پژوهش کتاب کتاب معجزه انضباط فردی - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

نویسندگان را معمولا با نام کتاب‌هایشان می‌شناسند و کمتر پیش می‌آید چهره‌ی نویسنده‌ای به اندازه‌ی کتاب‌هایش مشهور باشد. اما در روزگاری که بازار انتشار کتاب‌های موفقیت و روانشناسی – خودشناسی داغ است برایان تریسی دقیقا همان مردی است که چهره‌اش را بلافاصله بعد از وارد شدن به کتاب‌فروشی‌ها می‌بینید. این بار برایان تریسی در کتاب معجزه‌ی انضباط فردی راهکارهایی را برای رهایی از تنبلی و تن‌پروری ارائه می‌دهد.

کتاب معجزه‌ی انضباط فردی؛ کتابی برای همه

سال‌ها، در بازار جهانی کتاب نبود کتابی درباره‌ی انضباط فردی، ذهن ناشران برتر را درگیر کرده بود. ناشران در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌هایی که در طول سال برگزار می‌شد، تقاضای مردم را برای خواندن چنین کتابی می‌دیدند. در نهایت چند ناشر باهم جلسه‌ای برگزار کردند و به این نتیجه رسیدند که برایان تریسی بهترین کسی است که می‌تواند درباره‌ی انضباط فردی و قدرت انضباط فردی بنویسد، زیرا او در زندگی خودش به شدت منظم است و اطلاعات جامع و کاملی درباره‌ی مزایای نظم داشتن دارد. با این پیش‌زمینه برایان تریسی کتاب معجزه‌ی انضباط فردی را نوشت.

کتاب معجزه‌ی انضباط فردی (The Miracle of Self-Discipline) برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این کتاب به سرعت به یکی از پرفروش‌‌ترین کتاب‌های بازار در حوزه‌ی خودشناسی تبدیل شد. برایان تریسی در مقدمه‌ی کتاب به خواننده قول می‌دهد که با راهکارهایش خواننده‌اش را منضبط‌تر و منظم‌تر کند. 

تریسی در ابتدا‌ی کتاب معجزه‌ی انضباط فردی اعتراف می‌کند که خودش را هرگز فرد منضبطی نمی‌دانسته و بعد از آن تماس تلفنی تازه متوجه نمود بیرونی رفتارش برای دیگران شده است. او درمقدمه‌ی کتاب نوشته است: «در واقع لازمه‌ی منضبط بودن همین است: هر چه منضبط‌تر، منظم‌تر و هدف‌دارتر باشید، حس خواهید کرد که می‌توانید از این هم بهتر عمل کنید؛ بنابراین شمایی که امروز این کتاب را می‌خوانید احتمالا بیش از عموم مردن منضبط هستید؛ شاید خیلی بیش‌تر، اما با خود می‌گویید:« خدایا، من می‌توانم بهتر از این هم باشم.»

برایان تریسی؛ نویسنده‌ی محبوب آمریکا

برایان تریسی (Brain Tracy) نویسنده، سخنران و روانشناس محبوب آمریکایی است. سخنرانی‌های برایان تریسی آنقدر تاثیرگذار است، که سالانه میلیون‌ها نفر در سخنرانی‌های او شرکت می‌کنند و ویدیوهای سخنرانی او روزانه هزاران بازدید کننده در فضای مجازی دارد.

برایان تریسی را استاد کتاب‌های خوش‌شناسی می‌دانند او تاکنون بیش از سی عنوان کتاب نوشته است که همه‌ی آن‌ها در فهرست کتاب‌های پرفروش‌ها جهانی قرار گرفته‌اند و به هفتاد زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

برایان تریسی اکنون مدیر عامل شرکت بین‌المللی برایان تریسی است. او و همراهانش در این شرکت تاکنون به بیش‌از ۱۰۰۰ شرکت و ۵ میلیون فرد مشتاق راهنمایی و مشاوره داده‌اند. تریسی بیش‌ از سی سال است که در حوزه‌های تاریخ، اقتصاد، کسب‌وکار، فلسفه و روانشناسی مطالعه و فعالیت داشته است. او تاکنون بیش‌از سیصد برنامه‌ی آموزشی با هدف بهبود شخصیت و پیش‌رفت کسب‎و کار تولید کرده است.

برایان تریسی کودکی‌اش را در خانواده‌ای فقیر گذراند، خانواده‌ای که بستر مناسبی را برای رویا‌ی میلیونر شدن برایان فراهم می‌کرد. او در دهه‌ی ۳۰ زندگی‌اش موفق شد در رشته‌ی کارشناسی ارشد بازرگانی تحصیلات خود را به پایان برساند.

برایان تریسی از جمله افراد موفق و تاثیرگذاری است که به واسطه‌ی تجارب و سختی‌هایی که در ۷۵ سال زندگی خود به دست آورده بر موفقیت افراد و کسب‌ و کار شرکت‌های بزرگ تاثیر به‌سزایی داشته است. او بر چند زبان از جمله فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی مسلط است و توانسته در کشورهای مختلف از جمله ایران همایش و سمینارهای متعدد برای مشاوره در زمینه‌ی مدیریت، فروش و استراتژی کسب‌ و کار برگزار کند.

برایان تاکنون به بیش‌از ۱۰۷ کشور جهان سفر کرده و در هر کشور به سخنرانی و تبلیغ کتاب‌هایش مشغول بوده است. او اکنون در ایالت بریتیش کلمبیا در کشور کانادا همراه همسر و چهار فرزندش زندگی می‌کند.

نگاهی به آثار برایان ترسی

برایان تریسی یکی از مشهورترین نویسندگان حوزه‌ی خودشناسی و کسب‌و کار است. شهرت تریسی و البته کاربردی بودن راهکارهای کتاب‌هایش باعث شده است که کتاب‌هایش بارها و بارها به فارسی و به زبان‌های دیگر ترجمه شوند.

کتاب‌های «۴۷ راز ثروتمند شدن»، «۲۱ ترفند کسب و کار»، «۱۰۰ قانون بی چون و چرا برای موفقیت در تجارت»، «بهانه ممنوع»، «مدیریت درونی»، «ترمز را رها کن»، «برنامه پرواز»، «رسیدن به استقلال مالی»، «موفقیت در فروش نامحدود»، «فوق ستاره فروش شوید»، «مدیریت زمان»، «ساکت شو و انجامش بده»، «تمرکز روی هدف»، «هنر بیان»، «موفقیت بی‌نهایت در فروش»، «نیروی اعتماد به‌ نفس»، «همانقدر به‌ دست می‌ آورید که شایستگی دارید»، «مذاکره»، «بازآفرینی»، «موفقیت در فروش نامحدود»، «چطور بهترین افراد را استخدام کنیم و نگه داریم» و معجزه‌ی انضباط فردی تعدادی از کتاب‌های برایان تریسی هستند که می‌توانید نسخه‌ی الکترونیکی و pdf آن‌ها را در فیدیبو به صورت آنلاین خرید و دانلود کنید. نسخه‌ی صوتی تعداد زیادی از کتاب‌های تریسی هم در فیدیبو برای خرید و دانلود موجود هستند.

معجزه‌ی انضباط فردی به فارسی

قدرت نوشتار و تاثیرگذاری متن برایان تریسی هر مترجمی را وسوسه می‌کند که حداقل یک‌بار به سراغ ترجمه‌ی یکی از کتاب‌هایش برود. کتاب معجزه‌ی انضباط فردی او هم از این قاعده مستثنی نیست.

مترجم‌های زیادی تاکنون آثار تریسی را به فارسی ترجمه کرده‌اند که تقریبا تمامی ترجمه‌ها هم توسط ناشران مختلف به چاپ رسیده‌اند. «آزاده مبشر»، «گیتی شهیدی» و «محمد اسکندری» مترجمانی هستند که تاکنون کتاب معجزه‌ی انضباط فردی را به فارسی برگردانده‌اند. نسخه‌ای که در فیدیبو بررسی می‌کنیم، مشهورترین ترجمه‌ی این کتاب یعنی نسخه‌ی ترجمه شده‌ی «محمد اسکندری» است.

کتاب الکترونیکی معجزه انضباط فردی برایان تریسی ترجمه محمد اسکندری را می‌توانید در همین صفحه دانلود کنید.

بررسی فصل به فصل کتاب معجزه‌ی انضباط فردی

برایان تریسی این کتاب کوچک و کم‌حجم را در نه بخش نوشته است. او در هر بخش یک اصل طلایی برای دستیابی به منضبط بودن را توضیح می‌دهد.

اولین اصلی که برایان تریسی توضیح می‌دهد «درست فکر کردن» است. او معتقد است بیش‌تر انسان‌ها اصلا فکر نمی‌کنند تا حدی که تقریبا هرکار دیگری برای‌شان آسان‌تر از فکر کردن است. برایان تریسی می‌گوید:«برای تاثیرگذاری کاری که انجام می‌دهید باید تفکر درستی پشتش باشد تا کیفیت مناسبی را دریافت کنید. او در این بخش نقل قولی از ادیسون، دانشمند و مخترع آمریکایی می‎آورد:«فکرکردن سخت‌ترین انضباط در زندگی هر فرد است.»

برایان تریسی در بخش دوم این کتاب درباره‌ی اهمیت  و جادوی برنامه ریزی روزانه توضیح می‌دهد. او می‌گوید انسان باید برای همه‌ی اوقات زندگی‌اش حتی برای فراغتش برنامه‌ریزی داشته باشد. او می‌گوید برای برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید سوالات ساده‌ای از خود بپرسید: اگر می‌توانستم هرکاری انجام دهم، الان چه‌کاری انجام می‌دادم؟ یا کاری که دوست دارم انجام دهم چیست؟ تریسی توضیح می‌دهد که مردم گاهی آنقدر درگیر زندگی روزمره خود می‌شوند که فراموش می‌کنند می‌توانند لحظاتی را فارغ از همه‌ی درگیری‌هایشان شاد باشند. او می‌گوید:« ذهن ناخودآگاه و بیش هوشیار شما بسیار قدرتمند است؛ پس سعی کنید حسابی از آن کار بکشید.»

بخش سوم این کتاب درباره‌ی مدیریت روزانه است. برایان تریسی در این بخش می‌گوید:« می‌دانیم که هر دقیقه‌ی اضافی که صرف برنامه‌ریزی شود، در طول کار ده دقیقه زمان صرفه‌جویی خواهد شد. پس اگر هر روز فقط یک‌ دقیقه وقت بگذارید و روزتان را برنامه‌ریزی کنید، حداقل ده دقیقه صرفه‌جویی کرده‌اید.» برایان تریسی در ادامه به خوانندگان پیشنهاد می‌کند که کارهای روزانه‌شان را اولویت بندی کنند و در زمان معین آن‌ها را انجام بدهند و اگر کارشان در آن زمانن محدود انجام نشد، آن را رها کنند و به اولویت بعدی‌شان بپردازند.

از نگاه برایان تریسی اصل چهارم انضباط فردی، جرات داشتن است. او می‌گوید برای منضبط بودن لازم است که خود را مجبور به انجام کاری کنید و برای این الزام باید جرات داشته باشید. تریسی هشدار می‌دهد که هرگز از شکست خوردن نترسید. زیرا شکست خوردن عین موفقیت است با این تفاوت که شما مسیرهای غلط را شناسایی می‌کنید و برای یافتن راه درست بیش‌تر تلاش می‌کنید.

برایان تریسی «عادات سلامتی» را اصل پنجم انضباط فردی می‌دانند و می‌گوید سلامت زندگی کردن باید یکی از اهداف اصلی شما در زندگی باشد. او بعد از تاکید کردن روی سلامتی، به خوانندگانش توصیه می‌کند حتما بخشی از پول خود را ذخیره کنند. بنابراین برایان تریسی اصل ششم را پس‌انداز و سرمایه‌گذاری نام می‌گذارد و در بخش ششم بر اهمیت آن تاکید می‌کند.

بخش هفتم که از نظر برایان تریسی مهم‌ترین فصل کتاب است، سخت کوشی نام دارد. تریسی می‌گوید:«هیچ چیزی به اندازه‌ی شهرت سخت‌کوش بودن شما را در زندگی جلو نخواهد برد.» او معتقد است اساسا انسان‌هایی که اصلا برای رسیدن به خواسته‌هایشان تلاش نمی‌کنند، اگر هم چیزی را بدست بیاورند آن را از دست خواهند داد.

بخش هشتم کتاب معجزه‌ی انضباط فردی «یادگیری» نام دارد. برايان تريسي معتقد است که انسان برای پیشرفت باید دائما در حال یادگیری باشد. یادگیری دائم انضباط را تضمین می‌کند، دقیقا همان‌طور که دانش‌آموزان با رفتن به مدرسه و یادگیری منظم می‌شوند.

بخش نهم و نهایی کتاب معجزه‌ی انضباط فردی «استمرار و پا فشاری» نام دارد. برایان تریسی می‌گوید:«بزرگ‌ترین امتحان یک انسان منضبط، پافشاری روی اصول در شرایط نامناسب است. این‌که بتوانید خود را مجبور به انجام وظایفتان بکنید و پیش‌روی کنید، بزرگ‌ترین قدمی است که برای منضبط شدن برمی‌دارید.»

در بخشی از کتاب معجزه انضباط فردی می‌خوانیم

تحلیل تجربیات بهترین راه تحلیل و تفکر در مورد تجربیاتتان پیاده‌روی است. از خانه بیرون بزنید و پیاده‌روی کنید؛ قرار نیست به چیزی گوش دهید! نیم تا یک ساعت را پیاده‌روی می‌کنید. بعدا که در خانه یا محل کار به مسئله‌ای برمی‌خورید. خود از کیفیت‌ ایده‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد شگفت‌زده خواهید شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : تاريخ : 12 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.