پژوهش کتاب کتاب صوتی مذاکره - پژوهش کتاب

نقد و بررسی کتاب صوتی مذاکره

گفت و گو و مذاکره بخش مهمی از کار و زندگی انسان امروز است. مذاکره در واقع به افراد این امکان را می‌دهد تا با برقراری ارتباط با دیگران اهداف و منافع خود را برای رسیدن به نتیجه عالی پیش ببرند. مذاکره روشی است که اشخاص با ارزش‌ها و علایق مختلف راه‌هایی سازنده برای زندگی کاری و شخصی مرتبط باهم پیدا می‌کنند؛ اما آنچه در این میان اهمیت دارد توانایی افراد در مذاکره است. چرا که اگر این توانایی به شکل موفق پیش رود در تبادلات و تعاملات افراد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برایان تریسی نویسنده و سخنران مطرح جهان در کتاب مذاکره روش‌های قدرتمندی را برای بهبود توانایی مذاکره کردن در افراد می‌دهد.

درباره کتاب مذاکره

کتاب مذاکره نوشته برایان تریسی است که در حوزه موفقیت و در دسته کتاب‌های کسب‌وکار قرار می‌گیرد. برایان تریسی در ۱۸ بخش روش‌ها و اصول مذاکره را به مخاطبان خود می‌آموزد. نسخه صوتی این اثر با ترجمه مهدی قراچه داغی و خوانش حسن آزادی از سوی انتشارات نوین کتاب گویا منتشر شده است. تریسی در این کتاب با روش‌ها و راهکارهایی ساده و قابل اجرا به افراد می‌آموزد که چطور می‌توان با مذاکره تبدیل به فردی مثبت‌گرا، بااعتماد به نفس و با تمرکز شد. یکی از مخاطبان اصلی این کتاب افرادی هستند که می‌خواهند در رقابت‌های کاری خود با فروش بالا به نتایج ممتاز و منحصر به فرد شوند. کتاب مذاکره این امکان را نه تنها به سازمان‌ها و شرکت‌ها بلکه به خود افراد می‌دهد تا دیگر از به تعویق انداختن کارهای خود دوری کنند و بر وظایف کلیدی متمرکز شوند.

برایان تریسی؛ نویسنده‌ی موفق در حوزه‌ی موفقیت

برایان تریسی یکی از حرفه‌ای‌ترین سخنوران جهان است که با برگزاری جلسات و سمینارهای متعدد درس‌هایی برای موفقیت در زندگی و کار ارائه می‌کند. او علاوه بر این با انتشار کتاب‌های متعدد این بستر را برای مردم جهان فراهم کرده تا بتوانند از مطالب مفید و کارآمد او استفاده کنند. این نویسنده‌ و سخنران برجسته در زمینه خودیاری و خودسازی، با سخنرانی‌های انگیزشی خود الهام‌بخش میلیون‌ها انسان در جهان بوده است.

برایان تریسی در سال ۱۹۴۴ در خانواده‌ای کم‌درآمد و فقیر به دنیا آمد. او از همان کودکی رویای ثروتمند شدن و موفقیت در سر داشت. به همین دلیل در دوره نوجوانی درس و تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد تا زودتر برای رویاهای خود دست به عمل شود؛ اما نکته‌ی مهمی که تریسی از همان ابتدا به آن باور داشت این بود که حرف تا عمل فاصله زیادی دارد پس برای آنچه که می‌خواست باید تمام تلاش خود را می‌کرد. تریسی بعد از رها کردن مدرسه دست به هر کار کوچک و بزرگی زد. او از شستن ظرف و نظافت کاری در یک هتل کار خود را شروع کرد. بعد از آن کار در کارگاه چوب‌بری، کارخانه، مزارع دامداری و ۸ سال کار با کشتی‌های باربری را تجربه کرد اما بعد از چند سال تجربه‌ در کارهای سخت به ویژه در کشتی‌رانی در نهایت او در سن ۲۳- ۲۴ سالگی تصمیم گرفت کار فروش را تجربه کند. سوال مهمی که او را به سمت موفقیت و پیشرفت بیشتر سوق داد این بود که چرا با اینکه بسیاری از افراد خیلی کار می‌کنند اما همچنان در زندگی خود پیشرفت نمی‌کنند.  بنابراین تریسی با الگو قرار دادن زندگی و روش کاری فروشندگان موفق در سن ۲۵ سالگی زندگی خود را به طور کلی تغییر داد. او راه موفق شدن را از مسیر درست و منطقی یاد گرفت و آن را به درستی ادامه داد تا جایی که  تبدیل به یکی از فروشندگان حرفه‌ای و کارآمد شد. او در ۲۵ سالگی با ثبت شرکت برایان تریسی و استخدام ۹۵ نفر کار خود را با هدف شکوفایی و تحول انسان به عنوان یک مدیر فروش آغاز کرد.

تریسی و ۷۰ سال تجربه

برایان تریسی از جمله افراد موفق و تاثیرگذار جهان است که به واسطه‌ی تجارب و زحمت‌هایی که در زندگی کشیده است توانسته بر موفقیت افراد و کسب‌وکار شرکت‌های بزرگ تاثیر بزرگی داشته است. تریسی بر چند زبان از جمله فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی مسلط است. این تسلط او برچند زبان باعث شد تا  تا او بتواند در کشورهای مختلف از جمله ایران همایش و سمینارهای مختلف در زمینه‌ی مدیریت، فروش و استراتژی کسب‌ و کار برگزار کند. برایان تریسی در دهه‌ی ۳۰ زندگی‌اش تحصیلات خود را ادامه داد و موفق شد در رشته‌ی کارشناسی ارشد بازرگانی تحصیلات خود را به پایان برساند. رشته‌ای که با علایق او هم مرتبط بود. 

برایان تریسی  جزو افراد مشهور و سخنرانان با انگیزه‌ای بوده است که همواره در کتاب‌ها و سخنان خود سعی کرده تا افراد سراسر دنیا را به این موضوع که برای رسیدن به خواسته ها نباید تسلیم شد دعوت کند. او می‌گوید که تسلیم شدن بدترین اتفاق زندگی هر فردی است. تریسی در کتاب‌های خود با ارائه‌ی راهکارهای موثر و کاربردی به همه‌ی افراد جامعه کمک می‌کند تا در توسعه حرفه و زندگی شخصی خود موفق باشند.

کتاب‌های «۴۷ راز ثروتمند شدن»، «۲۱ ترفند کسب و کار»، «۱۰۰ قانون بی چون و چرا برای موفقیت در تجارت»، «بهانه ممنوع»، «مدیریت درونی»، «ترمز را رها کن»، «برنامه پرواز»، «رسیدن به استقلال مالی»، «موفقیت در فروش نامحدود»، «فوق ستاره فروش شوید»، «مدیریت زمان»، «ساکت شو و انجامش بده»، «تمرکز روی هدف»، «هنر بیان»، «موفقیت بی‌نهایت در فروش»، «نیروی اعتمادبه‌نفس»، «همان‌قدر به‌ دست می‌آورید که شایستگی دارید»، «مذاکره»، «بازآفرینی»، «موفقیت در فروش نامحدود»، «چطور بهترین افراد را استخدام کنیم و نگه داریم» تعدادی از کتاب‌های تریسی هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 294 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 10 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها