پژوهش کتاب کتاب کافه‌ای به نام چرا - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

‌درباره‌ی کتاب کافه‌ای به نام چرا اثر جان پی. استرلکی

کتاب کافه‌ای به نام چرا اولین کتاب استرلکی است که در سال ۲۰۰۲ به چاپ رسید. استرلکی اولین چاپ این کتاب را خودش به چاپ رساند. این کتاب موفقیت بسیاری در بیست و چهار کشور دنیا کسب کرد و توانست در مدت یک سال بیش از ده هزار نسخه به فروش برساند. این کتاب در کشور‌های اتحادیه‌ی اروپا در ردیف پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۱۸ برای هفته‌های متوالی قرار داشت. نام اولیه‌ی این کتاب چرا اینجا هستید بود که در چاپ‌های بعدی به کافه‌ای به نام چرا تغییر نام داد.

کافه‌ای به نام چرا در نگاه اول ممکن است یک رمان کوتاه به نظر برسد اما پس از اندکی مطالعه‌ی آن مشخص خواهد شد که متن کتاب به شدت تمثیلی است. تا جایی که بهتر است این کتاب را به جای طبقه‌بندی در کتاب‌های داستانی، در حوزه‌ی روانشناسی خودسازی جای داد. نویسنده در فصل انتهایی این کتاب که عنوان موخره دارد از این تمثیل‌ها رمز گشایی می‌کند و به تدریج به تعیین هدف اصلی و واقعی کتاب در راستای کمک به دستیابی خوانندگان به معنای حیات مبادرت می‌ورزد.

مروری بر فصل‌های کتاب کافه‌ای به نام چرا

کتاب کافه‌ای به نام چرا با این که حجم کوتاهی دارد در قالب ۱۹ فصل نوشته شده است. هر کدام از این ۱۹ فصل حجم اندکی دارد و بخش کوچکی از داستان در آن روایت شده است. این فصل‌ها در نهایت به فصلی با عنوان موخره ختم می‌شوند که در آن نویسنده حجاب داستانی کتاب را دریده و حقیقت پشت‌پرده‌ی کتاب را بر خواننده آشکار می‌کند.

‌در بخشی از کتاب کافه‌ای به نام چرا می‌خوانیم

به ساعتم نگاه کردم. پنج و پانزده دقیقه بود، گفتم:«باورم نمی‌شود. کم کم وقتش است که باز صبحانه سفارش دهم!» مایک خنده کنان گفت:«شاید بهتر باشد اول کیکت را تمام کنی.»

گفتم:«اين که دیگر کارش تمام است!»و با چنگال تکه‌ای بزرگ از آن را در دهانم گذاشتم. وقتی از جویدن فارغ شدم. به مایک گفتم:«هنوز یک چیز برایم روشن نشده. البته با تو و کیسی درباره‌اش صحبت کردیم. اما هنوز جوایش را نگرفته‌ام.»

مایک خندید و گفت:«اوه. متأسفم جان, اما طرز تهیه‌ی این کیک جزو اسرار کاری ماست. این راز را نمی توانیم با کسی در میان بگذاریم.»

خنده‌ای کردم و گفتم:«از این بابت سرزنشتان نمی‌کنم! خوشبختانه، سوال من درباره‌ی آن نیست. درباره‌ی آدم‌هایی که از خودشان می‌پرسند چرا اینجا هستم؟، صحبت کردیم و من و کیسی راجع به پیامدهای مطرح کردن این سوال و همچنین اینکه اشخاص پس از پیدا کردن جوابش چه کار می‌توانند بکنند بحت کردیم. آنچه هنوز برایم مشخص نشده است این است که…»

مایک پرسشم را تکمیل کرد:«… چگونه می‌توانی جوابش را پیدا کنی؟»

«درست است.»

«به نظرم بهتر است کیسی را هم خبر کنم. شاید به اتفاق هم بهتر بتوانیم جوابت را بدهیم.» مایک از پشت میز بلند شد و به انتهای رستوران رفت، یعنی جایی که کیسی با آنا و دوستش مشغول صحبت بودند. در این قکر بودم که آیا موضوع بحث آنها هم همین مسائل است؟

چند لحظه بعد. کیسی از جای خود بلند شد و او و مایک به طرف من آمدند. وقتی کیسی به میزم رسید پرسید:«کیک چطور است؟»

با لبخند گفتم:«معرکه است! تقریبا دارم سیر می شوم!»

مایک گفت:«کیسی, جان داشت می‌پرسید آدم چطور می تواند جواب این سوّال را پیدا کند.» و در این حال به «چرا اینجا هستید؟» در پشت صورت غذا اشاره کرد. که به «چرا اینجا هستم؟» تغییر شکل داد.

«شاید هر دوی ما به اتفاق هم بهتر بتوانیم جوایش را بدهیم.»

کیسی گفت:«باعث خوشحالی من است.»و در این حال او و مایک سر میز من نشستند.

‌درباره‌ی جان پی. استرلکی نویسنده‌ی کتاب کافه‌ای به نام چرا

جان پی. استرلکی (John P. Strelecky) در سال ۱۹۶۹ به دنیا آمد. مشهورترین اثر او با عنوان سفر زندگی (پنج مفهوم بزرگ زندگی) با موضوع خودسازی در وبسایت فیدیبو برای دانلود در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. کتاب‌های این نویسنده به بیش از ۳۳ زبان ترجمه شده است و بیش از ۳ میلیون نسخه در سرتاسر جهان به فروش رفته است. استرلکی با نوشته‌ها و سخنرانی‌های و برنامه‌های زنده‌ی رادیویی و تلویزیونی خود زندگی میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

ترجمه‌ی کتاب کافه‌ای به نام چرا به فارسی

انتشارات لیوسا کتاب کافه‌ای به نام چرا را با ترجمه‌ی امیر حسین مکی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. امیر حسین مکی به خوبی توانسته است با مخفی نگه‌داشتن پشت پرده‌ی این کتاب زبان تمثیلی نویسنده را حفظ کند و تا انتهای کتاب پرده از اسرار مخفی کتاب برندارد.

چرا باید کتاب کافه‌ای به نام چرا را خواند؟

مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی و خودسازی به دلیل پیام‌های تکراری و خسته‌کننده‌شان ممکن است به تدریج برای مخاطب دشوار و ملال‌آور شود اما کافه‌ای به نام چرا کتابی است که توانسته است تمام این مفاهیم عمیق معناشناسانه را در قالب داستانی تمثیلی و دلنشین بیان کند. حتی بدون فصل آخر این کتاب که در آن نویسنده اقدام به رمزگشایی از مفاهیم کتاب می‌کند هم مخاطب باهوش می‌تواند ساختار تمثیلی و تشبیهات را در رخدادها و گفت و گو‌هایی که در کافه‌ی چرا اتفاق می‌افتد با زندگی واقعی امروزمان درک کند. کتاب کافه‌ای به نام چرا انتخابی مناسب برای کسانی خواهد بود که در جست و جوی معنای زندگی‌شان هستند و کتاب‌های دیگر روانشناسی خودسازی به دلیل اشاره‌ی مستقیمشان به موضوعات تاکنون نتوانسته‌اند کمکی به وی برسانند.

کتاب کافه‌ای به نام چرا در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی خودسازی قرار دارد.

کتاب کافه‌ای به نام چرا مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۱۱۲ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه ۲۰ دقیقه می‌توانید این کتاب را در ۵ روز بخوانید.

کتاب کافه‌ای به نام چرا حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع خودسازی را بخوانند مفید خواهد بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب کافه‌ای به نام چرا اثر جان پی. استرلکی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی خودسازی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.