پژوهش کتاب کتاب ۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

نقد و بررسی کتاب ۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی

تبلیغات یکی از بخش‌های مهم در هر کسب‌وکار است که برای افزایش فروش، معرفی محصول جدید و … صورت می‌‌گیرد. تبلیغات تأثیرگذار و خلاقانه می‌تواند نام برند و شرکت را روزبه‌روز به موفقیت بیشتری برساند درحالی‌که بی‌توجهی در فرم و سبک تبلیغ و آگهی می‌تواند سبب تخریب نام یا یک برند تجاری شود. برای خلق تبلیغات درست و ایده پردازی‌های جدید همواره افراد فعال در این حوزه باید به‌روز و در حال آموزش باشند تا بتوانند از جدیدترین متدها برای تأثیرگذاری بیشتر روی بازار فروش بهره ببرند. کتاب «۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی» اثری جامع از هزاران فوت‌وفن دنیای بی‌نهایت تبلیغات است که خواندن آن بینشی نو برای آفرینش آگهی‌های جدید می‌دهد.

درباره کتاب ۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی

کتاب «۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی» ۱۰۰۱ Advertising Tips نوشته‌ی «لوک دوپونت» در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. این کتاب اثری کامل درباره‌ی خلق یک آگهی تبلیغاتی مناسب با محصول و کالای موردنظرتان است. این اثر شامل راهکارهای عملی و تأثیرگذار بر مخاطب و بازار فروش است و نویسنده‌ی آن براین باور است درنهایت هر تبلیغ باید به فروش منجر شود. این کتاب سرشار از نکات مفید و پراهمیت برای فعالان حوزه‌ی تبلیغات، محتوا و بازاریابی است و از صفر تا صد یک تبلیغ پربازده را آموزش می‌دهد. این کتاب درباره‌ی تبلیغات برندهای فعال و نامدار جهان طی چند دهه‌ی گذشته اطلاعات مفیدی می‌دهد و علت موفقیت و شکست آن‌ها را کنکاش می‌کند. «لوک دوپونت» در این اثر از تأثیر عنوان آگهی، تصویر و اطلاعات بصری می‌گوید و تبلیغات برندهای فعال در یک زمینه را با هم مقایسه می‌کند.

کتاب «۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی» شامل ده فصل است که عبارت‌اند از:

برنامه‌ریزی تبلیغات
پنجاه‌وپنج روش موضع‌گیری محصولتان در بازار
چه نوع تصویرهایی بیشترین توجه را جلب می‌کنند؟
نگارش عنوان‌های چشمگیر
نگارش تبلیغاتی که محصول را به فروش می‌رساند
چه نوع حروف چاپی برای تبلیغاتمان به کار ببریم
مؤثرترین روش‌های صفحه‌آرایی
مفهوم پنهانی رنگ‌های مختلف
‎چه زمانی تبلیغات مقایسه‌ای را به‌کارگیریم و چه زمانی از آن اجتناب کنیم.
تأثیرات پنج‌گانه‌ی تکرار

ترجمه کتاب ۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی به زبان فارسی

کتاب «۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی» نوشته‌ی «لوک دوپونت» را انتشارات سیته با ترجمه‌ی «منيژه شيخ‌جوادی» در سال ۱۳۹۲ منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «منیژه شیخ جوادی» مترجم این اثر آثار حوزه‌ی تبلیغات، بازاریابی برندسازی ترجمه می‌کند و به ترجمه‌های دیگر او می‌توان به «فکر بزرگ» اثر «دانی دویچ» و  «۲۲ قانون تغییرناپذیر برند» اثر «لورا ریس» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها هم در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

در بخشی از کتاب ۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی می‌خوانیم

در طول چند سال گذشته، توجه زیادی به طبقه‌بندی مصرف‌کنندگان ازنظر سنی شده است و به‌صورت یکی از سنت‌های پا برجای تبلیغاتی درآمده است.

شوینده‌ی «آیووری اسنو»، محصولات غذایی «گربر» و کرم ضد آفتاب «کوپرتون» نوزادان را هدف قرار داده‌اند. محصولات «گپ کید» و «کید کوانیرین فود» به کودکان توجه دارند. دئودورانت «تین اسپریت» برای دختران ‎٩‏ تا ۱۶ ساله است. بازار داغ «آی کی آ»برای جوانان و بزرگ‌سالان شهری از ۲۵ تا ۳۵ سال فعالیت می‌کند. لوسیون صورت «الی» محصول موفق برای زنان سالخورده است.

جوانان یکی از گروه‌های دشوار هدف‌گیری در بازار هستند. جوانان به‌خوبی از تجسم ذهنی آگاه‌اند، اما به هیچ نام تجاری خاصی وفادار نیستند. همچنین جوانان از غافلگیر کردن دیگران لذت می‌برند. فایده‌ای ندارد که شما به مدت یک ساعت سخنرانی کنید و از کیفیت غذایی یک محصول برای جوانان حرف بزنید و با روش‌های سنتی برایشان تبلیغ کنید. جوانان به سمت‌وسوی نمادهای موفقیت جذب می‌شوند، اگرچه همواره در فکر تفریح‌اند. آنان سهل‌انگار و یاغی‌اند. افراد جوان ۱۵ تا ۲۵ سال، شالوده‌ی جامعه‌ی مصرف‌کننده را با دیکته کردن گرایش‌های خود تعیین می‌کنند.

نوجوانان در کانادا قدرت خریدی برابر ۱۵ میلیارد دلار دارند. اندکی بیش از ‎۵٩‏ درصد آنان از والدین خود پول می‌گیرند، ۳۳ درصد کار تمام‌وقت دارند و ۲۳ درصد کار نیمه‌وقت. در آمریکا، دختران نوجوان (۱۷-۱۲ ساله) هفته‌ای ۴۷ دلار خرج می‌کنند، درحالی‌که پسران در هفته ۴۵ دلار خرج می‌کنند. تو جوانان بخش بزرگی از مخارج خود را از والدینشان می‌گیرند.

۱۸ تا ۲۴ ساله‌ها، این گروه بیشتر به سینما می‌روند و برنامه‌های کمدی و پلیسی و نوارهای ویدئویی موسیقی را تماشا می‌کنند.

۱۸ تا ۳۴ ساله‌ها، این گروه مرکب از کسانی است که مد روز را تعیین می‌کنند. آنان به‌سرعت مدهای جدید را پیروی می‌کنند، به‌شدت تحت تأثیر رسانه‌ها هستند و خریدارانی هستند که از احساسشان تبعیت می‌کنند. اما درهرصورت، این گروه نسبت به قیمت‌ها و تخفیف قیمت‌ها حساسیت دارند.

نسل پس از جنگ. (متولدین ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۶) محبوب‌ترین گروه مصرف‌کنندگان در میان تبلیغاتچیان هستند. ریشه‌ی بسیاری از تغییرات اقتصادی از آنان سرچشمه می‌گیرد.

۵۰ ساله‌ها و بالاتر. مصرف‌کنندگان ۵۰ ساله و بالاتر بیشتر به انتخاب می‌پردازند، به‌ویژه درزمینه‌های مالی و بیمه. آمارگران می‌گویند که تعداد کاناداییانی که ۵۰ ساله با مسن‌تر هستند، از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۸، رشدی معادل ۱۴/ میلیون داشته؛ و حالا به ۶۵ میلیون نفر رسیده است. این بخش از جمعیت، ۵۵ درصد درآمدهای ملت و ۸۰ درصد ثروت شخصی خود را کنترل می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 608 views بار دسته بندی : تاريخ : 12 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.