پژوهش کتاب ریس جمهور روسیه پوتین واکسن کرونا میزند  - پژوهش کتاب

به گزارش «رسپار» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از مسکو، رئیس جمهور روسیه در جلسه از راه دور با اعضای کابینه دولت کشورش، بدون اشاره به نام واکسن مورد استفاده، گفت: کارایی همه واکسن‌های روسی عالی است و من یکی از آن‌ها را تزریق خواهم کرد.

ولادیمیر پوتین افزود: هر سه نوع واکسن روسی شامل «اپی‌واک کرونا»، «چوماکوف» و «اسپوتنیک‌وی»، براساس داده‌های تحلیلی دقیق دارای کارایی بسیار خوب و عملکردی موفق هستند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز درباره علت عدم اعلام نام واکسن مورد استفاده گفت: اگر اعلام شود ولادیمیر پوتین کدامیک از واکسن‌های روسی را تزریق کرده است، مردم روسیه و حتی خریداران خارجی اقبال بیشتری به همان نوع واکسن نشان خواهند داد و ممکن است تولید دیگر واکسن‌های روسی با چالش جدی مواجه شود.

رئیس جمهور روسیه در ادامه نشست ویژه دولت اين کشور درباره مبارزه با همه‌گیری کرونا، با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا باید داوطلبانه باشد، افزود: این انتخاب داوطلبانه هر فرد و تصمیم شخصی هر فرد است که واکسن بزند و من خودم فردا واکسن کرونا می‌زنم.

رئیس جمهوری روسیه گفت: تاکنون در روسیه بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تولید شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های داروسازی روسیه باید به سطح تقاضا برای خرید واکسن ضدکرونا در کشور‌های دیگر توجه کنندگفت: اما اولویت باید تامین واکسن مورد نیاز در داخل کشور باشد.

پوتین از شرکت‌های داروسازی روسیه برای تولید واکسن کرونا تشکر و اضافه کرد: از همه کارکنان شرکت‌های داروسازی روسیه به علت کار و تلاش پرحاصل در این زمینه قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: تلاش‌های شما و اقدامات موثر موسسات عملی پژوهشی ما و شبکه بهداشت روسیه امکان آن را بوجود آوردند که وضعیت مبارزه با کرونا در کشور تثبیت یابد.

رئیس جمهوری روسیه، این را نیز گفت که باید برای ایجاد مصونیت جمعی درباره کرونا تلاش کرد و برای این منظور نیاز به تولید ۷۰ میلیون دوز واکسن وجود دارد که ظرفیت تولید واکسن در روسیه، این امکان را فراهم می‌کند.

رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه واکسن خود را به کسی تحمیل نمی‌کند، اما وقتی اظهاراتی مبنی بر عدم استفاده از آن در اروپا وجود دارد، این پرسش مطرح می‌شود که آن‌ها از منافع چه کسی حمایت می‌کنند، شهروندان یا شرکت‌های دارویی؟!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.