پژوهش کتاب برای نوجوانان 14 سال به بالا چه اسباب بازی ای مناسب است ؟ - پژوهش کتاب

برای نوجوانان ۱۴ سال به بالا چه اسباب بازی ای مناسب است ؟

کودکان ۱۴ سال به بالا آمادگی بازی با اسباب بازی هایی را دارند که که چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ فعالیت های جسمانی و بدنی از سطح بالا و پیشرفته تری نسبت به سنین پایین تر برخوردارند.

خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

خرید اسباب بازی برای این کودکان از این جهت حائز اهمیت است که بر بخش مهمی از رشد و پرورش آن ها در سنین نوجوانی و همچنین شکوفایی استعدادهاشان موثر است.

 

در این سنین کودکان اغلب تمایل دارند تا به دنبال تجربه های جدیدی باشند که تا پیش از این برایشان معنایی نداشته یا شناختی نسبت به آن نداشته اند.

 

در این متن تلاش خواهیم کرد تا برخی از اسباب بازی هایی را که برای کودکان ۱۴ سال به بالا توصیه می شوند را معرفی کرده و توضیحات مختصری از آن ها را ارائه نماییم.

طراحی با شکل های مغناطیسی

بازی با این اسباب بازی لذت اکتشاف و خلق کردن را برای نوجوانان به همراه خواهد داشت.

 

ممکن است این اسباب بازی در نگاه اول تنها یک مکعب ساده و کسل کننده به نظر برسد.

 

اما زمانی که کودکان درگیر بازی با این وسیله می شوند و به وسیله قطعات مغناطیسی و آهن ربایی موجود در آن شکل های مختلف و طرح های خلاقانه ای را که برخواسته از ذهن و تخیل آن هاست می سازند، از جذابیت نهفته در این کار هیجان زده شده و برای ادامه انگیزه می گیرند.

 

قطعات این اسباب بازی که از اشکال هندسی مختلف تشکیل شده و خاصیت آهن ربایی دارند می توانند به هر شکلی که مورد نظر کودک است تغییر یابند و این فرصت را به او بدهند تا در سطحی عالی از قوه تفکر و تخیل خود بهره ببرد.

 

کنار هم قرار دادن این قطعات آهن ربایی از جنس پلاتونیک یک بازی بسیار سرگرم کننده و چالش برانگیز برای ذهن کودک است.

 

همچنین علاوه بر این خلاقیت و قدرت نوجوان در حل مسئله را پرورش می دهد و به رشد حافظه و جلوگیری از حواس پرتی در نوجوانان کمک می کند.

سبد بستکبال بر روی سر

نوجوانان ۱۴ سال به بالا اغلب این آمادگی و تمایل را دارند که در بازی های تیمی با جنب و جوش بالا شرکت نمایند.

 

این اسباب بازی فرصتی را فراهم می کند تا آن ها بتوانند با یک بازی جذاب، هیجان انگیز و پر از چالش های مختلف و پر تحرک درگیر شوند.

 

در این بازی که به صورت گروهی انجام می گیرد سبدهای بسکتبال بر روی سر گره زده می شوند و طرف های مقابل باید تلاش کنند در شرایطی که سبد به طور مداوم در حال حرکت و گریز است توپ ها را وارد سبد نمایند.

 

کسانی که سبدها را در اختیار دارند باید همواره بگریزند و با جنب و جوش های زیاد و فعال اجازه ورود توپ به سبد را ندهند.

 

پرتاب کردن، شیرجه رفتن، انجام حرکات موزون و تحرکات مداوم و پر جنب و جوش یک بازی هیجان انگیز و همراه با شادی و خندیدن را برای کودکان به ارمغان می آورد.

شناور استخر

نوجوانان ۱۴ سال به بالا در شرایطی قرار دارند که به تدریج می توانند ورزش هایی را در سطحی عالی و پیشرفته آغاز نمایند.

 

یکی از این ورزش ها شنا کردن و یا به آب زدن است. خرید اسباب بازی شناور استخر می تواند فرصتی را به وجود بیاورد که تمایل و استعداد نوجوانان در ورزش های آبی را پرورش داده و شکوفا نمود.

 

این اسباب بازی که معمولاً دارای طراحی نوجوانانه و عروسکی با رنگ های زیبا و جذاب است از طریق دهان به راحتی قابل باد شدن است و همچنین می توان پس از استفاده نیز باد آن را خالی کرده و در ابعادی کوچک که فضای زیادی را نیز اشغال نمی کند از آن نگهداری کرد.

 

این اسباب بازی مهارت های حرکتی و فعالیت های جسمانی و بدنی در نوجوانان را به شکلی عالی تقویت می کند و همچنین به واسطه بازی در فضایی باز، شرایطی را فراهم می کنند تا نوجوانان بازی های تخیلی که در آب می توان انجام داد را تجربه نمایند.

لگوی طرح ساختمان

این مجموعه اسباب بازی طرحی شگفت انگیز را به عنوان نتیجه کار به نوجوانان ۱۴ سال به بالا ارائه می کند.

 

نوجوانان برای استفاده از این اسباب بازی باید به همه جزئیات مهم فرآیند ساخت لگو توجه نمایند.

 

این اسباب بازی رنگ های واقعی مورد نیاز در ساخت و طراحی را به نوجوانان معرفی می نماید و همچنین پس از تشکیل شدن می تواند به عنوان یک طرح زیبا در قفسه‌ی خانه قرار بگیرد و انگیزه کودک برای ادامه دادن به این کار را تقویت کند.

 

این مجموعه حاوی دستورالعمل هایی تصویری همراه با توضیحات لازم است که طرح های مختلفی را برای ساخت به وسیله قطعات لگو پیشنهاد می کند.

 

مهارت های حرکتی مناسب، استدلال فضایی،درک منطق و خلاقیت را در نوجوانان شکوفا کرده و پرورش می دهد.

اسباب بازی سیاره ها

تصور کنید نوجوانان این فرصت را داشته باشند تا سیاره خود را با دستان خود بسازند.

 

نوجوانان ۱۴ سال به بالا در این بازی جذاب می توانند مواردی چون حیات وحش، و قوانین موجود در ذهن و تخیل خود را در ساخت این دنیای خیالی اعمال نمایند.

 

هر کودک در مرکز یک سیاره ۱۲ بعدی قرار دارد، چنانچه این بازی به ۱۲ بازه زمانی تقسیم می شود.

 

در هر دور، همه بازیکنان یک قطعه منظره مغناطیسی را با بخش هایی از اقیانوس ها، بیابان ها، کوه ها یا سرزمین های یخ زده ترکیب می کنند و سپس آن ها را با هدف ایجاد بهترین اکوسیستم ممکن بر روی سیاره خود تنظیم می نمایند.

 

اما برنده بازی کیست و چگونه نوجوانان می فهمند که یک اکوسیستم خوب و مناسب را بنا کرده اند؟

 

به عنوان مثال اگر در کنار کوه ها جنگل هایی انبوه را قرار دهند، یک کارت خرسی دریافت می کنند.

مرجع خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

اگر بیابان های بیشتری را خلق کرده باشند، کارت مارها را کسب می کنند. بدین شکل بازیکنان با جمع آوری کارت های حیوانات امتیاز کسب می کنند.

این اسباب بازی به نوجوانان کمک می کند تا فرصتی برای اندیشیدن در خصوص آینده پیدا کنند و همچنین مهارت های تصمیم گیری و رویکردهای با تدبیر و درایت را در آن ها پرورش می دهد.

 

همچنین در حوزه محیط زیست به آن ها آموزش می دهد که چه چیزی برای یک زندگی سالم و امن در این دنیا ضرورت دارد.

اسباب بازی سازه های فلزی

ساخت آثار هنری، بناهای باستانی و وسایل نقلیه معروف به وسیله قطعات ظریف فلزی که با پیچ شدن یه یکدیگر حالتی سه بعدی به خود می گیرند، می توانند یک سرگرمی جذاب و شگفت انگیز برای نوجوانان ۱۴ سال به بالا محسوب شوند.

 

هر یک از این سازه ها بر روی یک ورق فلزی بنا می شوند. در این بازی قطعات کوچک سازه ها با دقت به یکدیگر وصل شده و اثری شگفت انگیز را خلق می کنند.

 

این اسباب بازی نیازمند بهره بردن از مهارت های دستی و حوصله به خرج دادن است و کودک باید برای خلق نتیجه ای ارزشمند تلاش نماید.

 

این سازه های برجسته و سه بعدی می توانند به عنوان طرحی در تزئین و چیدمان خانه نیز مورد استفاده قرار گیرند.

 

چرا که تعداد زیادی از این سازه ها بناها و نشانه های تاریخی همچون سیستم های حمل و نقل و یا وسایل نقلیه تاریخی معروف را نشان می دهند.

 

این اسباب بازی استعدادهای نوجوانان در رابطه با ظرافت به خرج دادن و هوشمندانه عمل کردن در امور را پرورش داده و شکوفا می سازد.

حافظه های بازی (گیم های الکترونیکی دستی)

مجموعه کوچک بازی دستی کلاسیک که با هر صدای مشخصی نور متفاوتی را از خود نشان می دهد یک اسباب بازی سرگرم کننده محسوب می شود که هوش نوجوانان را تقویت می کند.

 

این وسیله که تنها با چند باتری قلمی کار می کند برای نوجوانان ۱۴ سال به بالا دارای جذابیتی است که مهارت های استدلال فضایی، قدرت منطق، تمرکز، مهارت های مهندسی و حافظه را تشویق کرده و موجب رشد آن ها می شود.

 

هماهنگی و تنظیم روشن و خاموش شدن چراغ ها با نورهایی متنوع بر اساس انواع بازی ها و آهنگ های مختلف آن هیجان نوجوانان برای انجام یک بازی لذت بخش و سرگرم کننده را بر می انگیزد.

هواپیماهای کاغذی سه بعدی

در کتابچه ای که در مجموعه‌ی وسایل همراه با این اسباب بازی قرار دارد دستورالعمل های دقیق و مصور برای ساخت ۱۰ هواپیمای کاغذی بسیار حیرت انگیز، منحصر به فرد و با مهارت طراحی شده برای پرواز وجود دارد.

 

در این فرآیند نوجوانان علاوه بر آن که نسبت به چگونگی ساخت یک هواپیما شناخت پیدا می کنند، اطلاعاتی را نیز در مورد چرایی پرواز کردن هواپیما می آموزند.

 

هنگامی که نوجوانان ۱۴ سال به بالا ساخت این هواپیما را تمام می کنند و طرح تکمیل شده به دست خود را مشاهده می کنند خود را در نقش یک مهندس هوافضا می بینند.

 

بازی با این اسباب بازی نوجوانان را در رابطه با کسب شناخت نسبت به مواردی چون نیرو، کشش، بلند شدن، وزن و اغلب اصول آیرودینامیکی که هر کدام نوعی طراحی خاصی را نشان می دهند، آماده می سازد.

پازل هایی با طرح های گیاهی

حدود ۳۰ گیاه با طراوت، هر کدام کاملاً منحصر به فرد و با رنگ جذاب و الگوی هندسی خاص خود، در زمینه ای ارائه می شوند که تنوع و زیبایی حیرت انگیز طبیعت را شکوفا می کنند.

 

بر همین اساس، خطوط، رنگ ها و الگوهای مشخص خوش رنگ و ظریف برای نوجوانان بسیار جذاب محسوب می شوند.

 

تکمیل قطعات این پازل یک تجربه جذاب و منحصر به فرد را برای نوجوانان ۱۴ سال به بالا در رابطه با پیوند با طبیعت و احساس واقعی نسبت به عناصر زیبای موجود در آن برقرار می سازد.

 

این اسباب بازی مهارت های با ظرافت، درک محیط، و مواجهه واقعی با طبیعت را در نوجوانان تقویت می کند.

توپ والیبال تابان

این اسباب بازی برای نوجوانان ۱۴ سال به بالا فرصتی را فراهم می آورد تا در تاریکی هوا نیز بتوانند به شکلی با نشاط به بازی با یک توپ والیبال بپردازند.

 

در درون این توپ ها چراغ های LED با نورهایی خوش رنگ و فعال قرار گرفته اند که هنگام پرتاب آن فضایی زیبا و هیجان انگیز را به وجود می آورند.

 

یعنی هنگامی که توپ به هوا پرتاب می شود همچون یک لامپ تابان خوش رنگ کودک را با تجربه ای منحصر به فرد از بازی با توپ مواجه می سازد.

 

با این اسباب بازی پایان روز و تاریکی شب به زمینه ای برای شروع یک بازی دیگر تبدیل می شود.

 

این توپ که با هر بار ضربه خوردن چراغ های تابان آن روشن می شوند، مهارت های حرکتی فعال، ایجاد هماهنگی، جنب و جوش و تحرک بالا را در نوجوانان تقویت می کنند.

اسباب بازی توصیف کلمات

یک بازی است که به صورت تیمی صورت می گیرد و و همه کسانی را که در بازی هستند درگیر کرده و سرگرم می کند.

 

در این بازی نوجوانان ۱۴ سال به بالا تلاش می کنند تا در یک بازه زمانی ۳۰ ثانیه ای تعداد بیشتری از کلماتی که در کارت ها وجود دارد را برای هم تیمی های خود توصیف کنند، بنابراین هرچه هم تیمی های آن ها کلمات بیشتری را در زمان کوتاه تری حدس بزنند تیم آن ها امتیاز بیشتری دریافت می کند.

 

در این بازی حدس هایی وجود دارد که به یکباره به ذهن نوجوانان خطور می کند و همه را هیجان زده می کند و همچنین کسل باری انجام یک بازی را از بین می برد.

 

اولین تیمی که تعداد کارت های بیشتری را از میان کارت های موجود حدس بزند برنده خواهد بود، اما در این بازی بازنده و برنده هر دو لحظات شاد و خندانی را سپری می کنند و از آن لذت می برند.

 

همچنین این بازی کمک می کند تا نوجوانان استعدادهایشان را در بیان صریح ومناسب شکوفا نمایند.

ژپتویز مرجع خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 300 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.