پژوهش کتاب کتاب خودت باش دختر - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

دوست داشتن خود یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که هر انسانی باید بلد باشد. زندگی فراز و نشیب‌های زیادی دارد و هر فردی روزهای خوب و بد را می‌گذراند، مهم این است که در میان تمام این‌ها از خودمان غافل نشویم و خودمان را دوست داشته باشیم. داشتن اعتمادبه‌نفس و از آن مهم‌تر عزت‌نفس بسیار مهم است. برای اینکه بتوانیم خودمان را دوست داشته باشیم پیش از هر چیز باید نقاط ضعف و قوتمان را بشناسیم و همه‌ی آن‌ها را بپذیریم. کتاب خودت باش دختر رمانی درباره‌ی یک زن است. زنی به نام ریچل هالیس که مانند تمام زن‌ها خوبی‌ها و بدی‌های خودش را دارد اما بی‌نهایت به خودش و زندگی‌اش علاقه‌مند است. او در کتاب خودت باش دختر حرف‌های زیادی برای تمام زنان و دختران دنیا دارد و می‌خواهد همه‌ی‌ آن‌ّها خودشان را دوست داشته و به خودشان باور داشته باشند. خودت باش دختر هفت ماه یکی از ده کتاب پرفروش آمریکا بود و ۱۲ هفته در صدر این فهرست قرار داشت. تاکنون بیش از یک‌میلیون نسخه از این کتاب در آمریکا فروخته‌شده است. خودت باش دختر را بخوانید و لذت ببرید.

‌درباره‌ی کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

کتاب خودت باش دختر با عنوان اصلی «wash your face gir: stop believing the lies about who you are and so you can become who you were meant to be» سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این کتاب از زبان نویسنده‌اش ریچل هالیس نوشته‌شده است و او در سراسر کتاب تجربیات خود از زندگی را برای مخاطب تعریف می‌کند. او در این کتاب از اینکه چطور به این نتیجه رسید که نباید از خودش و آنچه هست خجالت بکشد حرف می‌زند و تلاش می‌کند تمام زنان دنیا را ترغیب کند خودشان را بپذیرند و سعی کنند بهترین خودشان باشند. او معتقد است دروغ‌های بزرگی وجود دارد که بسیاری از زنان آن‌ها را باور کرده‌اند. او بیست دروغ را در کتابش فهرست کرده و از مخاطبش می‌خواهد آن‌ها را دور بریزد.

کتاب خودت باش دختر طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و تاکنون به زبان‌های متعددی برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب خودت باش دختر

کتاب خودت باش دختر با مقدمه‌ای از ریچل هالیس درباره‌ی هدفش از نگارش کتاب آغازشده است. در ادامه او بیست دروغ بزرگی را که زنان نباید باور کنند در قالب بیست فصل آورده که عنوان آن‌ها به شرح زیر است:

فصل اول: دروغ اول: چیزی/کسی غیر از خودم من را خوشحال می‌کند

فصل دوم: دروغ دوم: از فردا شروع خواهم کرد

فصل سوم: دروغ سوم: من به‌قدری که می‌بایست خوب باشم خوب نیستم. من به کارم معتادم. این جمله را با خونسردی نمی‌گویم. کلماتش وزن سنگینی دارند.

فصل چهارم: دروغ چهارم: من از تو بهترم

فصل پنجم: دروغ پنجم: دوست داشتن او برایم کافی است

فصل ششم: دروغ ششم: «نه» آخرین جواب است

فصل هفتم: دروغ هفتم: من در روابط خصوصی‌ام با همسرم خوب رفتار نمی‌کنم

فصل هشتم: دروغ هشتم: مادر بودن را بلد نیستم

فصل نهم: دروغ نهم: من مادر خوبی نیستم

فصل دهم: دروغ دهم:‌ باید خیلی جلوتر از جایگاه امروزم می‌بودم

فصل یازدهم: دروغ یازدهم: بچه‌های مردم خیلی تمیزتر، بهتر، مرتب‌تر و مؤدب‌تر هستند.

فصل دوازدهم: دروغ دوازدهم: باید خودم را کوچک کنم

فصل سیزدهم: دروغ سیزدهم: با مت دیمون ازدواج خواهم کرد

فصل چهاردهم: دروغ چهاردهم: من نویسنده‌ی بسیار بدی هستم

فصل پانزدهم:‌دروغ پانزدهم: هرگز نمی‌توانم این شرایط را پشت سر بگذارم

فصل شانزدهم: دروغ شانزدهم: قدرت و توانایی این‌که حقیقت را بگویم ندارم

فصل هفدهم: دروغ هفدهم:‌وزنم شخصیتم را تعیین می‌کند.

فصل هجدهم: دروغ هجدهم: من حتماً نیاز دارم که الکل بنوشم

فصل نوزدهم: دروغ نوزدهم: تنها یک‌راه صحیح برای زندگی کردن وجود دارد

فصل بیستم: دروغ بیستم: من به یک قهرمان احتیاج دارم

‌‌درباره‌ی ریچل هالیس نویسنده‌ی کتاب خودت باش دختر

ریچل هالیس «Rachel hollis» نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است. او در ایالت کالیفرنیا متولد و بزرگ شد. ریچل پس از پایان تحصیلات دبیرستانش به لس‌آنجلس رفت و در کمپانی میرامکس مشغول به کار شد. در همین زمان بود که با همسرش ملاقات کرد و شرکت برنامه‌ریزی مراسمات خود را راه انداخت.

ریچل هالیس از سال ۲۰۱۵ در اینستاگرام مشهور شد و با نوشتن کتاب خودت باش دختر به یک نویسنده‌ی شناخته‌شده تبدیل شد. او یک سال بعد در سال ۲۰۱۹ کتاب «خجالت نکش دختر» را منتشر کرد که این کتاب هم با استقبال خوبی مواجه شد. او در حال حاضر در تگزاس زندگی می‌کند و در شبکه‌های اجتماعی‌ای مانند یوتیوب و اینستاگرام فعالیت دارد.

ترجمه‌ی کتاب خودت باش دختر به فارسی

کتاب خودت باش دختر کتابی است که جایگاه خود را در سراسر دنیا پیداکرده است. انتشارات کوله‌پشتی اولین بار این کتاب را با ترجمه‌ی هدیه جامعی وارد بازار کتاب ایران کرد. کتاب گویای این ترجمه با صدای الهه پرسون در فیدیبو موجود است. فروزنده دولتباری این کتاب را برای نشر نیک فرجام و با عنوان «مراقب خودت باش دختر» ترجمه کرده است. همچنین انتشارات وارش کتاب خودت باش دختر را با ترجمه‌ی نازنین خیراندیش عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب خودت باش دختر را خواند؟

خودت باش دختر یک کتاب انگیزشی بسیار جذاب است. کتابی که نویسنده در آن از مخاطب می‌خواهد تمام نقاب‌هایی که به صورتش زده کنار بزند و با خودش آشتی کند. ریچل هالیس در این رمان داستان خودش را با تمام نقطه‌ضعف‌هایش بیان کرده است و به همه‌ی زنان دنیا می‌گوید از ضعف‌هایتان خجالت نکشید و تلاش نکنید ادای چیزی که نیستید را در بیاورید. او معتقد است همه‌ی آدم‌ّها با تمام نقاط ضعف و قدرتشان ارزشمندند و باید خود را دوست داشته باشند. خواندن این کتاب برای تمام زنان و دختران، به‌خصوص آدم‌های آرمان‌گرا که دائماً توقعات بزرگ‌تری از خوددارند و هرگز ازآنچه هستند راضی نیستند واجب است. هدیه دادن این کتاب به دختران نوجوان که در آغاز تصمیم‌گیری برای زندگی‌شان‌اند می‌تواند اتفاق خوبی باشد. خودت باش دختر را بخوانید و سعی کنید هر روز خودتان را بیشتر دوست داشته باشید.

کتاب خودت باش دختر در دسته‌ی کتاب‌های خودسازی و راه‌ و رسم زندگی قرار دارد.

کتاب خودت باش دختر مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۲۳۰ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه ۲۰ دقیقه می‌توانید این کتاب را در ۱۱ روز بخوانید.

کتاب خودت باش دختر جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع خودسازی و راه‌ و رسم زندگی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی خودسازی و راه‌ و رسم زندگی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس بود. خرید و دانلود کتاب خودت باش دختر در همین صفحه امکان‌پذیر است. همچنین فایل صوتی خلاصه کتاب خودت باش دختر را هم می‌توانید از فیدیبو دریافت کنید. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی خودسازی و راه‌ و رسم زندگی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب خودت باش دختر می‌خوانیم

تا می‌توانید به من بخندید ولی سالیان سال باور من همین بود. همه جا و همه‌وقت راجع به علاقه‌ام به مت دیمون صحبت می‌کنم. بیشتر به این دلیل که باحال است و باعث خنده دیگران می‌شود و من از خنده‌شان خوشحال می‌شوم.

علاوه بر این، این داستان خیلی راحت باعث خنده همه می‌شود. چون باور این‌که یک فرد بزرگسال و موجه فکر کند که می‌تواند با یک هنرپیشه که هیچ‌وقت او را ندیده است ازدواج کند، دشوار است؛ اما حقیقت این است که زمانی، در واقع در همه لحظه‌ها زندگی‌ام بزرگ‌ترین هدفم این بود که جایی در لس‌آنجلس مت دیمون را پیدا کنم و باهاش ازدواج کنم.

بارها وقتی نوجوانی دبیرستانی بودم، همه روز را صرف تماشای گودویل هانتینگ می‌کردم. هنوز هم کل دیالوگ‌های فیلم را از حفظ هستم و اگر بخواهید می‌توانم بازگویشان کنم.

بارها برای استخدام در آکادمی فیلم میرامکس فرم پر کردم.(چون این کمپانی تهیه‌کننده فیلم گود ویل هانتینگ بود و من هجده‌ساله فکر می‌کردم که هرلحظه ممکن است مت دیمون وارد لابی آکادمی شود) در آخرین سال زندگی‌ام در خانه پدری و اولین سالی که به لس‌آنجلس نقل‌مکان کردم، آرزوی ازدواج با مت دیمون به دادم رسیده بود و مرا سرپا نگه می‌داشت و باعث می‌شد بتوانم به زندگی‌ام ادامه دهم. جز به‌جز داستان را کامل تصور می‌کردم. نحوه ملاقاتمان با همدیگر، این‌که چه لباسی به تن دارم، مکان رویایی ازدواجمان، دکوراسیون خانه‌مان این‌که بچه‌هایمان چه شکلی می‌شوند و …

هرگاه شرایط زندگی‌ام غم‌انگیز می‌شد، این تصورات مثل نوری در پایان تونلی تاریک به من امید می‌داد. واقعاً باور داشتم سرنوشت، مرا به او می‌رساند. وقتی مشغول کار دریکی از مراسم‌های کمپانی میرامکس بودم که در پشت‌صحنه تئاتر با مت دیمون برخورد کردم. او صاف به طرفم آمد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 395 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.