پژوهش کتاب قهوه اسپرسو چیست و چگونه بهترین قهوه اسپرسو را انتخاب کنیم؟ - پژوهش کتاب

هنگام خرید قهوه اسپرسو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ چطور می توان بهترین قهوه اسپرسو را انتخاب کرد؟ این مطلب یک راهنمای کامل برای انتخاب بهترین قهوه اسپرسو می باشد.

قهوه اسپرسو برای اولین بار در حدود  ۱۰۰ سال پیش در ایتالیا ابداع شد و تا به امروز انواع دستگاه های اسپرسوساز به وجود آمده اند. امروزه بیش از هر زمان دیگری درست کردن یک فنجان قهوه اسپرسو در خانه بسیار راحت است.

مهم ترین نکته در درست کردن یک قهوه اسپرسوی عالی، انتخاب بهترین دانه قهوه است. حتی یک اسپرسو ماشین گران قیمت هم نمی تواند از دانه قهوه بد، اسپرسوی خوبی بگیرد.

قهوه اسپرسو چیست؟

قهوه اسپرسو یک مدل دانه قهوه نیست بلکه یک روش عصاره گیری از قهوه است. به این صورت که عبور آب داغ با فشار بالا از میان قهوه آسیاب شده، باعث استخراج عصاره قهوه می شود. قهوه اسپرسو یک قهوه غلیظ و با مقدار کم است که به آن شات اسپرسو گفته می شود.

 

چه چیزی قهوه اسپرسو را از دیگر قهوه ها جدا می کند؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا برای اسپرسو از قهوه ی معمولی استفاده نکنید؟

اما حتماً علتی دارد که همه کافی شاپ ها از میکس های خاصی برای اسپرسو استفاده می کنند و از قهوه های فیلتری معمولی، اسپرسو نمی گیرند. این موضوع چندین دلیل دارد:

– رسم و رسوم: در درست کردن قهوه اسپرسو همیشه نسبت به دیگر روش های دم آوری قهوه، از رست های دارک تر استفاده می شده است. افراد از قهوه اسپرسو انتظار یک  عطر و طعم غلیظ و غنی و خاص را دارند که در قهوه های معمولی وجود ندارد.

– ترکیب اسپرسو و شیر: احتمالاً شما هم عاشق نوشیدنی هایی مانند لاته و کاپوچینو هستید. جالب است بدانید که این نوشیدنی ها حتماً باید از اسپرسو درست شوند و نه هیچ نوع قهوه دیگری. قهوه اسپرسو با رست های مدیوم تا دارک و بافت غنی که دارد به خوبی با شیر بخار دیده ترکیب می شود و بین حالت کرمی شیر و تلخی قهوه تعادل ایجاد می شود و یک قهوه شیرین خوش طعم به دست می آید.

– قیمت پایین تر: قهوه هایی که به صورت تک خاستگاه هستند اصولاً گران تر هستند.  اما برای اسپرسو بهتر است که از میکس های قهوه استفاده شود. معمولاً یک قهوه ارزان تر مثل روبوستا از خاستگاه هایی مانند برزیل و اندونزی را با قهوه عربیکا که گران تر است ترکیب می کنند تا هم اسپرسوی ویژه ای بدهد و هم ارزان تر شود. انواع قهوه ها با رست تازه و

با بهترین قیمت قهوه را در فروشگاه قهوه لویا تهیه نمایید.

نکات مهم در انتخاب بهترین قهوه اسپرسو

دانه قهوه ای که برای اسپرسو از آن استفاده می شود برای دستیابی به یک عطر و طعم خاص، انتخاب شده و رست گردیده است. برای انتخاب قهوه اسپرسو می توانید از میکس های قهوه اسپرسو استفاده کنید.

اندازه آسیاب قهوه اسپرسو باید از قهوه فرانسه ریز تر و از قهوه ترک درشت تر باشد. دقت داشته باشید که اگر میکس های خیلی دارک را انتخاب کنید، عطر و طعم تلخ و  سوخته ی ناخوشایندی به قهوه شما می دهد. افراد همیشه انتظار چنین چیزی را از قهوه اسپرسو داشتند و تصور می کردند اسپرسو یعنی قهوه ای که شدیداً تلخ و سوخته باشد.

اما در واقع شما اصلاً مجبور نیستید یک قهوه تلخ داشته باشید. اسپرسو هم می تواند مملوء از عطر و طعم های پیچیده و جالب باشد. انواع دانه های قهوه روبوستا و عربیکا هستند که رایحه و ته طعم های میوه ای، آجیلی و مرکبات دارند. هرچقدر درجه رست قهوه به سمت دارک و سوپر دارک برود، این عطر و طعم ها از بین می رود. اما تا حدی لازم است که برای اسپرسو دانه قهوه را بیشتر رست کرد.

پس شما می توانید از رست های مدیوم، مدیوم- دارک و دارک برای اسپرسوی خود استفاده کنید. بهترین میکس های قهوه اسپرسو را در فروشگاه قهوه لویا تهیه نمایید. تمام قهوه ها در لویا با رست آنالیز شده و تازه به دست شما می رسند.

بهترین قهوه اسپرسو چیست؟

قهوه یک میوه ی بسیار متنوع است و این باعث می شود بتواند تمام سلیقه ها را پوشش دهد. ممکن است دانه قهوه از یک منطقه خاص توجه شما را به خود جلب کند و با ذائقه شما هماهنگ تر باشد. عواملی که در خاستگاه قهوه وجود دارد مانند خاک، آب و هوا، ارتفاع و … می تواند در ترکیب شیمیایی قهوه تاثیر گذار باشد. همچنین بذر اولیه قهوه بسیار مهم است. برخی از انواع دانه های قهوه قند بیشتری دارند و این باعث تفاوت در طعم آن ها می شود.

توصیه ما این است که برای قهوه اسپرسو از دانه های تک خاستگاه یا سینگل اوریجین استفاده نکنید. این قهوه ها نقطه مقابل قهوه میکس هستند و مربوط به یک مزرعه یا منطقه خاص می باشند. این باعث می شود که عطر و طعم آن ها در گذر زمان دچار تغییر شود. قهوه های تک خاستگاه باید دقیقاً قبل از دم آوری آسیاب و مصرف شوند.

تازگی قهوه اسپرسو

دقت کنید که همیشه قهوه اسپرسو را به صورت تازه رست شده بخرید. بهترین زمان استفاده از قهوه اسپرسو تا ۲۱ روز پس از رست دانه های آن است. در این زمان می توان بهترین کرما یا خامه را از قهوه اسپرسو گرفت و عطر و طعم آن محسوس است. اما به مرور زمان این عطر و طعم از بین می رود.

کرما لایه ایست که روی اسپرسو درست می شود و به رنگ قهوه ای روشن و کرمی رنگ است، این لایه از حباب های ریز دی اکسید کربن درست شده است که محصول عصاره گیری قهوه است. کرما عاملیست که به قهوه غلظت و عطر و طعم می بخشد. اسپرسوی بدون کرما، مانند یک قهوه سیاه معمولی است. هنگامی که قهوه مانده باشد، دی اکسید کربن خود را از دست داده و کرمای کمتری تولید می کند.

رست قهوه در فروشگاه قهوه لویا به طور منظم و هفتگی می باشد. می توانید انواع قهوه عمده و همچنین قهوه برای مصرف خانگی را از این فروشگاه تهیه نمایید.

نکته دیگر در انتخاب قهوه اسپرسو این است که حتی الامکان قهوه را به صورت دان تهیه کنید و کم کم آسیاب کنید به این ترتیب عطر و طعم قهوه تا مدت بیشتری باقی می ماند. اما اگر دستگاه آسیاب در دسترس شما نیست می توانید قهوه آسیاب شده را نیز خریداری نمایید.

بهترین نوع رست برای قهوه اسپرسو چیست؟

به خاطر داشته باشید که قهوه اسپرسو را می توان با هر نوع دانه قهوه ای درست کرد. میکس اسپرسو تنها به این معنی است که رستر دانه های قهوه را مخصوص اسپرسو انتخاب و میکس کرده است.

همواره رست های با درجه دارک تر انتخاب مناسب تری برای اسپرسو هستند چرا که طعم ثابت تری دارند. هرچه درجه برشته کاری قهوه دارک تر باشد، طعم آن با گذشت زمان کمتر تغییر می کند. استفاده از قهوه های سینگل اوریجین و قهوه اسپشیالیتی برای اسپرسو کمی چالش برانگیز است. این قهوه ها معمولاً درجه برشته کاری لایت تری دارند تا عطر و طعم اصلی خاستگاه خود را حفظ کنند. اما از رست های دارک تر می توان هر روز برای اسپرسوی کافی شاپ استفاده کرد و مطمئن بود که طعم ثابتی دارد.

همچنین قهوه با درجه رست دارک تر، ترکیب جذاب تری با شیر به وجود می آورد. طعم های عمیق تر مانند شکلاتی، کاراملی و آجیلی بهتر با شیر ترکیب می شوند.

بیشتر افراد یک اسپرسو با طعم ثابت را دوست دارند پس بهترین انتخاب رست های مدیوم تا دارک اما با کمی عطر و طعم بیشتر است.

میکس اسپرسوی قهوه لویا در طول چندین سال بر اساس تعادل و ثبات فرموله شده است و نیازی نیست برای درست کردن آن زمان زیادی صرف کنید.

اما اگر شما از آن دسته علاقمندان به قهوه هستید که میخواهید تواناییتان برای درست کردن اسپرسو را به چالش بکشید می توانید قهوه اسپشیالیتی و تک خاستگاه با طعم های جالب و افترتیست را امتحان کنید. این نوع قهوه ها بسیار الهام بخش هستند و شما را به چالش می کشند.

منبع: www.luyacoffee.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 228 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.