پژوهش کتاب کتاب صوتی ۲۳ راه برای غلبه برتنبلی - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

این عادت‌ها هستند که زندگی روزمره‌ی ما را می‌سازند. موفقیت‌ها و شکست‌های ما در گرو عادت‌های ماست. در حقیقت آنچه هر کدام از ما به طور روتین در طول روز انجام می‌دهیم دستاوردهای بزرگ آینده‌مان را مشخص می‌کند. بعضی از افراد برای زندگی خود عادت‌های مفید و هدفمند را انتخاب می‌کنند، در نتیجه به موفقیت دست پیدا می‌کنند و عده‌ای از کنار عوامل اخلالگر و مخرب ساده عبور می‌کنند. افرادی که هیچ تلاشی برای بهبود عادت‌های مخرب خود نمی‌کنند اغلب افرادی هستند که شکست‌های زندگی خود را به گردن دیگر می‌اندازند. یکی از عادت‌های بدی که جوامع امروزی را منفعل کرده است، تنبلی و به تعویق انداختن کارهای ریز و درشت است. کتاب صوتی ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی، کتابی کوچک و ساده و در عین حال کاربردی است که به شما کمک می‌کند تا تنبلی را کنار بگذارید و عادت‌های خوب را در خود پرورش دهید.

درباره کتاب صوتی ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی

کتاب صوتی ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی نوشته‌ی اس. جی. اسکات است و در دسته‌ی کتاب‌های خودیاری و موفقیت قرار می‌گیرد. نویسنده در این کتاب توضیح می‌دهد که در دنیای امروز اغلب مردم به دلیل داشتن رفاه عمومی و یا دلایل دیگر تنبلی را تجربه کرده‌اند. برای بسیاری از افراد این اتفاق ممکن است بارها افتاده باشد که به دلیل به تعویق انداختن کارها، نظم و موفقیت زندگی‌شان دچار مشکل شده باشد. در زندگی ما هزاران کار و پروژه و غیره وجود دارد که با انواع و اقسام بهانه‌ها، شروع آن‌ها را به تعویق می‌اندازیم. این موضوع می‌تواند در ابعاد بزرگ و کوچک زندگی ما وجود داشته باشد. این کتاب برای این دسته از آدم‌ها نگاشته شده است. افرادی که تصمیم گرفته‌اند بر تنبلی خود غلبه کنند و عادت‌های مردمان موفق را در زندگی روزمره خود بدون ترس و محدودیت به کار ببرند.

در کتاب صوتی ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی ایده‌ها و راهکارهایی ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کنند تا با تغییر الگوی ذهنی خود به‌سوی یک ساختار ضد تنبلی بر مشکلات و مسائل خود فائق شوید و برنامه‌ها و امور روزانه‌ی خود را با برنامه‌ریزی و احساس رضایت در زمان درست انجام دهید. نویسنده در ابتدای کتاب صوتی حاضر این نکته را شرح می‌دهد که هدف از نگارش این کتاب، کمک به مخاطب در غلبه بر تنبلی بوده است. اگرچه این کتاب میل ذاتی شما را برای اهمال کاری و پشت گوش انداختن کارها از بین نمی‌برد؛ اما به شما توضیح می‌دهد که میل تنبلی چیست، از کجا می‌آید و چطور می‌توان بر آن غلبه کرد.

راهنمایی‌های ساده و در عین حال نظام‌مند این کتاب به شما کمک می‌کند تا عادت تنبلی را کنار بگذارید و قدم‌به‌قدم در مسیر استفاده‌ی هرچه درست‌تر از زمان و توانایی‌هایتان حرکت کنید.

کتاب صوتی ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی را انتشارات جیحون با ترجمه‌ی امیرحسین میرزائیان و خوانش فرانک یوسفی در ۲ ساعت و ۵۸ دقیقه منتشر کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی

نخستین عادت ضد تنبلی: از قانون ۸۰.۲۰ برای تصمیم‌گیری استفاده کنید

دومین عادت ضد تنبلی: اهداف د. س.د.م.ز

سومین عادت ضد تنبلی: ایده‌هایتان را ثبت کنید

چهارمین عادت ضد تنبلی: سیستم ۴۳ پرونده

پنجمین عادت ضد تنبلی: فهرست پروژه‌ها

ششمين عادت ضد تنبلی: فهرست بازبینی

هفتمین عادت ضد تنبلی: کارهای همانند را در یک گروه قرار دهید

هشتمین عادت ضد تنبلی: انجام یک به یک پروژه‌ها

نهمین عادت ضد تنبلی: برنامه‌ی مرور هفتگی

دهمین عادت ضد تنبلی: برنامه‌ی مرور ماهانه

یازدهمین عادت ضد تنبلی: به فعالیت‌های کم ارزش «نه» بگویید

دوازدهمین عادت ضد تنبلی: پیشرفت و موفقیت‌های خود را پیگیری کنید

سیزدهمین عادت ضد تنبلی: روزتان را با م.ت.ف آغاز کنید

چهاردهمین عادت ضد تنبلی: اولویت‌بندی با روش «ابجده»

پانزدهمین عادت ضد تنبلی: ایجاد حس فوریت

شانزدهمین عادت ضد تنبلی: در دید عموم باشید

هفدهمین عادت ضد تنبلی: از کوچک‌ترین‌ها شروع کنید

هجدهمین عادت ضد تنبلی: به خودتان جایزه بدهید

نوزدهمین عادت ضد تنبلی: ایجاد مهارت‌های مبتنی بر پروژه

بیستمین عادت ضد تنبلی: انگیزه‌های غیرمستقیم پیدا کنید

بیست و یکمین عادت ضد تنبلی: تکنیک تجسم و تصور

بیست و دومین عادت ضد تنبلی: صبوری کنید

بیست و سومین عادت ضد تنبلی: چالش سی‌روزه

نتیجه‌گیری: چگونه از همین امروز دست به کار شویم

درباره‌ی اس. جی. اسکات نویسنده‌ی کتاب صوتی ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی

اس. جی. اسکات نویسنده‌ و وبلاگ نویس آمریکایی است که تحصیلات خود در رشته‌ی روانشناسی به پایان رساند و مدت کوتاهی در نیروی هوایی ایالات‌متحده آمریکا مشغول به کار بوده است. او بعد از این زمان نوشتن را به شکل حرفه‌ای آغاز کرد و امروزه نویسنده‌ی وبلاگ مشهور «عادت‌های مفید برای زندگی شما» است. هدف او از نوشتن در این سایت این است که به مخاطبان خود نشان دهد که چگونه با تبدیل کردن کارهایی به عادت، می‌توانید زندگی خود را بهتر کنید.

این نویسنده امروز مسئول یک موسسه‌ی موفق تجارت اینترنتی است و با بیش از ۳۷ جلد کتاب توانسته الهام‌بخش بسیاری از مردم در سراسر دنیا باشد. آثار اسکات تا اکنون به بیش از ۱۲ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه‌شده است. از کتاب‌های منتشر شده از این نویسنده می‌توان به ۱۰ گام برای دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای خود، ورزش روزانه: ۳۲ تاکتیک برای عادت به ورزش کردن، کارآفرین روزانه: ۳۳ عادت موفق برای صاحبان کسب‌وکار کوچک، ۶ مرحله برای یادگیری هر چیزی، چگونه از یک برنامه ساده برای ایجاد لیست‌های کارآمد به منظور انجام و سازمان‌دهی زندگی خود استفاده کنید، افزایش دانش و مهارت‌های جدید، چگونه سیگار را کنار بگذارید، چگونه انرژی خود را افزایش دهید و هر هدف را با یک برنامه صبحگاهی به دست آورید، ۹۷ تغییر کوچک در زندگی که فقط ۵ دقیقه طول می‌کشد و … اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی می‎شنویم

هفت بهانه برای به تعویق انداختن کارها

بهانه آوردن برای شروع نکردن کارها بسیار آسان است. مهم آن است که بدانیم کی این بهانه به واقع دلیلی قابل قبول است و چه زمانی تنها راهی خلاقانه برای انجام ندادن کار است. احساس تنبلی ما حاصل از ترسی ناخودآگاه یا باوری محدودکننده است؛ اما وقتی برای کندوکاو در این افکار وقت بگذارید خواهید دید که چقدر آسان است که بر آن‌ها غلبه کنیم و ساختار فکری فعالیت محوری را جایگزین آن‌ها کنیم.

ذهن شما ماشین شگفت‌انگیزی است و به شما قدرت خلق هر چیز حاصل از تخیلتان را می‌دهد؛ اما ذهنتان می‌تواند توانایی شما برای انجام کارها را نیز محدود کند. این که ما در میانه‌ی انجام پروژه‌ای به گل می‌نشینیم به دلیل عدم شور و شوق برای به پایان رسانیدن آن نیست، بلکه بیشتر به دلیل الگوهای فکری ناسازگاری است که در ذهن ما می‌چرخند. ریشه‌ی علت «عادت به تعویق انداختن کارها» از باورهایی می‌آید که ما به وسیله‌ی آن‌ها خودمان را محدود می‌کنیم. وقتی این باورها لجام‌گسیخته و به صورت افکار منفی در مغز ما آزاد شوند باعث می‌شوند تا برای انجام ندادن هر کار و پروژه‌ای «بهانه»‌ای بیاورید؛ اما اگر این بهانه‌ها را به چالش بکشید، خواهید دید که اغلب آن‌ها نتیجه‌ی ترس‌های پنهان یا الگوی عادت‌های ویرانگر هستند. در این جا به هفت مورد از این بهانه‌ها اشاره می‌کنیم. دانستن این که چرا این بهانه‌ها را می‌آورید شما را یک قدم به غلبه بر تنبلی نزدیک‌تر می‌کند.

«مهم نیست»

مردم اغلب از انجام وظایفی که به نظر مهم نمی‌آیند سر باز می‌زنند؛ اما این وظایف در اصل یا ناخوشایند و به ظاهر بی‌ارتباط با اهداف بلندمدت شما هستند و یا زمان اندکی برای انجامشان باقی مانده است. انجام آن‌ها به غلبه بر یکی از ترس‌های اصلی وجود شما نیازمند است. فرقی نمی‌کند که در سرتان چه می‌گذرد، بسیار پیش می‌آید که انجام کاری را تنها به این دلیل که به نظرتان مهم نمی‌آید به تعویق می‌اندازید.

یکی از ساده‌ترین علاج‌های این بهانه‌تراشی، پرورش عادت گرفتن تصمیمات ساده است. یا تصمیم بگیرید که مشغول انجام دادن کارتان شوید و یا آن قدر شهامت داشته باشید که اصلا انجامش ندهید. همان طور که در ادامه نیز خواهید آموخت، بهترین راه غلبه بر تنبلی گرفتن تصمیمات درست در زندگی است، حتی اگر این تصمیمات منجر به حذف کارهایی که زمانی به نظرتان مهم می‌رسیدند باشد.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی موفقیت و خودیاری می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 301 views بار دسته بندی : تاريخ : 25 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.