سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
بهترین کلاس‌های آمادگی تیزهوشان!

آیا تمایل دارید که در مدارس برتر کشور از جمله تیزهوشان تحصیل کنید؟! اگر پاسخ شما مثبت است، باید از مدت‌ها قبل و با یک برنامه ریزی درست و اصولی اقدام نمایید. در ادامه، به معرفی مدارس سمپاد، نحوه قبولی و بهترین کلاس‌های آمادگی تیزهوشان در ایران می‌پردازیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ آیا تمایل دارید که در مدارس برتر کشور از جمله تیزهوشان تحصیل کنید؟! اگر پاسخ شما مثبت است، باید از مدت‌ها قبل و با یک برنامه ریزی درست و اصولی اقدام نمایید. همچنین شرکت در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان کمک قابل توجهی در بحث آموزش تیزهوشان نهم و ششم به شما خواهد نمود. این کلاس‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا با نحوه‌ی طرح سوالات آزمون آشنا شوند و مهارت‌های لازم برای پاسخگویی به آن‌ها را کسب کنند. در ادامه، به معرفی مدارس سمپاد، نحوه قبولی و بهترین کلاس‌های آمادگی تیزهوشان در ایران می‌پردازیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با مدارس برتر!

مدارس برتر، مدارسی هستند که در زمینه‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و امکانات رفاهی، عملکردی در سطح بالایی دارند. این مدارس معمولاً از کادر آموزشی مجرب، امکانات آموزشی و پژوهشی پیشرفته و برنامه‌های درسی متنوع و متناسب با نیازهای دانش‌آموزان برخوردار هستند. مدارس برتر در ایران به دو دسته دولتی و غیردولتی تقسیم می‌شوند. مدارس دولتی، تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند و شهریه‌ای ندارند. مدارس غیردولتی، توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و شهریه‌ای دریافت می‌کنند.

مدارس برتر تیزهوشان، یکی از انواع مدارس برتر هستند که از دانش‌آموزان با استعداد تحصیلی بالا پذیرش می‌کنند. این مدارس برنامه‌های درسی و آموزشی ویژه‌ای برای دانش‌آموزان تیزهوشان دارند و امکانات آموزشی و پژوهشی پیشرفته‌ای را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. مدارس تیزهوشان در حال حاضر دارای بالاترین سطح علمی در بین تمامی مدارس هستند و به همین دلیل حدود ۷۰% نفرات برتر کنکور هر ساله از این مدارس هستند. این موضوع باعث شده است تا والدین تلاش زیادی را برای قبولی فرزندشان در این مدارس برتر داشته باشند تا سرنوشت بهتری در انتظارشان باشد.

قدم به قدم تا قبولی در تیزهوشان!

بهترین کلاس‌های آمادگی تیزهوشان!

با توجه به سطح بالایی که آزمون ورودی مدارس تیزهوشان دارند، قبولی در این آزمون کار نسبتاً سختی خواهد بود اما شما می‌توانید با برنامه ریزی صحیح و اصولی و استفاده از تجارب پذیرفته شدگان در کنار تلاش و زحمتی که باید بکشید، در آزمون قبول شوید. در این بخش مراحل قدم به قدم تا قبولی در تیزهوشان را با شما در میان گذاشته ایم:

۱) مشخص کردن هدف قبولی

دانش آموزان باید در نظر داشته باشند که هدف آن‌ها از قبولی در مدارس برتر به ویژه تیزهوشان چیست؛ برای مثال ممکن است هدف شخصی قبولی در رشته‌های برتر دانشگاهی باشد و یا شخص دیگری به دنبال اپلای کردن و ادامه تحصیل در کشور دیگری باشد؛ همچنین برخی از دانش آموزان به دلیل اینکه نمی‌خواهند خانواده‌هایشان مجبور به پرداخت هزینه سنگین مدارس غیرانتفاعی شوند، به سراغ مدارس تیزهوشان می‌روند. بنابراین لازم است که دانش آموزان هدف خود را از قبولی در تیزهوشان مشخص کنند.

۲) برنامه ریزی اصولی

در گام بعدی دانش آموزان باید با داشتن یک برنامه ریزی اصولی و صحیح آمادگی خود را برای آزمون تیزهوشان افزایش دهند. با توجه به اینکه دانش آموزان علاوه بر دروس مدرسه می‌بایست تست و تمرین‌های جداگانه را داشته باشند، وجود یک برنامه ریزی کاملاً حس می‌شود.

۳) اطلاع از منابع و سرفصل‌ها

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تنها از مباحث هوش و استعداد تحلیلی مطرح می‌شود. به عبارت دیگر هیچ سوال مستقیمی از مباحث درسی دانش آموزان مطرح نمی‌شود. در مقابل آزمون تیزهوشان نهم به دهم علاوه بر هوش و استعداد تحلیلی، بخش دیگری با عنوان استعداد تحصیلی دارد که از مباحث درسی دانش آموزان مطرح می‌شود. دانش آموزان با آگاهی دقیق و کامل از این مباحث می‌تواند با تمرکز و دقت بیشتری خود را آماده آزمون کنند.

۴) افزایش مهارت تست زنی

اکثر امتحانات مدرسه به صورت تشریحی برگزار می‌شود و دانش آموزان آشنایی کمتری با مباحث تستی، مدیریت زمان، استراتژی حل تست و … دارند؛ به همین دلیل افزایش مهارت تست زنی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که دانش آموزان باید انجام دهند. این مهارت تنها حل تمرین و تست زنی زیاد و در طول مدت زمان نسبتاً طولانی افزایش می‌یابد و دانش آموزان نمی‌توانند انتظار داشته باشند که یک شبه استاد شوند!

۵) شرکت در آزمون‌های شبیه ساز و کلاس‌های آمادگی

بهترین کلاس‌های آمادگی تیزهوشان!

در پایان شاید بتوان بهترین راه برای محک زدن دانش آموزان و افزایش آمادگی آن‌ها برای حضور قدرتمند در آزمون تیزهوشان را شرکت در ازمون شبیه ساز تیزهوشان و کلاس‌های آمادگی آزمون دانست. دانش آموزان با شرکت در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان، مباحث مورد نیاز و نکاتی را که باید بدانند، می آموزند و سپس با شرکت در آزمون‌های آزمایشی می‌توانند خود را محک بزنند و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند. هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون ورودی برای آموزش تیزهوشان ششم و نهم از این کلاس‌ها بهره می‌برند.

بهترین کلاس های آمادگی تیزهوشان کجا برگزار می‌شود؟

بهترین کلاس‌های آمادگی تیزهوشان!

در سال‌های اخیر تعداد موسسات و آموزشگاه‌هایی که کلاس های آمادگی تیزهوشان را برگزار می‌کنند افزایش یافته است و این موضوع کار انتخاب بین آن‌ها را سخت می‌کند. یک موسسه با کیفیت باید علاوه بر دبیران متخصص و کاربلد، دارای کادر مدیریتی و اجرایی قوی و همچنین مشاورین دلسوز و پیگیر باشد. همچنین باید تمامی مباحث آزمون را به دانش آموزان آموزش دهد و با برگزاری آزمون و دادن تکلیف آن‌ها را محک بزند و نتیجه را به اطلاع خانواده‌ها برساند.

با در نظر گرفتن نکات بالا و بررسی موسسات مختلف و نظرسنجی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر موسسه موفقیت بهترین کلاس های آمادگی تیزهوشان در ایران را برگزار می‌کند. تمامی اساتید و دبیران این مجموعه سابقه تدریس در مدارس برتر از جمله تیزهوشان را دارند و به طور کامل با دید طراحان سوال آشنا هستند. همچنین مشاورین موسسه موفقیت کار دانش آموزان را رصد کرده و نتیجه را به طور مداوم با اولیا و خانواده آن‌ها در میان می‌گذارند و اگر مشکلی وجود داشته باشد به آن‌ها راه حل می‌دهند.

از دیگر خدمات آموزشگاه موفقیت می‌توان به برگزاری آزمون‌های استاندارد همراه با تحلیل، کلاس رفع اشکال، جلسات مشاوره خانوادگی، جزوه جامع آموزشی، اردو جمع بندی نوروز و خرداد و … اشاره نمود.

شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از شرایط کلاس‌های موسسه موفقیت با شماره تلفن ۲۲۸۹۱۸۴۰ - ۰۲۱ تماس بگیرید و یا به پایگاه اطلاع رسانی موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی آزمون تیزهوشان و اهمیت قبولی در مدارس برتر پرداختیم و مراحل قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان را با شما در میان گذاشتیم. در پایان بهترین کلاس‌های آمادگی تیزهوشان را به شما معرفی کردیم که می‌تواند به بهترین شکل شما را برای قبولی در تیزهوشان آماده کند. شما می‌توانید دیدگاه‌ها، تجربیات، سوالات و ابهامات خود را در بخش نظرات ما با و سایر مخاطبین سایت به اشتراک بگذارید.

برچسب ها: تیزهوشان, سمپاد, کلاس تیزهوشان, آموزشگاه تیزهوشان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها