پژوهش کتاب کتاب هفت عادت مردمان موثر | اثر استفان‌ کاوی | ترجمه الهام خرسندی - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

«زمانی‌که سازمان‌های آمریکایی ناامیدانه در صدد انرژی دادن به کارکنان و پرورش مدیران در تمام سطح‌ها بودند، کاوی فلسفه‌ای نیرو بخش را در زندگی معرفی کرد که موفقیت در کار و تجارت را نیز ضمانت می‌کرد… این روش، ترکیبی از خرد، احساسات و تجربه‌های کاربردی بود.» این جملات را «رزابث ماس کانتر» نویسنده‌ی آمریکایی درباره‎‌ی کتاب هفت عادت مردمان موثر گفته است. کتاب مشهوری که هرکسی که چیزهای بیشتری از زندگی می‌خواهد باید آن را بخواند، به کار ببندد و در نهایت از معجزه‌ای که در زندگی‌اش اتفاق می‌افتد لذت ببرد.

درباره کتاب هفت عادت مردمان موثر؛ گامی بلند برای تغییر زندگی

کتاب هفت عادت مردمان موثر، همراه با درس‌هایی برای ایجاد تغییر در شخصیت با عنوان اصلی «the 7 hobits of highly effective people: restoring the character ethic» اولین بار سال ۱۹۸۹ منتشر شده است. نسخه‌ای از کتاب  که اکنون مشاهده می‌کنید نسخه‌ی سال ۲۰۰۴ است که بازخوردهایی درباره‌ی سال‌ها انتشار کتاب نیز به آن افزوده شده است. هفت عادت مردمان موثر از جمله کتاب‌های روان‌شناسی حوزه‌ی موفقیت است که توانسته است مخاطبان بیشماری در سراسر دنیا پیدا کند.

 استفان كاوي استفان كاوي در این کتاب ۷ عادتی که معتقد است افراد را به شخصیت‌هایی برتر از سایر هم‌نوعان خود تبدیل می‌کند را معرفی می‌کند و آن‌ها را آموزش می‌دهد. 

کتاب هفت عادت مردمان موثر تا کنون به ۳۸ زبان مختلف برگردانده شده و بیش از پانزده میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسیده است.

استفاون کاوی دنباله‌ی مطالب این کتاب را در کتاب دیگری به نام «عادت هشتم» یا «هشتمین عادت» آورده است.

مروری بر فصل‌های کتاب هفت عادت مردمان موثر 

کتاب هفت عادت مردمان موثر با مقدمه‌ی مفصل استفاو کاوی آغاز شده است. او در این مقدمه تلاش کرده است ذهن مخاطب را برای مطالب کتابش آماده کند و با بیان و بررسی چالش‌ها و نیازهای بشر سعی کرده است هدفش از نگارش این کتاب را با خواننده در میان بگذارد.

پس از این مقدمه‌ی مفصل، هفت عادت مردمان موثر در چهاربخش اصلی نوشته شده است که هرکدام به زیر بخش‌های مختلفی تقسیم شده‌اند. عناوین بخش‌های اصلی این کتاب به شرح زیر است:

بخش اول: قانون‌ها و الگوها

بخش دوم: پیروزی فردی

بخش سوم: پیروزی همگانی و هماهنگی

بخش چهارم: نوسازی

پس از پایان بخش‌های اصلی کتاب استفان کاوی بخشی به نام «سخن آخر» آورده است که در آن به یک سری پرسش که اغلب از او پرسیده می‌شد پاسخ داده است. بیشتر این پرسش‌ها به اثرگذاری کتاب و عادت‌هایی که در آن آموزش داده می‌شود پرداخته است.

در پیوست کتاب نیز یک تمرین تحلیل و بررسی آمده است که خواننده با استفاده از آن می‌تواند آموخته‌های خود را به صورت عملی به کار ببندد.

نظرات درباره‌ی کتاب هفت عادت مردمان موثر

هفت عادت مردم موثر  کتاب تاثیر گذاری است. این کتاب توانسته است در سراسر دنیا توجه‌های زیادی را به خود جلب کند. بسیاری از افراد مشهور درباره‌ی این کتاب نقدها و نظراتی را منتشر کرده‌اند.

در آغاز کتاب نظرات بسیاری از این بزرگان آمده است. «تام پیترز» نویسنده‌ی کتاب «در جستجوی برتری» درباره‌ی هفت عادت مردمان موثر گفته است:«افاد کمی پیدا می‌شوند که به مدت طولانی و عمیق درباره‌ی تئوری‌های استفن کاوی بیاندیشند. کتاب هفت عادت مردمان موثر، نوعی کتاب راهنما نیست، بلکه این فرصت را به ما می‌دهد که خود را بشناسیم و روی دیگران تاثیر بگذاریم و از بینش عمیق تئوری‌هایش نهایت استفاده را بکنیم. این کتاب، شگفت انگیز است و می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند.»

همچنین «جیک گارن»، نماینده‌ی مجلس آمریکایی نیز درباره‌ی هفت عادت مردمان موثر  گفته است: «باید تمام تلاشمان را بکنیم که تمام افراد در سطح‌های خدمت عمومی، خواندن کتاب هفت عادت مردمان موثر و استفاده از این کتاب را در خود احساس کنند و خود را ملزم به مطالعه‌ی آن نمایند. بر اساس روش‌های اخلاقی، این روش از اجبار قانون و قانون‌گذاری موثر تر است.»

درباره استفان ریچاد کاوی؛ نویسنده‌ی انگیزشی

استفان ریچارد کاوی متولد ۱۹۳۲ است. او در رشته‌ی مدیریت در دانشگاه هاروارد درس خوانده و مدرک دکترایش را در رشته‌ی آموزش‌های مذهبی از دانشگاه بریگهام یانگ دریافت کرده است.

او پس از پایان تحصیلاتش در همان دانشگاه محل تحصیلش به عنوان استاد رفتارهای سازمانی و مدیریت در تجارت مشغول به کار شد. او همچنین سمت‌هایی مانند مدیر روابط و نیز دستیار رئیس دانشگاه بریگهام یانگ را نیز برعهده داشته است.

دکتر کاوی جوایز و افتخارات زیادی را در طوول زندگی‎‌اش دریافت کرده است که از جمله‌ی این جوایز می‌توان به جایزه‌ی کالج «توماس مور» برای خدمات به بشر، مرد صلح سال ۱۹۹۸، سخنگوی برتر ۱۹۹۹ و کارگزار بین المللی برتر  سال ۱۹۹۴ اشاره کرد. مجله‌ی تایم دکتر استفان کاوی را یکی از ۲۵ آمریکایی موثر معرفی کرده است.

استفان کاوی سال ۲۰۱۲ در آمریکا در گذشت.

آثار استفان کاوی

استفان کاوی نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش زیادی در سطح جهان است. او اولین کتابش به نام «ریشه‌های معنوی روابط بشری» را سال ۱۹۷۰ منتشر کرد و پس از آن چندین و چند کتاب دیگر نوشته است. تعداد زیادی از کتاب‌های استفان کاوی در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های«دفتر تمرین هفت عادت مردمان موفق»، «انسان‌های موثر: مدیریت و رهبری مبتنی بر اصول»، «هفت عادت خانواده‌های کامروا»، «اندیشه‌های روز مردمان موثر»، «۷ عادت نوجوانان موفق»، «عادت هشتم»، «زندگی موثر»، «سرعت اعتماد» و «موفقیت در بحران، نتایج قابل پیش‌بینی در زمان‌های غیر قابل پیش‌بینی» اشاره کرد که کتاب‌های «زندگی موثر» و «هشتمین عادت» را می‌توانید از فیدیبو دانلود کنید.

هفت عادت مردمان موثر؛ ترجمه به فارسی

هفت عادت مردمان موثر تا کنون چندین و چندبار به فارسی برگردانده شده و انتشارات‌های مختلفی آن را منتشر کرده‌اند.

اولین بار سال ۱۳۷۵ «گیتی خوشدل» هفت عادت مردمان موثر را به فارسی برگرداند. این ترجمه را ابتدا انتشارات البرز منتشر کرد و بعدها انتشارات پیکان تجدید چاپ آن را برعهده گرفت.

ترجمه‌ی بعدی کتاب متعلق به «محمدرضاآل ياسين» است که سال ۷۶ اولین بار منتشر شده است. این ترجمه از کتاب در فیدیبو قرار دارد. «معصومه پیروزبخت»، «مهدی الوانی» و «محسن اشرفی» نیز این کتاب را تحت عنوان «هفت گام به سوی کام‌‌یابی» ترجمه کرده‌اند. همچنین ترجمه‌ی دیگری از این کتاب را نشر مهرنوش تحت عنوان «تاملات روزانه» منتشر کرده است.

الهام خرسندی، مترجم جوان کشورمان نیز «هفت عادت مردمان موثر» را ترجمه کرده است. نشر هورمزد این ترجمه را روانه‌‌ی بازار کتاب ایران کرده است. معصومه تاجمیری نیز این کتاب را برای نشر یوشیتا ترجمه کرده که سال ۹۸ منتشر شده است در فیدیبو هم در دسترس است.

سایت فیدیبو نیز هفت عادت مردمان موثر  را در قالب میکروبوک هم به صورت نسخه‌ی الکترونیکی و هم به صورت کتاب صوتی منتشر کرده است.

خرید و دانلود کتاب الکترونیکی (pdf) هفت عادت مردمان موثر با ترجمه‌ی الهام خرسندی که نشر هورمزد آن را منتشر کرده است، در همین صفحه ممکن است.

در بخشی از کتاب هفت عادت مردمان موثر می‌خوانیم

قانو‌ن‌های نگرش شخصی

وقتی این کتاب را می‌خوانید سعی کنید خود را از خودتان جدا بپندارید. تلاش کنید که هوشیاری خود را فرافکنی کنید و در ذهن خود، خودتان را گوشه‌ای از اتاق، مشغول خواندن فرض کنید. آیا می‌توانید خود را به گونه‌ای بنگرید که گویی کسی دیگر هستید؟

حالا کاری دیگر را امتحان کنید. به حال و هوای خودتان فکر کنید. آیا این حس برایتان آشناست؟ احساس شما چیست؟ حالت ذهنی و روانی خود را چگونه توصیف می‌کنید؟

حالا برای یک دقیقه به این فکر کنید که ذهن شما چگونه کار می‌کند؟ آیا ذهن شما سریع و هوشیار است؟ آیا برای انجام فعالیت‌های ذهنی و ارزیابی همان فعالیت‌ها برای خودتان اذیت می‌شوید؟

توانایی شما برای تکرار کردن کاری که همین الان انجام داده‌اید، یک ویژگی انسانی است. جانداران دیگر چنین توانی ندارند. ما این ویژگی را «خودآگاهی» یا توانایی فکر کردن به فرآیند تفکر می‌نامیم. به همین دلیل است که بشر روی همه چیز در دنیا تسلط دارد و می‌تواند از نسلی به نسل دیگر پیشرفت‌های شگرف پدید آورد.

به همین دلیل است که ما می‌توانین تجربه‌های خود و دیگران را ارزیابی کنیم و از آن‌ها چیزی یادبگیریم و دوباره به همین دلیل است که ما می‌توانیم د خود عادتی ایجاد کرده یا آن را ترک کنیم.

ماهیت ما احساسات، حالت‌ها و حتی فکرهای ما نیستند. همین حقیقت که ما می‌توانیم به چیزهایی فکر کنیم، ما را از فکرها و دنیای حیوانی جدا می‌کند.

خودآگاهی ما را توانا می‎سازد که جدا از خود بایستیم و

طرز نگرش خود یا پارادایمی که در خود می‌شناسیم را بیازماییم.

پارادایمی که در خود سراغ داریم، مهم‌ترین پارادایم تاثیر گذاشتن است. این پارادایم نه تنها روی دیدگاه‌ها و رفتارهایمان، بلکه روی طرز نگرش ما نسبت به دیگران نیز تاثیر می‌گذارد و مانند نقشه‌ی سرشت اساسی بشر عمل می‌کند.

در حقیقت تا زمانی که به طرز نگرش خودمان نسبت به خود و دیگران توجه نکنیم، نمی‌توانیم بفهمیم که دیگران چگونه خود و دنیایشان را می‌بینند و چه احساسی نسبت به خود و دنیای خود دارند. در حالت نا آگاهی، ما نیت‌های خود را به رفتار دیگران فرافکنی می‌کنیم و خود را افرادی عینی می‌نامیم. این ناآگاهی پتانسیل و توانایی ما را برای ارتباط برقرار کردن با دیگران، محدود می‌سازد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 314 views بار دسته بندی : تاريخ : 25 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.