پژوهش کتاب کتاب صوتی ۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

هیچ رابطه‌ی زناشویی و به طور کل هیچ ارتباطی هیچ‌گاه بدون اختلاف، نزاع و مشکلات نبوده است. چرا که آدم‌ها همیشه در مواردی با هم تفاوت و اختلاف‌نظرهایی دارند؛ اما اینکه بتوانیم شفاف و صادقانه اشتباهات خود را بپذیریم و یاد بگیریم که با شناخت عمیق خود به شناخت دیگران برسیم و کنار هم مشکلات را حل کنیم موضوع مهمی است به‌خصوص بین زوج‌ها. دکتر فرهنگ هلاکویی مشاور و روانشناس معروف ایرانی در کتاب صوتی ۵۰ باید و نباید زندگی مشترک راه‌حل‌های مفیدی را به زوج‌ها برای استحکام روابطشان ارائه می‌دهد.

درباره کتاب صوتی ۵۰ بایدونباید زندگی زناشویی

کتاب صوتی ۵۰ بایدونباید در زندگی زناشویی شامل ۴ ساعت از مجموعه سخنرانی‌های دکتر فرهنگ هلاکویی درباره ازدواج و خانواده است. هلاکویی در این سخنرانی‌ها به نکات مهم و کلیدی که باعث استحکام و تداوم روابط زوج‌ها با یکدیگر می‌شود، می‌پردازد.

دکتر هلاکویی در این کتاب، ۵۰ مورد از قواعد کاربردی برای زندگی مشترک را به زبان ساده و صریح بیان می‌کند. این موارد نه‌تنها برای زوج‌ها که برای افراد مجرد هم مناسب است تا در تصمیمات و انتخاب‌های آینده‌ی خود آن‌ها را به کار گیرند. چالش‌های مهم و نزاع‌هایی که بیشتر زوج‌ها در زندگی خوددارند، چگونه محبت کردن، چگونه مقابله کردن با مشکلات، امید داشتن در روابط، نظام خویشاوندی، مشکلات دوران کودکی، شناخت خود، بیان خواسته‌ها و نیازها، قدردانی و قدرشناسی، خشم و عصبانیت، درک یکدیگر و … همه از جمله موارد مهمی است که در این کتاب صوتی به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

کتاب‌های صوتی دکتر فرهنگ هلاکویی از جمله کتاب حاضر را انتشارات ما و شما منتشر می‌کند.

کتاب صوتی ۵۰ باید و نباید زندگی مشترک مناسب چه کسانی است

یکی از نکاتی که بسیاری از زنان و مردان قبل و یا حتی بعد از ازدواج آن را فراموش می‌کنند این است که همیشه مشکلات و مسائلی سر راه آن‌ها قرار دارد که جز با یادگیری بعضی مهارت‌ها حل نخواهد شد. ازدواج پیوندی بین زن و مرد است به همین دلیل برای حل مشکلات هر دو نفر باید کنار هم آن را حل کنند و هر دو بخواهند که از بعضی موانع عبور کنند. فرهنگ هلاکویی در کتاب صوتی ۵۰ باید و نباید زندگی مشترک تمام مشکلاتی را ممکن است زوج ها در زندگی خود با آن‌ها مواجه شوند را بررسی می‌کند. این راه‌حل‌ها که در این سمینار ارائه می‌شود محصول سال‌ها تلاش و مطالعه و مشاوره دکتر هلاکویی با هزاران نفر است. این کتاب برای همه افرادی است که می‌خواهند زندگی زناشویی موفق و پر از عشقی را تجربه کنند.

خلاصه‌ای از عناوین و محتوای این مجموعه

انتشارات ما و شما خلاصه‌ای از عناوین مجموعه حاضر منتشر کرده که بعضی از آن‌ها به شرح زیر است:

ما می‌خواهیم برای زندگی کردن همکاری کنیم، عشق بورزیم و عشق بپذیریم، نمی‌خواهیم بجنگیم

آسیب‌های کودکی و یک جمله، یک حرف در کودکی، ما را در بزرگ‌سالی دچار آسیب می‌کند

پایان دادن به همه روابط گذشته، قطع رابطه با گذشته، بستن همه پرونده‌های گذشته

همسر باید هدف باشد نه وسیله، اینکه چون بچه‌دوست داریم بخواهیم ازدواج کنیم اشتباه است

ما باید صمیمانه و صادقانه حقیقت را به همسر بگوییم، قرار نیست پنهان‌کاری کنیم

همه ما نقاط ضعف داریم، مبادا نقاط ضعف همسر را در حضور دیگران بازگو کنیم

تنها و تنها یک جاده انسان را از جهنم موجود به بهشت موعود می‌برد و آن هم بخشش است

همسر شما ۸۰ درصد زندگی شما و نفر اول زندگی شماست، وظیفه ما قدردانی و قدرشناسی است

دادن حال و احساس خوب به همسر، اطمینان، آرامش، احساس آزادی، استقلال، امنیت

آدم خشمگین می‌شود ولی با تکنیک‌هایی می‌شود تعداد دفعاتی که ایشان خشمگین می‌شود را کاهش داد

دادگاه درونی خطرناک‌ترین دادگاه است، شما حق ندارید با خودتان درباره کار بد دیگران صحبت کنید

هیچ زن‌وشوهری حق ندارد درباره زندگی زناشویی‌شان با هیچ‌کس، هیچ‌وقت هیچ حرفی بزند

درد دل کردن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، ما قرار هست برای همدیگر دوا و دکتر باشیم

و …

درباره دکتر فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هُلاکوئیِ نایینی (۱۳۲۳-) که با نام دکتر فرهنگ هلاکویی در ایران شهرت دارد. به عنوان روانشناس، روان‌درمانگر، مشاور ازدواج و خانواده و استاد دانشگاه فعالیت دارد. هلاکویی در رشته‌های روان‌شناسی و اقتصاد در دانشگاه تهران تحصیلات خود را به پایان رسانده و بعد از آن در خدمت مشاوره و کمک به مردم کوشیده است. او بعدها در رشته مشاوره‌‌ی ازدواج، خانواده و کودکان در دانشگاه یوتا تحصیل کرد و این مسیر را تا مقطع دکترا ادامه داد و در رشته‌ی جامعه‌شناسی از دانشگاه یوتای آمریکا فارغ‌التحصیل شد. هلاکویی سال‌ها در تهران تدریس کرد و سازمان رادیو و تلوزیون هم مدتی فعالیت داشت.

هلاکوئی سال‌هاست که در آمریکا زندگی می‌کند و به عنوان مؤسس و مدیر مرکز بهزیستی بورلی هیلز فعالیت دارد. این مرکز برای مشاوره دادن به زوج‌ها، خانواده‌ها و کودکان فعالیت دارد. همچنین یکی از برنامه‌هایی که دکتر هلاکویی در آن فعالیت دارد اجرای برنامه رازها و نیازهاست. این برنامه در تلوزیون آمریکا پخش می‌شود و دکتر هلاکویی در آن به بسیاری از ایرانیان که برای مشاوره با او تماس می‌گیرند در زمینه‌های روان‌شناختی و اجتماعی و خانوادگی پاسخ می‌دهد. او از تأثیرگذاری و محبوبیت بالایی برای بسیاری برخوردار است و توانسته تا امروز به بیش از ۳۰ هزار نفر مشاوره دهد و هرسال سخنرانی و سمینارهای زیادی را در سراسر آمریکا و اروپا برگزار می‌کند.

او سال‌ها عمر خود را صرف تالیف کتب مختلف و سمینارهای متعدد کرده است. آثار دکتر هلاکویی چه به شکل صوتی و تصویری و چه به شکل مکتوب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. از جمله کتاب‌های او که به شکل صوتی در ایران منتشرشده می‌توان به کتاب صوتی خوشبختی، کتاب صوتی شخصیت ناسالم، کتاب صوتی علم و شبه علم، کتاب صوتی استرس یا فشار روانی اجتماعی، کتاب صوتی انسان و عشق، کتاب صوتی شخصیت سالم، کتاب صوتی خانواده تک سرپرست، کتاب صوتی رمز و راز موفقیت و کتاب صوتی ازدواج و خانواده موفق اشاره کرد. تمام این کتاب‌ها برای خرید و دانلود در سایت فیدیبو برای علاقه مندان قرار داده شده است.

هلاکویی اکنون در لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند و سال‌ها عمر خود را صرف سخنرانی و مشاوره به ایرانیان کرده است تا به آن‌ها یاد دهد که برای زندگی کردن باید تلاش و کوشش کرد و به اهداف خود پایبند بود.

دکتر هلاکویی با برگزاری سمینارها و دوره‌های روانشناسی از مسائل روانی که به رفاه و بهزیستی مرتبط می‌شوند صحبت می‌کند. هلاکویی در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۱ عضو انجمن روحانی «سنتا مونیکا» بوده‌است.

هلاکویی سال‌ها به عنوان مشاوری موفق در حوزه‌های مختلف فعالیت داشته است. او در سال‌های اخیر توانسته به‌عنوان زوج درمانگر و مشاور ازدواج برای زوج‌های ایرانی تاثیرگذار باشد. او فعالیت‌های زیادی درزمینه‌ی بهبود روابط زناشویی در کارنامه‌اش دارد. کتاب صوتی «ازدواج و خانواده موفق» از دیگر آثار او درباره‌ی خانواده است که انتشارات «ما و شما» آن را منتشر کرده است.

هلاکویی نه تنها به عنوان زوج درمانگر بلکه درزمینه‌ی کودکان و زمینه‌های روانشناسی عمومی نیز فعالیت می‌کند. او در سال‌های اخیر سمینارهای زیادی برگزار کرده است. سیمنارهایی که به افراد زیادی برای حل مشکلاتشان کمک کرده است. بسیاری از سخنرانی‌های دکتر هلاکویی امروزه تبدیل به کتاب‌های صوتی شده‌اند تا افراد زیادی بتوانند در حوزه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنند.

او در ارتباط باتربیت فرزندان نیز سمینارهای موثری اجرا کرده است که شامل سه دسته‌ی «تریپت فرزندان از سه تا هفت‌سالگی»، «تربیت فرزندان از هفت‌تا سیزده‌سالگی» و «تربیت فرزندان از سیزده‌تا نوزده‌سالگی» هستند و به خانواده‌هایی که در تربیت فرزندان خود و چگونگی رفتار درست با آن‌ها به مشکل برخورده بودند کمک بسزایی کرد. او در برنامه‌هایش از اهمیت تربیت کودکان در سنین پایین سخن می‌گوید و راه‌کارهای مفیدی به خانواده‌ها ارائه می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 484 views بار دسته بندی : تاريخ : 10 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.