پژوهش کتاب کتاب صوتی مغز خرید - پژوهش کتاب

درباره کتاب صوتی مغز خرید

کتاب مغز خرید: در ناخودآگاه مشتری چه می گذرد؟ به شما از جنبه‌ی روان‌شناسی توضیح می‌دهد که چگونه فردی می‌فروشد و چگونه فردی دیگر خریداری می‌کند.
ما در یک توهم زندگی‌ می‌کنیم، اگر گمان کنیم تصمیم گیرنده‌ی رفتار، ذهن منطقی و خودآگاه ماست. یعنی بخشی از ذهن ما که با ما سخن می‌گوید و صدایی از درون که اکنون به آرامی این کلمات را می‌خواند. چه تصور نادرستی است که ذهن خودآگاه را مجری برنامه و محرک رفتار بدانیم. این تصور که رفتار خریدن، انتخابی آگاهانه است، اشتباه بزرگی است که بازرگانان را با شکست روبه‌رو خواهد کرد.
از زمانی که فروید نظریه‌ی ذهن ناخودآگاه را مطرح کرد و تأثیر عمیقی در فضای آن زمان پدید آورد. با گذشت نزدیک به یک قرن از این نظریه، بررسی اسرار زیستی مغز انسان در دهه‌های اخیر ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است. مطالعات سال‌های اخیر نشان داده است، مصرف‌ کننده یا به عبارت بهتر انسان، از ذهن ناخودآگاهش برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کند. در این کتاب قصد بر این است که بدانید چگونه این تحقیقات زیستی و رفتاری در تصمیم‌گیری‌های روزمره‌ی زندگی کاربرد خواهند داشت.
تاجران پیش از آن که استراتژی فروش را طراحی کنند، باید بدانند مصرف‌ کنند‌گان نیز برای خود استراتژی دارند. منظور استراتژی انسان است، نه استراتژی مصرف‌ کننده. دیدگاهی که در گذشته اغلب مردم نسبت به تجارت داشته و برای آن دلایل و مستندات کافی در اختیار داشتند این بود که بازرگانان به جای برقراری ارتباط با آن‌ها و جلب رضایت و برطرف کردن نیازهایشان، بر آن هستند تا آن‌ها را از پولشان جدا کنند.
متأسفانه تجارت، برای مدت‌های طولانی، مطالعات خود را معطوف به اقتصاد و فرهنگ کرده بود و از به‌ کارگیری دانش علوم اعصاب و زیستی بی‌بهره مانده بود. در حالی که به‌ شدت وابسته به علوم اجتماعی بود، از علوم طبیعی غافل ماند. تغییر دیدگاه از علوم انسانی به علوم زیستی، فرصتی استثنایی و بی‌نظیر نه تنها در تاریخ تجارت بلکه در تاریخ بشریت به شمار می‌آید. این طرز تفکر ناشی از انقلاب در زمینه‌ی علوم عصب شناسی و علوم رفتاری است، تا به جای بررسی برون‌داد رفتاری مشتری، روند درونی پیدایش رفتار انسان را کاوش کند.
امروزه تجارتی با موفقیت مواجه خواهد شد، که خوشایندها و انگیزه‌های درونی مشتریانش را در تصمیم‌گیری‌ها شناسایی کرده و هر دو بعد خودآگاه و ناخودآگاه ذهن انسان را در نظر بگیرد و پیش از آن که دیگران را به چشم مصرف‌ کننده بنگرد، به عنوان انسانی با ویژه‌گی‌های زیستی در نظر بگیرد. اگر به دستکاری ذهن علاقه دارید، خواندن این کتاب برای شما مفید خواهد بود.
ادامه…

بستن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 339 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 12 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.