پژوهش کتاب کتاب صوتی برای اینکه در محله گم نشوی - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

پاتریک مودیانو (۱۹۴۵)، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس قرن بیستم میلادی اهل فرانسه و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۴ است. مودیانو یکی از چهره‌های مهم ادبی فرانسه محسوب می‌شود. پاتریک مودیانو در ایران نیز کمابیش شناخته شده است و چندین عنوان از آثار او به فارسی ترجمه شده است. در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه دل دوکای انستیتوی فرانسه برای یک عمر تلاش حرفه‌ای خود شد. همچنین مودیانو در سال ۲۰۱۲ نیز موفق به کسب جایزه دولتی اتریش برای ادبیات اروپا شد. مودیانو در روز پنج شنبه ۹ اکتبر ۲۰۱۴ راس ساعت ۱۳ به وقت محلی از سوی آکادمی نوبل به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات اعلام شد.

«برای اینکه در محله گم نشوی» در حقیقت جایی است که در آن مودیانو به بیان حال، جوانی و کودکی ژان دراژان می‌پردازد.

گذشته و حال با هم در آمیخته و به شخصیت داستان کمک می‌کنند تا آهسته آهسته از دنیای بی‌رنگ و رو به فراموشی، به سوی دنیای رنگارنگ خاطرات گذشته روانه شود. دنیای رنگارنگ خاطراتی که نقش اصلی آن را زنی به نام اَنی اَستراند، که در کودکی دراژان نقشی مادرانه و در جوانی او مانند محبوبه‌ای مهربان بود، داشت.

در یافتن گذشته خود و به‌خصوص در جستجوی اَنی، نوشتن را انتخاب می‌کند و کتاب «تاریکی تابستان» را می‌نویسد. در نظر او نوشتن کتاب برای دادن پیام به شخص خاصی است که با او نقطه‌ای مشترک در گذشته دارد. جست و جوی اَنی یعنی جست و جوی لحظه لحظه‌ی فراموش شده گذشته. گذشته‌ای که در آن کودکی به سن او به همراه زنی برای فرار از مرز فرانسه به سوی ایتالیا اقدام می‌کنند ولی در نهایت ناکام می‌شوند و این ناکامی موجبات جدایی این دو را فراهم می‌کند.

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 208 views بار دسته بندی : تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.