمه منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب بانام هنر خوب زیستن هم با صدای «مازیار ربیعی» منتشر شده است. برای خرید کتابهای رولف دوبلی می‌توانید به سایت و اپلیکیشن فیدیبو مراجعه کنید.

کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن با ترجمه‌ عادل فردوسي پور

كتاب صوتي هنر شفاف انديشيدن نوشته‌ی «رولف دوبلی» با صدای «عادل فردوسی پور» برای دانلود و گوش دادن در همین صفحه از سایت فیدیبو موجود است.

ترجمه کتاب هنر شفاف اندیشیدن به زبان فارسی

کتاب صوتی «هنرشفاف اندیشیدن» اثر رولف با ترجمه‌ی «بهزاد توكلي نیشابوری»، «عادل فردوسی پور» و «علی شهروز ستوده» از سوی نشر چشمه در سال ۱۳۹۴ منتشر شد که نسخه‌ی الکترونیک آن در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «عادل فردوسی پور» به همراه دیگر مترجمان، این اثر را از نسخه‌ی انگلیسی به فارسی ترجمه کرده‌اند و در اختیار خواندگان فارسی‌زبان قرار داده‌اند. «عادل فردوسي پور»، گزارشگر و مترجم محبوب ایرانی سال ۱۳۵۳ در یزد به دنیا آمد. نام او با دنیای فوتبال و ورزش ایران گره‌خورده است و ازجمله مجریان محبوب ایران است. او از دهه‌ی هفتاد فعالیت درزمینه‌ی ترجمه را آغاز کرده و تا امروز چند اثر منتشر کرده است. یکی از معروف‌ترین آثار ترجمه‌ی او، کتاب «فوتبال علیه دشمن» است که با صدای خودش از سوی رادیو گوشه منتشر شده است. «عادل فردوسی پور» در مقدمه‌ی کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته‌ی «رولف دوبلی» نوشته است: «رولف دوبلی در این کتاب می‌کوشد براساس مطالعات، تحقیقات و تجربیات شخصی‌اش عمده‌ی این خطاها را شناسایی، بازخوانی و معرفی کند. همان‌گونه که خود در مقدمه‌ی کتابش ذکر می‌کند، فهرست خطاهایش کامل نیست و موارد دیگری را نیز می‌توان به آن افزود. او براساس مشاهدات علمی، نتایج آماری، استدلال‌ها و استنتاج‌های منطقی (در حوزه‌ی علوم اجتماعی)، با ذکر مثال‌ها و نمونه‌های ملموس، جهان‌بینی خود را درباره‌ی خطاهای شناختی مطرح می‌کند. به تأیید نویسنده‌، این کتاب کلید یافتن شادمانی و مسیرهای منتهی به خوشبختی و موفقیت نیست، تلقی و برداشت من این است که محتوای آن بیانگر نگرشی متفاوت به عملکرد انسانی ماست؛ یک شوک خلاقانه به ذهن در جهت زدودن انباشت‌های زایدش، شناسایی پیش‌فرض‌های ساختگی، اشتباهات متداول و موقعیت‌های کاذبی که به‌واسطه‌ی خطاهای ذهنی دچارش می‌شویم. کاوشی است در شناخت واضح‌تر خطاهای انسانی که در زندگی، کارکردهای متفاوت و بعضاً متضادی دارد. برخی از آن‌ها انسان را از خطر نابودی نجات می‌بخشد و برخی دیگر مانع از خردورزی و شفاف‌اندیشی‌اش می‌شود. درک فرایند اندیشیدن و دام‌هایی که ذهن بر سر راهش قرار می‌دهد، کار ساده‌ای نیست و بی‌سبب نیست رولف دوبلی کتابش را هنر شفاف اندیشیدن نام نهاده است.»

در بخشی از کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن می‌شنویم

کریس سی‌وپنج ساله است. او در رشته‌ی فلسفه‌ی اجتماعی تحصیل کرده و از زمانی که نوجوان بوده به کشورهای در حال توسعه علاقه داشته. بعد از فارغ‌التحصیلی دو سال برای صلیب سرخ در افریقای غربی کار کرد و سپس سه سال هم در مقر آن در ژنو بود و در آن سازمان تا ریاست بخش کمک به افریقا ارتقا پیدا کرد. او سپس مدرک ام بی ای خود را گرفت و پایان‌نامه‌اش را در مورد مسئولیت اجتماعی جمعی نوشت. کدام یک محتمل‌تر است؟ الف) کریس در بانک بزرگی کار می‌کند یا ب) کریس در بانک بزرگی کار می‌کند و آنجا ریاست سازمان جهان سوم بر عهده‌ی اوست. الف یا ب؟

بیشتر مردم ب را انتخاب می‌کنند. متأسفانه این جواب غلط است. طبق گزینه‌ی ب، نه‌تنها کریس در یک بانک بزرگ کار می‌کند، بلکه شرایط اضافی نیز در آن اعمال شده است. کارمندانی که به‌طور مشخص در سازمان جهان سوم یک بانک کار می‌کنند زیرمجموعه‌ی کوچکی از کارمندان بانک را تشکیل می‌دهند. پس گزینه‌ی الف محتمل‌تر است. وقتی یک زیرمجموعه‌ی این‌چنینی بزرگ‌تر از کل مجموعه جلوه می‌کند، خطای هم‌زمانی اتفاق می‌افتد. در حالی که براساس تعریف، چنین چیزی درست نیست. دانیل کانمن و آموس تورسکی، برندگان جایزه‌ی نوبل، مفصل به مطالعه‌ی این پدیده پرداخته‌اند.

ما خیلی ساده در دام خطای هم‌زمانی می‌افتیم، چون کششی ذاتی به سمت داستان‌های «باورکردنی» و «محتمل» داریم. هر چه کریس، کارمند گروه‌های کمک به افریقا، باورپذیرتر، مؤثرتر یا روشن‌تر تصویر شود، خطر استدلال غلط بیشتر می‌شود. اگر مسئله را به شکلی متفاوت بیان می‌کردم، جزئیات اضافی را بیش از حد ویژه در نظر می‌گرفتی. برای مثال، کریس سی‌وپنج ساله است. کدام یک محتمل‌تر است؟ الف)کریس در بانک کار می‌کند یا ب)کریس در بانکی در نیویورک کار می‌کند و دفتر او در طبقه‌ی بیست و چهارم و مشرف‌به پارک مرکزی است.

یک مثال دیگر: کدام یک محتمل‌تر است؟ الف)فرودگاه سیاتل تعطیل شده. پروازها لغو شده‌اند. ب)فرودگاه سیاتل به خاطر بدی آب‌وهوا تعطیل شده. پروازها لغو شده‌اند. الف یا ب؟ این با درست جواب می‌دهی. گزینه‌ی الف محتمل‌تر است، چون در گزینه‌ی ب به‌طور ضمنی شرط اضافه‌ی بدی آب‌وهوا اعمال شده است در حالی که تهدید به بمب‌گذاری، حادثه يا اعتصاب می‌توانست علت بسته شدن فرودگاه باشد. با این حال، وقتی با یک داستان «محتمل» مواج‌هایم، چنین ملاحظاتی را در نظر نمی‌گیریم. حالا که قضیه را می‌دانی، آن را با دوستانت امتحان کن. خواهی دید بیشترشان گزینه‌ی ب را انتخاب می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,490 views بار دسته بندی : تاريخ : 7 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.