پژوهش کتاب پروژه آماده پریمیر چیست ؟ - پژوهش کتاب

میدانید که افتر افکت نرم افزاری است که به کمک آن می توان جلوه های ویژه ای مانند برش های متفاوت فیلم ها و عکس ها، ایجاد نور و رنگ در فیلم ها و موارد دیگر را روی اثر مورد نظر اجرا کرد. برای تدوین ویدیو هایی مثل کلیپ های تبلیغاتی، فیلم عروسی، فیلم های کوتاه و بلند و دیگر موارد، از افتر افکت استفاده می گردد.

 پروژه آماده افتر افکت چیست ؟

پروژه آماده افتر افکت از فایل هایی تشکیل شده اند که توسط طراحان حرفه ای و با تجربه تولید شده و مورد استفاده کاربرانی قرار می گیرد که مهارت آنچنان زیادی ندارند. طراحی پروره آماده افترافکت طوری است که بیشتر کاربران آن، توانایی استفاده از آن را برای تغییر در متن و اجزای طراحی و رنگ ها را دارند. به عبارتی دیگر پروژه های آماده افترافکت به دست گرافیست و تدوینگر های حرفه ای ساخته میشوند که شما میتوانید با کمترین زمان ممکن بهترین پروژه را بسازید.

استفاده از این پروژه ها نیاز به درک خاصی از تمپلیت و فایل های طراحی شده که مورد استفاده قرار می گیرند،ندارد و در پروژه آماده افتر افکت می توان به آسانی فیلم ها و عکس های مورد نظر یا نوشته ها را در داخل کامپوزیشن های آماده گذاشت و اصلاحات و جلوه های ویژه را اجرا نمود.

برای کار با پروژه آماده افتر افکت باید از نسخه نرم افزاری افتر افکت استفاده کرد. از این نسخه برای تولید موشن گرافیک و جلوه های ویژه بصری هم کمک گرفته می شود. جهت استفاده از پروژه افتر افکت باید فایلی از پروژه را با  فرمت aep به همراه دیگر فایل ها مثل فایل ویدیو، موسیقی، عکس و دیگر موارد بر روی سیستم داشت.

مزیت های استفاده از پروژه آماده افتر افکت

  • پروژه افترافکت به صورت آماده و از پیش طراحی شده ، قیمتی ارزان تر از هزینه ی شروع و اتمام پروژه را دارد و این قضیه کمک می کند تا در صورت محدود بودن بودجه ، کاربر بتواند از پروژه آماده افتر افکت برای تولید اثر خود بهره ببرد. استفاده از این پروژه موجب کم شدن هزینه شروع کار شده و ضمن افزایش سرعت تولید اثر، میتوان ویدیو های فوق العاده جذابی از قبیل تیزر تبلیغاتی، کلیپ عروسی، آلبوم تصاویر دیجیتال و انواع محتوا های ویدئویی را تولید کرد.
  • نکته مهم دیگری که در استفاده از پروژه آماده افتر افکت وجود دارد این است که، صرفه حویی در وقت شما میشود و این امر با داشتن نقطه ی شروع در فایل های این پروژه افترافکت، محقق می شود. این ویژگی باعث می شود تا اثر ساخته شده از پیش را بتوان با توجه به سلیقه ی خود تغییر داد. در ساخت اثر، صرفه جویی در زمان به معنی جلب رضایت مشتری و توجه به هزینه ها است.
  • نکته ی بعدی در زمینه پروژه آماده افتر افکت، داشتن تنوع و آپشن های زیاد در ایجاد جلوه های ویژه و افکت های مختلف است که باعث شده انتخاب از میان گزینه های بسیار متعدد انجام شود، زیرا هر اثری اعم از ویدیو ها، عکس ها و دیگر موارد، متناسب با موضوع و محتوای خود نیازمند افکت های مناسب است تا محصول نهایی مورد رضایت کاربران قرار گیرد.

پریمیر پرو نرم افزاری که با نهایت امکانات و تکنولوژی ها ویرایشی قدرتمند و بدون نقص را برای ویدئو ها امکان پذیر میکند. بیشتر فیلم هایی که امروزه ما با کیفیت عالی و استفاده از انواع تکنولوژی و ویرایش حرفه ای می بینیم با این محصول ادوبی تدوین شده اند

 

پروژه آماده پریمیر چیست ؟

پروژه آماده پریمیر قالب های زیبا و حرفه ای هستند که توسط تدوین گران و متخصصان آماده شده و در اختیار کاربران قرار داده می شوند. استفاده از پروژه های آماده پریمیر کار آسانی است و برخلاف ساختنشان به تخصص زیادی نیاز ندارد. اگر یک بار با این پروژه ها کار کنید، بدلیل راحتی و حرفه ی بودن خیلی از پروژه ها شیفته ی آن ها خواهید شد.

تنها کافیست نرم افزار پریمیر را بر روی سیستم تان نصب داشته باشید و در حد متوسطی کار با آن را بلد باشید. تمامی این پروژه ها دارای اموزش تصویری یا ویدئویی و یا pdf بوده و فایل مورد نیاز شما را در خود دارند و به سادگی و با چند کلیک میتوانید پروژه ها را با عکس و فیلم خودتان شخصی سازی کنید. و همان طور که می دانید پسوند فایل های پریمیر PRPROJ است.

محبوبیت پروژه آماده پریمیر

با روی آوردن بیشتر وب سایت ها به تولید محتوای ویدئویی ، یعنی جایگزین کردن فیلم به جای متن های طولانی در وبسایت خود، امروزه کلیپ ها و نرم افزار های گرافیکی مورد توجه زیادی هستند. هر چند حوزه گرافیک و تدوین فیلم از  گذشته تا کنون مورد توجه مردم بوده، اما الان نقش پررنگ تری ایفا می کند.

به علاوه برای حرفه ای تر شدن، درصد خیلی زیادی از آتلیه ها به پروژه آماده پریمیر روی آورده اند زیرا از طرفی زمان کافی برای به نمایش گذاشتن و تدوین و ایجاد افکت های ویژه ندارند و از طرف دیگر دانش این کار را هم ندارند. به خاطر همین موضوع با سرچ عبارت دانلود پروژه آماده پریمیر در اینترنت وارد دنیای عظیمی از پروژه های آماده در هر زمینه ای می شوند. یکی از وبسایت های محبوب و جامع در این زمینه جوییس است که ارشیو بزرگی از پروژه های آماده افتر افکت و پریمیر و افکت صوتی و هر انچه موردنیاز گرافیست ها و تدوینگران است را داشته و کاربران زیادی را به سوی خود جذب کرده است

افکت صدا چیست؟

افکت صدا یا افکت صوتی هر دو به یک معنا  هستند و در حقیقت صوت های خامی می باشد که در بخش ساخت موسیقی و جلوه های صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. افکت صدا در انگلیسی به نام Sound effects نامگذاری شده است که معنی همان افکت صوتی را می دهد.

نکته ای که لازم است بدانید آن است که برخلاف تصور عامیانهای که وجود دارد افکت صوتی فقط در حوزه خلق یک جلوه خاص روی اشیاء نمی باشد. بلکه می تواند از منابع فیزیکی پیرامون ما به وجود بیاید، لابد می پرسید چطور؟ همان طور که زمانی که شما وارد یک خیابان می شوید فقط یک صدا نمی شنوید بلکه مجموعه ای از صدا های مختلف مثل صدای بوق ماشین، صدای پای عابران، صدای گفتگوی انسانها، صدای پرندگان و … .

از افکت صوتی به طور گسترده ای در رسانه‌ ها و آثار شنیداری و دیداری مثل ایستگاه  رادیو، کانال‌ تلویزیونی، فیلم، بازی ویدئویی ،انیمیشن، موشن گرافیک و غیره، و همینطور در دنیای واقعی همانند صدا های مختلف استفاده می‌شود تا به جای استفاده از موسیقی، وضع اورژانسی و … به شنونده ارسال گردد.

اهمیت افکت صدا

ساختن یک تیزر تبلیغاتی بدون اهمیت دادن به مسئله صدا دقیقاً مانند اینست که شما یک ماشین آخرین مدل بدون پوسته به مشتری تحویل دهید، هرچند که اثر و کلیپ شما زیبا باشد و به درستی ساخته شده باشد اما صداگذاری نامناسب و یا بدون صدا مورد پسندید نیست، بنابراین صدا برای تیزر های تبلیغی از اهمیت بیشتری برخوردار است چون کسانی که قرار است تیزر شما را ببینند باید از آن لذت برده و تحت تأثیر قرار گیرند،پس چیزی که به آن نیاز خواهید داشت یک افکت صدای مناسب و میکس خوب و درست میباشد .

منبع مقاله : فردا نیوز ریپورتاژ جوبیس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 400 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.