پژوهش کتاب کتاب نیروی حال - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

خواندن کتاب تنها راه نجات نیست ولی باید بدانیم گاهی در بعضی از آثار، تجربیاتی به اشتراک گذاشته  می‌شوند که می‌توانند برای خوانندگان آن اثر، تلنگری برای رهایی از غفلت باشند. دست‌یابی به معنویت و حرکت در مسیر کمال، موضوعاتی است که بسیاری از افراد تلاش درباره‌ی آن را فراموش کرده‌اند و از داشتن آرامش درونی، بازمانده‌اند. کتاب نیروی حال اثر اکهارت تول می‌تواند خواننده‌ی کتاب را به سمت تفکر درباره‌ی زندگی رهسپار کند.

درباره کتاب نیروی حال

کتاب نیروی حال اثر اكهارت تول در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. این اثر با محتوای معجزه‌گرش درباره‌ی حضور در لحظه‌ی حال توجه خوانندگان زیادی را به خود جلب کرد. این اثر برای افرادی نوشته شده است که می‌خواهند به درک و شناخت نیروی حال دست یابند و در لحظه‌ی حال احساس آرامش مطلق کنند.

 معمولا در زندگی موضوعاتی وجود دارد که باعث می‌شوند افراد نتوانند در لحظه زندگی کنند و از آن بهره ببرند. مسائل پیش آمده در گذشته و نگرانی از اتفافات رخ نداده در آینده؛ از جمله موضوعاتی است که افراد را از استفاده از زمان حال بازمی‌دارد. افراد با فکر کردن به گذشته و آینده درگیر افکار منفی می‌شوند و اضطراب و استرس را وارد زندگی‌شان می‌کنند. قدرت ذهن انسان این توانایی را دارد که خود را از این مسائل رها کند و به آرامش درونی برسد. کتاب نیروی حال نیز براساس این توانایی، راه‌کارهای معنوی برای بهره‌وری از زمان حال را ارائه می‌کند.

کتاب نیروی حال  نتیجه‌ی تلاش ده ساله‌ی اكهارت تول و تجربیات‌اش است که نشان می‌دهد بسیاری از افراد زندگی‌شان را قربانی آینده و گذشته می‌کنند درحالی که زمان حال راه رسیدن انسان‌ها به خوشبختی حقیقی است. تمام هدف کتاب نیروی حال آموزش درباره‌ی چگونگی زندگی در زمان حال است زیرا بسیاری از افراد خود را در زمانی غیر از زمان حال حبس کرده‌اند.

کتاب نیروی حال از چه حرف می‌زند؟

کتاب نیروی حال با نام اصلی The Power of Now با بیانی شیوا و روان بینش خواننده را نسبت به زمان حال تغییر می دهد . می‌توان گفت این اثر بیان تازه‌ای از آموزه‌های معنوی است که به هیچ زمانی تعلق ندارد و تول معتقد است بارها پیش از او ضرورت حضور در زمان حال مطرح شده است. اكهارت تول درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «حقیقت معنوی یکی‌ست، گرچه در صورت‌ها و بیان‌های گوناگون عرضه می‌شود…لازم نیست در جایی به دنبال حقیقت بگردید. بگذارید نشان‌تان دهم که چگونه به ژرفای چیزی بروید که در شماست.»

اکهارت تول در این کتاب تجربیات و مکاشفات درونی‌اش را با زبانی ساده و قابل درک بیان می‌کند و از حضور قدرت و توانایی دست‌یابی به حقیقت زندگی در وجود هر فرد سخن می‌گوید. او معتقد است خودشناسی که منتهی به بهتر زندگی کردن می‌شود در گرو رهایی از زمان‌هایی است که دیگر وجود ندارند. انسان‌ها در این روزگار درگیر تکنولوژی هستند و زمانی را برای شناخت معنویت درونی‌شان صرف نمی‌کنند. نویسنده‌ی اثر نیروی حال نیز مدتی را درگیر خیال‌پردازی، نگرانی از آینده‌ای، استرس و هیجانات روحی بوده و براساس آن‌ها این کتاب را تدوین کرده است که دیگر انسان‌ها نیز بتوانند از این‌چنین زنجیرها رهایی یابند. تول خود روزگاری با سوال‌های «چرا باید این زندگی پر از نکبت را تحمل کنم؟ چرا به این تلاش و تقلای بیهوده ادامه دهم؟» روبه‌رو بوده است و حال در تلاش است تا سایر انسان‌ها را از این حال برهاند.

مروری بر فصل‌های کتاب نیروی حال

کتاب نیروی حال شامل ده فصل است که عبارتند از «تو ذهن خود نیستی»، «آگاهی؛ راه رهایی از درد و رنج»، «سفر به ژرفای لحظه‌ی حال»، «نقشه‌های ذهن برای فرار از لحظه‌ی حال»، «ساحت حضور»، «کالبد درونی»، «درهایی گشوده به ذات غیرمتجلی»، «رابطه‌های روشن»، «دل‌آسودگی: فراسوی غم و شادی» و «معنای تسلیم».

اكهارت تول در این اثر کلمات را با معنای متفاوتی از آن‌چه می‌دانیم بیان می‌کند؛ «هستی»، «حضور»، «ذهن»، «شادمانی» و «آگاهی» را به‌گونه‌ای ویژه‌ای ترسیم می‌کند. او در توصیف «هستی» می‌گوید: «هستی، ذات توست. تو بدون واسطه با هستی خود در تماس هستی. هستی تو، حضور توست. من هستم، مقدم است بر من این یا آن، یا چنین و چنان هستم. بنابراین، با برداشتن فقط یک گام، می‌توانی از واژه‌ی هستی به تجربه‌ی هستی برسی.»

درباره اكهارت تول؛ نویسنده نیروی حال

اكهارت تول  eckhart tolle سخنران و نویسنده‌ی اهل آلمان در سال ۱۹۴۸ متولد شد. او کودکی‌اش را در شرایط استرس‌زا و غم‌انگیزی گذراند و شاهد بحث‌ها و اختلاف‌های خانوادگی بود. او تا دهه‌ی سوم زندگی‌اش احساس پوچی می‌کرد و حتی تصمیم به خودکشی داشت. او در بیست و نه سالگی‌اش تحت تاثیر خوابی آشفته زندگی‌اش دگرگون شد. این خواب زندگی تول را تحت‌تاثیر قرار داد و منبع الهام آثار او شد. او تحصیلاتش در رشته‌های فلسفه، ادبیات و روانشناسی را به سرانجام رساند و سال ۲۰۱۱ از سوی Watkins Review به عنوان تاثیر‌گذارترین شخصیت معنوی جهان انتخاب شد.

اكهارت تول که به نام اكهارت توله نیز در زبان فارسی شناخته شده زمان زیادی را با استادان معنویت گذراند و پس از دست‌یابی‌اش به آرامش ژرف نوشتن کتاب را شروع کرد. او کتاب نیروی حال را برای کسانی که خواهان دگرگونی بنیادی درونی هستند به نگارش درآورده است و در سال ۲۰۰۸ از سوی روزنامه‌‏ی نیویورک تایمز به عنوان محبوب‏‌ترین نویسنده‏‌ی کتاب‌‏های معنوی در آمریکا انتخاب شد. او پس از نگارش و انتشار این کتاب نامه‌های زیادی از سمت خوانندگان اثرش دریافت کرد که دلیل نوشتن کتاب بعدی‌اش، «تمرین نیروی حال» شد. کتاب «تمرین نیروی حال» با ترجمه‌ی «فرناز فرود» را هم «انتشارات کلک آزادگان» منتشر کرده و در فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. همچنین او علاوه‌بر نگارش کتاب؛ سمینار، کلاس‌های مراقبه و نشست‌های خصوصی نیز برگزار می‌کرد تا خوانندگان آثارش و علاقه‌مندان به این حوزه هم از اسارت ذهن رها شوند و به آرامش درونی برسند.

از کتاب‌های دیگر اكهارت تول می‌توان به «جهانی نو، آگاهی معنوی از آهنگ زندگی» با ترجمه‌ی «هنگامه آذرمی»، «سکون سخن می‌گوید» با ترجمه‌ی «فرناز فرود» و «سرزمین تازه، هدایتگر اهدافتان در زندگی» با ترجمه‌ی «چیستا یثربی» اشاره کرد.

ترجمه فارسی کتاب نیروی حال

کتاب نیروی حال پس از انتشار به سی زبان مختلف ترجمه شد و بیش از سه میلیون نسخه از آن تا امروز به فروش رسیده است. مسيحا برزگر این اثر را به فارسی ترجمه کرده است و انتشارات ذهن آویز آن را در سال ۱۳۹۵ منتشر کرد که نسخه‌ی الکترونیک آن در این صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. مسيحا برزگر نویسنده و مترجم ایرانی است که ترجمه‌ی آثار معنوی و عرفانی را در کارنامه‌اش دارد. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی زبان شناسی است و از جمله آثار تالیفی او که در فیدیبو موجود است می‌توان به «بیداری نیلوفرانه» و «پرنده می‌میرد، پرواز می‌ماند» اشاره کرد.

همچنین نسخه‌ی صوتی کتاب نیروی حال را «نوین کتاب گویا» با صدای «نیما رئیسی» منتشر کرده و در اختیار فیدیبو قرار داده است که می‌توانید آن را از سایت و اپلیکیشن فیدیبو دانلود کنید. «انتشارات کلک آزادگان» هم نسخه‌ی دیگری از این اثر را با ترجمه‌ی «هنگامه آذرمی» به چاپ رسانده است.

در بخشی از کتاب نیروی حال می‌خوانیم

درباره‌ی احساسات و عواطف چه می‌گویید؟ من بیش‌تر گرفتار احساسات و عواطف خود هستم تا ذهن خود.

ذهن، به آن معنایی که من آن را به کار می‌برم، فقط فکر نیست. ذهن، شامل احساسات و عواطف تو و نیز تمامی الگوهای واکنشی عاطفی، ذهنی تو نیز می‌شود. احساسات در نقطه‌ی تلاقی ذهن و بدن به‌وجود می‌آیند. احساسات، واکنش بدن تو به کنش ذهن توست یا به تعبیری دیگر انعکاس ذهن تو در بدن توست. برای مثال، یک فکر تهاجمی یا خصومت‌آمیز، انرژی تقویت شده‌ای را در بدن به وجود می‌آورد که ما آن را خشم می‌نامیم. بدن آماده‌ی جنگیدن می‌شود. فکر این که تو، به لحاظ فیزیکی و روانی، مورد حمله واقع شده‌‌ای، باعث می‌شود که بدن تو واکنشی نشان بدهد. این واکنش، صورت فیزیکی چیزی‌ست که ما آن را ترس می‌نامیم. تحقیقات نشان می‌دهد که احساسات و عواطف قوی موجب تغییرات بیوشیمی بدن می‌شود. این تغییرات بیوشیمیایی بدن، موجب می‌شود که ما احساسات و عواطف‌مان را در صورت مادی و فیزیکی مشاهده کنیم. البته، تو همواره نسبت به الگوهای فکری خود آگاهی نداری. تنها با مشاهده‌ی احساسات و عواطف خود می‌توانی به الگوهای فکری خود پی ببری.

هر چه بیش‌تر با فکر خود، خوش آمدن‌ها یا خوش نیامدن‌ها، قضاوت‌ها، و تفسیر‌هایت یکی شوی که همه حاکی از حضور کم رنگ تو به عنوان تماشاگر آگاهی‌ست، انرژی عاطفی تو شدیدتر خواهد شد؛ چه آگاه باشی یا نباشی. اگر نمی‌توانی عواطف خود را احساس کنی، اگر ارتباط تو با عواطفت قطع شده است، نگران نباش. می‌توانی آن‌ها را، به طور خالص، در سطح کاملا مشهود بدن خویش تجربه کنی. آن‌ها خود را به صورت مشکلات بدنی یا بیماری‌ها نشان می‌دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 326 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.