پژوهش کتاب دلایل مراجعه به یک کلینیک روانشناسی - پژوهش کتاب

مراجعه به کلینیک روانشناسی

دلایل مراجعه به یک کلینیک روانشناسی

برای همه ما پیش آمده است که در مقابل مشکلات زندگی به بن بست رسیده باشیدم و در مقابل مشکلاتمان احساس ناتوانی کنیم. مشکلات زندگی گاهی آنچنان مارا درگیر خود می‌کند که حتی توانایی تفکر و تصمیم‌گیری درست از ما گرفته می‌شود. در چنین شرایطی بهترین راه مراجعه به یک کلینیک روانشناسی و شروع جلسات مشاوره روانشناسی است.  در ادامه، لزوم جلسات مشاوره روانشناسی را برای شما شرح می‌دهیم.

 

مشاوره روانشناسی چه کمکی به ما می‌کند؟

ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که فقط افرادی که دچار اختلالات شدید روانی شده‌اند باید به روانشناس مراجعه کنند، درصورتی که این تصور، یک تصور کاملاً اشتباه است. استرس و آشفتگی روانی مسئله‌ای است که برای همه ما پیش می‌آید. با توجه به جامعه ما که یک جامعه پرتنش است، دچارشدن به مشکلات روحی و روانی، یک امر بدیهی برای بسیاری از مردم است. بنابر‌این مشاوره روانشناسی نقش بسیار مهمی در جامعه ما ایفا می‌کند.

مشاوره روانشناسی

درمان اختلالات روانی و اضطراب شدید با مراجعه به کلینیک روانشناسی

اختلالات روانی با توجه به وضعیت سختی که ر شخص در زندگی خود تجربه کرده، ممکن است به‌وجود بیاید. اختلالاتی مانند اختلال شخصیت مرزی، اختلال دو قطبی، اختلال شخصیت نمایشی، زندگی فرد را به کلی تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند. در چنین شرایطی مشاوره روانشناسی بهترین انتخاب ما برای رفع این اختلالات و پایان دادن به بسیاری از احساسات منفی خواهد بود. اینکه ما از یک روانشناس خوب کمک بگیریم، به ما کمک می‌کند تغییرات مثبت زیادی در وضعیت ذهنی و روانی خود به‌وجود بیاوریم.

 

چرا مراجعه به کلینیک روانشناسی برای ما بهتر است؟

مشکلات روانی، انواع مختلفی دارند. البته کمشکل هر شخص نیز با شخص دیگر متفاوت است. ما برای انتخاب روانشناس مناسب برای بهبود مشکلاتمان، ممکن است ندانیم که به کدام روانشناس مراجعه کنیم. در اکثر موارد حتی نمی‌توانیم تشخیص دهیم که مشکل ما مربوط به کدام تخصص روانشناسی می‌شود. یک کلینیک روانشناسی متشکل از ۸ تا ۳۰ روانشناس است که با توجه به مشکلات شما می‌توانند به شما کمک کنند.

 

چرا حضور یک روانپزشک در یک مرکز مشاوره روانشناسی مهم است؟

گاهی اختلالات روانی به حدی شدید می‌شوند که بهبود وضعیت هم برای روانشناس و هم برای شخص مراجع سخت می‌شود. در شرایطی که اختلالات روانی به حد شدید خود می‌رسند، بهترین راه، مراجعه به روانپزشک و شروع دارو درمانی است. دارو درمانی در کنار روانکاوی به ما کمک می‌کند که روند درمان روانکاوی را آسان تر طی کنیم.

روانپزشک درواقع همان پزشک است که در حوزه سلامت روان تعلیم دیده است. درواقع یک روانپزشک در ابتدا همان پزشک عمومی بوده که برای ادامه اخذ مدارج خود در حوزه روانپزشکی، در حوزه سلامت روان نیز متخصص شده است.

پیدا کردن کلینیک روانشناسی خوب

بهترین کلینیک روانشناسی برای مراجعه کدام است؟

کلینیک های روانشناسی و مراکز مشاوره روانشناسی متعددی در ایران وجود دارند که آماده ارائه خدمات روانشناختی به شما هستند. یکی از بهترین مراکز مشاوره روانشناسی، کلینیک روانشناسی یا به عبارتی مرکز مشاوره روانشناسی سلامت واقع در تهران است که به ارائه بهترین خدمات مشاوره روانشناسی حضوری و آنلاین و تلفنی می‌پردازد. این کلینیک روانشناسی در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به عنوان کلینیک روانشناسی و مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی از سوی سازمان بهزیستی انتخاب شد. درمانگران کلینیک مشاوره روانشناسی سلامت همگی از بهترین مشاورهن روانشناس حال حاضر ایران هستند.

شما می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره روانشناسی، با مرکز مشاوره روانشناسی سلامت تماس بگیرید.

تلفن: ۰۲۱۶۶۱۷۹۲۳۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 685 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.