پژوهش کتاب کتاب صوتی ۲۲ قانون ابدی بازاریابی - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

درباره کتاب صوتی ۲۲ قانون ابدی بازاریابی

– درباره کتاب صوتی ۲۲ قانون ابدی بازاریابی:
کتاب صوتی ۲۲ قانون ابدی بازاریابی نوشته ال ریس و جک تروت است. در این کتاب ۲۲ قانون مهم و تاثیرگذارِ بازاریابی که می‌تواند باعث موفقیت و رشد یک استارتاپ یا یک کسب‌وکار شود، بررسی و تحلیل شده‌اند. زبان ساده و بیان تجربه‌های ۲۵ ساله دو نویسنده در قالب مثال از ویژگی‌های این کتاب است که باعث می‌شود شنیدن آن علاوه بر لذت، پر از آموزه و یادگیری شود.

– خلاصه‌ای از کتاب صوتی ۲۲ قانون ابدی بازاریابی:
این روزها با رونق کسب‌وکارها و راه‌اندازی استارتاپ‌های کوچک و بزرگ بارها و بارها کلمه «بازاریابی» را شنیده‌ایم. بازاریابی جزو اصولی است که هر کسب‌وکار یا شرکت‌های تولیدی یا خدماتی باید به آن توجه کنند. در ویکی‌پدیا در تعریف بازاریابی، این‌چنین آمده است: «بازاریابی به‌عنوان فرایندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که به‌وسیله آن، افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تامین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند.»
بازاریابی صحیح می‌تواند باعث رشد و شکوفایی یک کسب‌وکار شود و از طرفی بازاریابی اشتباه با سیاست‌ها عجولانه می‌تواند به شکست یک کسب‌وکار منجر شود. از طرفی سالانه بخش زیادی از درآمد یک شرکت یا سرمایه اولیه یک کسب‌وکار صرف بازاریابی می‌شود که اگر این هزینه درست صرف نشود، می‌تواند منجر به ضرر جبران‌ناپذیر شود.
نویسندگان کتاب صوتی «۲۲ قانون ابدی بازاریابی»، اَل ریس و جک تروت هستند. این دو به‌عنوان شریک تجاری، به‌عنوان دو فرد موفق در بازاریابی و برندسازی محسوب می‌شوند. این کتاب صوتی حاصل ۲۵ سال مطالعه و بررسی جک تروت و ال ریس است که حالا در این کتاب گردآوری کرده‌اند. از ویژگی اصلی و مهم کتاب ۲۲ قانون ابدی بازاریابی، زبان ساده و همه‌فهم آن است. مخاطب با شنیدن این کتاب، ضمن آشنایی با ۲۲ قانون مهم بازاریابی، مثال‌های زیادی هم می‌شنود که در درک بهتر قوانین و موضوعات به مخاطب کمک می‌کند.
در این کتاب ۱۶ فصلی، ۲۲ قانون مهم بازاریابی توضیح داده می‌شود. قانون تقسیم، قانون تمرکز، قانون فدا کردن، قانون صراحت، قانون انحصار و… جزو قوانینی هستند که نویسندگان به‌طور مفصل به آن‌ها می‌پردازند و معنای هر کدام را توضیح می‌دهند و با ذکر مثال، آن را بررسی می‌کنند. مثلا در بخش ۵ کتاب درباره قانون تمرکز توضیح داده شده است. نویسندگان در ابتدای این بخش به این موضوع اشاره می‌کنند که: «شرکتی می‌تواند به یک موفقیت باورنکردنی دست یابد که بتواند کلمه‌ای را در ذهن مشتری جایگاه‌سازی کند؛ نه، یک کلمه پیچیده و نه یک کلمه تازه‌اختراع‌شده. کلمات ساده بهترین گزینه‌اند. کلماتی که از فرهنگ لغات بیرون آمده باشند. این قانون تمرکز است.»

– بخش‌هایی از کتاب صوتی ۲۲ قانون ابدی بازاریابی:

• قانون فداکردن برعکس قانون تعدد محصولات است. اگر بخواهید به موفقیت برسید، باید تسلیم بعضی از چیزها بشوید. سه قانون در فداکردن وجود دارد: خط تولید، بازار هدف، تغییرات مداوم.

• شرکت اپل با کمک ۹۱ هزار دلاری مایک مارکولا توانست از جایش بلند شود. مشکل ورود اپل به دنیای کامپیوتر با انتخاب نامی که به‌راحتی در خاطره‌ها می‌ماند، حل شد. در حالی که رقبای اپل نام‌های پیچیده‌ای انتخاب کرده بودند که به‌خاطرسپاری آن‌ها بسیار مشکل بود.

– درباره نویسندگان این کتاب صوتی؛ ال ریس و جک تروت:
اَل ریس، یکی از شناخته‌شده‌ترین استراتژیست‌های برندیگ است. او با انتشار مقاله‌هایی با موضوع جایگاه برندسازی به شهرت رسید. ال ریس با همکاری دخترش و شریک تجاری‌شان، جک تروت، کتاب‌های زیادی با موضوع بازاریابی و موفقیت برند نوشته‌اند. ال ریس برای اولین‌بار مفهوم جایگاه‌سازی را در بازاریابی مطرح کرد. جک تروت، مدیر شرکت موفق بازاریابی جک تروت و شرکا است. جک تروت مفهوم مهم «موقعیت‌یابی در بازاریابی» را مطرح کرد که همین باعث شهرتش شد. او به شرکت‌های مهم و معتبری در زمینه بازاریابی مشاوره داده است. شهرت و موفقت او به‌قدری است که وزارت خارجه آمریکا نیز به‌خاطر تخصص فعالیتش، از او مشاوره گرفته است.
ادامه…

بستن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 545 views بار دسته بندی : تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.