پژوهش کتاب کتاب صوتی مدیریت بازار - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

درباره کتاب صوتی مدیریت بازار

– درباره کتاب صوتی مدیریت بازار؛ راهنمای قیمت‌گذاری و تدوین استراتژی فروش:
کتاب صوتی «مدیریت بازار؛ راهنمای قیمت‌گذاری و تدوین استراتژی فروش» اثری کاربردی از مشاور و متخصص در حوزه‌ی فروش و بازاریابی «پاتریک فرسیت» است. کتاب حاضر توضیحاتی درباره‌ی دنیای بازاریابی و فعالیت‌های مرتبط با آن ارائه داده است و در آن اصول عناصر تشکیل‌دهنده‌ی آن را و نیز این‌که چطور این عناصر با هم همکاری دارند تا نوعی انسجام کلی ایجاد کنند، به روشنی بیان شده است.

– خلاصه‌ای از کتاب صوتی مدیریت بازار؛ راهنمای قیمت‌گذاری و تدوین استراتژی فروش:
تعاریف متعددی از بازاریابی وجود دارد. «فیلیپ کاتلر» از پیشگامان بازاریابی آمریکا، بازاریابی را چنین تعریف می‌کند: «بازاریابی فعالیتی تجاری است که نیازها و خواسته‌های برطرف‌نشده کنونی را شناسایی می‌کند، بزرگی و گستردگی ابعاد آن‌ها را تعریف کرده و می‌سنجد، مشخص می‌کند که شرکت مربوطه در کدامین بازار هدف می‌تواند به بهترین نحو عمل کند و در مورد محصولات، خدمات و برنامه‌های مناسب به منظور ارائه به این بازارها، تصمیم‌گیری می‌کند. بنابراین، بازاریابی پیوند میان نیازهای جامعه و الگوی واکنش مطلوب صنعت آن جامعه است.»
این تعریف و تعاریف دیگر، نشان‌گر پیچیدگی موجود در این حوزه است و روشن می‌سازد که بازاریابی چیزی فراتر از «واحد بازاریابی» شرکت‌هاست. اخیرا «پیتر دراکر» متفکر سرشناس در حوزه‌ی مدیریت، با خرسندی اظهار کرده است که: «بازاریابی، از زاویه‌ی دید مشتریان به کسب‌وکار نگاه می‌کند». یعنی همه‌چیز از آن نشات می‌گیرد.

– به طور کلی شما به طور مفصل در این کتاب می‌آموزید که بازاریابی پنج توصیف مهم دارد:

• مفهومی که در آن، مشتری در الویت اول قرار دارد. با در نظر گرفتن کلیه‌ی جوانب کسب‌وکار از زاویه‌ی دید مشتری و پیش‌بینی نیازهای مشتریان و تامین آن‌چه می‌خواهند و آن‌گونه که دوست دارند، به زودی موفقیت حاصل می‌شود.
ی حرفه‌ای که مسئول شناسایی، پیش‌بینی و سودآوری حاصل از برآورده کردن نیازهای مشتری است و بنابراین به فرآیندی اتلاق می‌شود که این مفهوم را به انجام می‌رساند. این فعالیت باید از جانب یک مقام بالاتر مدیریت شود و به کل سازمان تعمیم داده شود.
• مجموعه‌ای از تکنیک‌ها که تنها فروش و تبلیغات را شامل نمی‌شود، بلکه تحقیقات بازار، توسعه‌ی محصول، قیمت‌گذاری، ارائه و ترویج (که دربرگیرنده‌ی آگهی بازرگانی، دادوستد، پست مستقیم، روابط عمومی و ترویج فروش است) را نیز دربرمی‌گیرد.
ر فرآیندی که با استفاده از روش‌های مختلف، به طور مداوم، درست و ابتکارآمیز، در مسیر «سودآوری در کسب‌وکار» عمل می‌کند. بازاریابی صرفا موفقیت را تضمین نمی‌کند و همچنین نمی‌توان آن را بی‌فکرانه به کار گرفت. مهارت افراد مشغول به بازاریابی در چگونگی عملکرد این افراد در حوزه‌ای که فعالیت دارند نهفته است و نه تنها علم، بلکه هنر نیز به آن اتلاق می‌شود.
• سیستمی که به عوامل داخلی و خارجی‌ای توجه دارد که بسیاری از آن‌ها ممکن است گستره فعالیت و موفقیت را محدود ‌سازند. سیستم بازاریابی، رابط میان مشتریان و مشتریان احتمالی با شرکت است و تلاش می‌کند تا اختلافات میان آن‌ها از قبیل هدف سازمان در افزایش سودآوری و خواسته مشتری احتمالی در سودآوری از خرید را حل‌وفصل کند.
اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که بازار چیست؟
بازار، مجموعه‌ی بزرگی از افراد در گوشه‌ای از جهان است. شرکت‌ها باید به این افراد اطلاعات دهند که چه چیزهایی می‌توانند به آن‌ها ارائه دهند و اینکه چطور این خدمات یا محصولات می‌توانند مناسب آن‌ها باشند. اگرچه ممکن است برخی (و بعضا بیشتر) افراد به کالای مورد نظر تمایلی نداشته باشند، بنابراین جزء بازار هدف محسوب نمی‌شوند.
شرکت‌ها باید کسانی را که ممکن است به محصولاتشون علاقه‌مند باشند، شناسایی کنند. در آن هنگام است که می‌توانند از بازاریابی دقیقی برای تاثیرگذاری بر مشتریان بالقوه استفاده کنند. در نهایت، بخش بازار گروهی از افراد است که محصول و کلیه مزایای آن مناسب آن‌هاست.
ممکن است که هرچه برای فروش گذاشته می‌شود، توسط افراد بسیاری از بازار خریداری شود، اما همه این افراد با یک هدف یا دلیل واحدی محصول موردنظر را خریداری نمی‌کنند. بنابراین، هر بازاری می‌تواند به بازارها یا بخش‌های کوچک‌تر و در نهایت، بازارهای تخصصی که کوچک‌ترین نمود یک بازار هستند، تقسیم شود.
بازاریابی فرآیند پیچیده‌ای است که دربردارنده‌ی فعالیت‌های متمایز بسیاری است. همه‌ی این فعالیت‌ها، به محصول بستگی دارند. اما «محصول» دقیقا چیست؟ همه‌ی محصولات روزی جدید بوده‌اند. در حال حاضر حتی شعبه‌هایی از شرکت‌هایی مثل «کلاب مد»، «سواچ» و شرکت «پست فدرال اکسپرس» نیز در همه جا موجود است. بسیاری از محصولات، شناخته‌شده هستند و از یک نمونه قهوه تا محصولات آیفون می‌توانند در این رده قرار بگیرند. محصولات به مرور زمان تغییر می‌کنند. به چگونگی ارتقای گوشی‌های همراه نوکیا و دیگر شرکت‌ها توجه کنید. در ابتدا تنها یک گوشی به اندازه‌ی آجر بود که فقط امکان تماس‌های تلفنی را فراهم می‌کرد، اما به مرور این گوشی‌ها پیشرفت کردند و دوربین هم به آن‌ها اضافه شد و بعدها قابلیت اتصال به اینترنت و پخش موسیقی و فیلم به آن‌ها پیوست.
شما در کتاب پیش‌رو می‌آموزید که ماهیت یک محصول یا خدمات، نوع رویکردهای بازاریابی را که باید از آن پشتیبانی کنند، تنظیم می‌کند. به طور مثال بازاریابی سوپ کنسرو شده در بین خانواده‌ها کاملا متفاوت از بازاریابی آن بین هتل‌هاست. همچنین بازاریابی این‌ها کاملا با بازاریابی فروش هواپیماهای تندروی بوئینگ به شرکت‌های هواپیمایی متفاوت است.
حتی هنگامی که محصولی مشهود و به راحتی قابل تعریف است، چیزهای دیگری بر شکل دقیق انجام بازاریابی آن تاثیر می‌گذارند. بازار، سیطره‌ی وسیعی دارد. تمرکز بر بخشی از بازار یا بازار تخصصی کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری درباره بازاریابی آسان‌تر شود. به جای بخشی وسیع، می‌توان بازاریابی را روی بخشی مشخص متمرکز کرد و رویکرد انجام را با آن متناسب ساخت.
بازاریابی فرآیندی است که بر موفقیت کلی هر شرکتی که روابط خود را با بازار حفظ یا قطع می‌کند، تاثیرگذار است. «بروس هندرسون» بنیانگذار گروه مشاوران بوستون می‌گوید:
«اگر کسب‌وکاری دارای برتری منحصربه‌فردی نسبت به رقبایش نباشد، دلیلی برای وجود و ادامه نخواهند داشت.»
بنابراین بازاریابی است که باید این برتری منحصربه‌فرد را ایجاد کند. بازاریابی فرآیندی است که پیوند عمیقی با همه‌ی ابعاد و بخش‌های شرکت دارد. به این ترتیب، بازاریابی فرصت‌هایی به وجود می‌آورد که بر عده‌ی زیادی تاثیرگذار است و عده‌ی زیادی می‌توانند بر آن و سطح موفقیت نهایی‌اش تاثیر بگذارند.

– تم کتاب مدیریت بازار؛ راهنمای قیمت‌گذاری و تدوین استراتژی فروش:
کتاب صوتی مدیریت بازار شامل چهار بخش و دوازده فصل در حوزه‌ی بازاریابی، فرآیند آن، استراتژی و طراحی بازاریابی و ارتباطات در آن می‌باشد. هدف اصلی این کتاب، شرح بازاریابی برای افراد غیربازاریاب است که به ارتباط و عملکرد بهتر مشاغل و فعالیت‌های دیگر با هم کمک می‌کند.

– درباره پاتریک فرسیت:
پاتریک فرسیت مشاور و متخصص در زمینه‌ی بازاریابی، فروش، ارتباطات و مدیریت است. او نویسنده‌ی بیش از پنجاه کتاب‌ موفق در همین حوزه و کسب‌وکارهای موفق می‌باشد که بسیاری از آن‌ها در ایالات متحده و انگلستان منتشر شده است و تاکنون به ۲۳ زبان دنیا ترجمه شده است. او دوره‌های تخصصی بسیاری را در شرکت‌ها برگزار کرده است و هم‌اکنون به آموزش‌های فردی و برگزاری کنفرانس و سخنرانی‌های تخصصی می‌پردازد.
ادامه…

بستن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 468 views بار دسته بندی : تاريخ : 16 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.