پژوهش کتاب کتابخوانی را از کجا شروع کنیم؟ - پژوهش کتاب

تبدیل شدن به یک فرد کتابخوان و کتابخوان باقی ماندن، یکی از موضوعاتی است که می تواند شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری کند؛ اگر بخواهیم فردی کتابخوان باشیم باید ابتدا نگاهمان را به کتاب تغییر دهیم و به این سوال که اصلا چرا خواندن کتاب مفید است بپردازیم؛

معرفی کتاب ها برای شروع کتابخوانی :

نکته ی جالب توجه نیز این است که نباید بین کتاب خوب و بد تفاوتی قائل شویم؛ خواندن همه ی کتاب ها خوب است، اما به شرطی که برداشت درستی از مفهوم آن کتاب برای شما به عمل بیاید. هر کتابی به اندازه ی خودش می تواند پتانسیل ایجاد تغییر در زندگی شما را داشته باشد، اما شما می توانید تنها برای افزایش این پتانسیل کتاب هایی بخوانید که بقیه تعریف آن را کرده اند و کتاب هایی هستند که از آزمون تاثیرگذاری بر زندگی فرد، سربلند بیرون آمده اند. در ادامه قصد داریم به بررسی چند کتاب خوب و البته مفید بپردازیم که می توانید از جذابیت آن ها استفاده کرده و استارت کتابخوان شدن خودتان را به وسیله ی آن ها بزنید! با ما همراه باشید. همچنین ما به شما پیشنهاد می دهیم تور ارزان مشهد را برسی کنید و از کتابخوانی در مسیر رسیدن به این شهر لذت ببرید.

کتاب موش ها و آدم ها :

رمان موش‌ ها و آدم‌ ها، روایتگر داستان غم انگیزی درباره‌ ی رویا های دو کارگر فصلی است؛ این دو کارگر که مهاجر نیز هستند، جورج میلتون و لنی اسمال نام دارند و در درهه ی ۳۰ میلادی در مزرعه ای در کالیفرنیا مشغول به کار هستند. در این داستان، موش نماد کارگرانی است که صاحبان آن ها به آن ها ظلم می کنند و در چنگال صاحبانشان گرفتار شده اند؛ این افراد باعث شده اند تا کارگران نه رفاهی داشته باشند و نه آرزویی برای آینده ی خود. به عقیده ی بسیاری از منتقدین، رویای لنی در داستان موش ها و آدم ها، نشان ‌دهنده‌‌ ی رویای کارگران آمریکایی است که در سال ۱۹۲۹ به دلیل آنکه در آمریکا رکود اقتصادی وجود داشت استثمار شدند؛ جورج مردی چابک و وفادار، و لنی مردی درشت هیکل است که مقداری از نظر ذهنی عقب مانده است و مانند کودکان رفتار می کند. در طی این داستان لنی که بیش از حد مهربان است، باعث می شود تا جورج خراب کاری های زیادی انجام ندهد!

نویسنده ی این رمان یعنی جان اشتاین بک، در کتاب موش ها و آدم ها اشاره به تنهایی و زندگی سخت کارگر ها می کند؛ او همچنین در این داستان آرزو های بربادرفته ی کارگران آمریکایی را به نوشته تبدیل کرده است.

*یکی از مواقعی که خواندن کتاب می تواند برای شما در آن لذت بخش باشد، کتابخوانی درون سفر است! شما می توانید تور ازان مشهد را بررسی کنید و به این شهر زیبا سفر کنید.*

کتاب مردی به نام اوه

این کتاب که در سال ۲۰۱۶ از پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون بود، عنوان پرفروش ترین کتاب در کشور سوئد و همچنین رتبه ی یک از سوی مجله ی نیویورک تایمز را از آن خود کرد.

داستان این رمان درباره ی مردی به نام اُوِه می باشد که همسرش سونیا را از دست داده است و در حال پرداختن به زندگی خود بدون حضور همسرش می باشد. اوِه پیرمردی ۵۹ ساله است که به علت بد اخلاقی و عبوس بودنش، از سر کار نیز اخراج شده است و نمی تواند با دنیای پیرامونش ارتباط برقرار کند؛ برای مثال او رابطه ی خوبی با همسایگان خود ندارد و مدام اوقات تلخی برای خود و دوستانش وجود می آورد!

او سر انجام تصمیم می گیرد تا زودتر به دیدار همسرش برود و از این دنیا دل بکَند؛ اما…

کتاب احتمال عشق در نگاه اول

داستان این کتاب درباره ی هَدلى است. او که یک دختر دبیرستانی می باشد، زندگی اش در حال تغییراتی جدی و شگرف است؛ مادر و پدر هدلی از هم جدا شده اند و پدرش تصمیم گرفته است تا با فرد دیگری ازدواج کند؛ در همین راه رسیدن هدلی به لندن برای شرکت در عروسی پدرش، او عاشق یک پسر می شود!

هدلی که تا گذشته مدام در حال قضاوت کردن پدرش بوده است، حال که خودش عاشق شده است دست از قضاوت بر میدارد و سعی می کند تا اعمال پدرش را بپذیرد.

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

در این قسمت سعی داریم به ذکر کردن تیتروار چند کتاب که همگی می توانند برای شما انگیزشی و جالب باشند بپردازیم :

چهار اثر، اثر : فلورانس اسکاول شین / راز سایه : دبی فورد / تئوری انتخاب : اثر ویلیام گلاسر / راز : راندا برن / اثر مرکب : دارن هاردی / حکایت دولت و فرزانگی : مارک فیشر / راه روشن است : اثر اپرا وینفری

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 196 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 1 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.