قیمت محصول : $0.00
درباره کتاب صوتی چگونه برندها ما را شستوشوی مغزی میدهند
در عصر حاضر، صاحبان موفقِ برندهای مختلف هر حرکت خریداران ـ چه بهصورت آنلاین و چه به شکل حضوری در فروشگاهها ـ را ثبت و تحلیل میکنند. آنها هر محصولی را که شما میبینید و بهصورت آنلاین میخرید ثبت میکنند؛ حتی میدانند که کِی و کجا از کارت باشگاه مشتریان استفاده کردهاید و همینطور ازطریق جستوجو در رسانههای اجتماعی به سلیقه شما پی میبرند. سپس با استفاده از این اطلاعات، شما را به خرید ترغیب میکنند و بهطور ناخودآگاه یا حتی بدون اینکه رضایت داشته باشید «شستوشوی مغزی» میدهند.
مارتین لیندستروم در کتاب خود با نام «چگونه برندها ما را شستوشوی مغزی میدهند» پردهها را کنار میزند. او در این کتابِ جذاب فاش میکند که فعالیت تبلیغاتچیها و شرکتها چگونه است؛ آنها اینگونه القا میکنند که برای مثال، اگر آن مدل جدید آیپد و یا آن برند جدید دئودورانت را نخریم، احساس محرومیت، حماقت و طردشدگی خواهیم کرد. لیندستروم شرح میدهد که بازاریابان چگونه ترفندها و حقههایی را بهکار میگیرند تا به خرید کردن رضایت دهیم؛ مثلاً اینطور القا میکنند که اگر آنچه بقیه مردم دارند، ما نداشته باشیم، تنها و منزوی خواهیم شد؛ از مشکلات جنسی حرف میزنند تا بتوانند همهچیز، از عطر گرفته تا لباس را به ما بفروشند؛ میلیونها دلار به افراد مشهور میدهند برای اینکه فلان برند آب معدنی را تبلیغ کنند و یا درحالیکه شلوار جین سیصد دلاری فلان مارک را پوشیدهاند، صرفاً جهت تبلیغ، در ردیف جلوی نمایش مُد لباس بنشینند. این تازه نیمی از آن چیزی هم نیست که در کتاب «چگونه برندها ما را شستوشوی مغزی میدهند» خواهید آموخت.
ادامه…
بستن