پژوهش کتاب ملیت ها در زبان فرانسه - پژوهش کتاب

بیان ملیت ها در زبان فرانسه موضوعی بسیار مهم در یادگیری این زبان است. نکته مهم این است که در زبان فرانسه کشورها جنسیت دارند و در واقع در حالت مذکر و مونث قرار می گیرند. برای این که بخواهید ملیت ها را بیان کنید یادگیری جنسیت کشورها بسیار مهم می باشد. پس با توجه به این توضیحات این مقاله بسیار مهم را که آموزشگاه زبان ملل به نگارش در آورده است با دقت مطالعه نموده و تمام نکات را تمرین نمایید.

چگونه ملیت خود را در زبان فرانسه بگوییم؟

اولین نکته ای را که در مورد ملیت ها هنگام آموزش زبان فرانسه باید مورد توجه قرار دهید، این است که در مورد آن ها جنسیت بسیار مهم می باشد. شایان به ذکر است که در زبان فرانسه هر کدام از ملیت ها دو حالت مذکر و مونث دارند. به عنوان مثال باید گفت که یک زن ایرانی یا یک مرد ایرانی و در واقع جنسیت اهمیت زیادی دارد. اما در مورد نام کشورها این قانون وجود ندارد و در این زبان کشورهای دیگر یا مذکر و یا مونث هستند. اما برای بیان ملیت باید هر دو حالت را بیان کرد‌.

بیان ملیت مونث در زبان فرانسوی

با توجه به توضیحات بالا، اکنون‌ و در این قسمت از مقاله نحوه بیان نمودن ملیت را در حالت مونث بیان می نماییم. برای گفتن این گونه ملیت ها باید حرف “e”  را به ملیت مذکر اضافه کرد و در این صورت ملیت مونث ساخته می شود. در ادامه مثال ها را مشاهده می نمایید.

Française Français
Portugaise Portugais
Espagnole Espagnol

 

در این بخش باید یک استثنا را به شما معرفی نماییم. کشور مکزیک در انتهای خود حرف ” e ” دارد اما یک کشور مذکر است. به این نام  “Le Mexique” توجه فرمایید.

برای برخی از ملیت ها قانون تفاوت دارد و برای ایجاد حالت مونث باید ” ne ” را به انتهای حالت ملیت مذکر اضافه نماییم. این مثال ها گویای این قانون می باشد‌:

Italienne Itslien
Canadienne Canadien
Indienne Indien

 

در حالت دیگر آن دسته از ملیت هایی قرار می گیرند که حالت مونث و مذکر یکسانی دارند و نیازی نیست که از قانون خاصی برای تبدیل آن ها استفاده نمود. در ادامه این ملیت ها را می شناسید.

Suisse Suisse
Belge Belge
Russe Russe

 

نحوه گفتن ملیت در زبان فرانسه

برای این که ملیت ها در زبان فرانسه را بپرسیم و اطلاعات به دست بیاوریم از فعل ” etre ” استفاده می نماییم. در ادامه با مشاهده چند مثال این موضوع را بهتر متوجه خواهید شد.

  • Quelle est votre nationalité?
    ملیت شما چیست؟
  • E suis français.
    من فرانسوی هستم.
    این جمله در حالت مذکر بیان شده است.
  • E suis française.
    من فرانسوی هستم.

این جمله را برای بیان ملیت در حالت مونث استفاده می نمایند. با بیان این توضیحات در مورد ملیت می توانید به راحتی ملیت خود را بیان نموده و ارتباط برقرار کنید.

من ایرانی هستم به فرانسوی

فرض کنید که به کشور فرانسه مسافرت نموده اید و در جایی ملیت شما را می پرسند. شما باید به شیوه درستی ملیت خود را بیان نمایید. در این بخش از معرفی ملیت ها در زبان فرانسه، در مورد نحوه بیان ملیت ایرانی توضیح خواهیم داد. برای بیان ملیت ایرانی خود این جمله را به کار ببرید:

  • Je suis iranien.
    من ایرانی هستم.

پرسیدن ملیت به فرانسوی

در این قسمت برای شما نحوه پرسیدن ملیت دیگران را به زبان فرانسوی توضیح خواهیم داد. همان گونه که گفته شد بیان ملیت ها در زبان فرانسه با توجه به جنسیت می باشد.

پس زمانی که قصد دارید ملیت شخصی را به زبان فرانسوی بپرسید جنسیت او را در نظر گرفته و با توجه به آن سوال خود را مطرح نمایید. این مثال ها را مورد توجه قرار دهید و بیشتر موضوع را درک نمایید.

  • Tu es japonais؟
    تو ژاپنی هستی؟
    این جمله را برای سوال از یک مرد ژاپنی باید مطرح نمایید.
  • Vous êtes espagnole؟
    شما اسپانیایی هستید؟
    در این جمله طرف مقابل یک خانم اسپانیایی است.

گاهی برای پرسیدن ملیت از شخصی بدون در نظر گرفتن جنسیت، سوال خود را می توان مطرح نمود. به این منظور باید سوال زیر را به صورت رسمی یا دوستانه بپرسید.

  • Quelle est votre nationalité؟
    ملیت شما چیست؟

این سوال برای بیان و پرسیدن ملیت در حالت رسمی می باشد.

  • Quelle est ta nationalité؟
    ملیت تو چیست؟

این سوال جنبه دوستانه دارد و ملیت را از طرف مقابل به شیوه ای دوستانه می پرسد.

نام کشورها و ملیت ها به فرانسوی

برای بیان ملیت ها در زبان فرانسه باید جنسیت را مورد توجه قرار داد چون ملیت ها به این مسئله بسیار حساس هستند. این دو مثال را مطالعه بفرمایید:

  • Je suis iranien.
    من ایرانی هستم.
    این جمله نشان می دهد که شخصی که ملیت خود را بیان می کند یک مرد ایرانی است.
  • Je suis iraniene.
    من ایرانی هستم.

این جمله مونث بودن شخص ایرانی را نشان می دهد. اهمیت جنسیت در ملیت ها در این دو جمله کاملا مشخص می باشد. در ادامه مثال های بیشتری را مشاهد خواهید کرد.

Iranien ( ne ) ایرانی Néerlandais ( e ) هلندی
Français ( e) فرانسوی Canadien ( ne ) کانادایی
Anglais ( e ) انگلیسی Espagnol ( e ) اسپانیایی
Allemand ( e ) آلمانی Portugais ( e ) پرتغالی
Italien ( ne ) ایتالیایی Belge بلژیکی
Polonais ( e ) لهستانی Américain ( e ) آمریکایی
Néo – zélandais ( e) نیوزلندی Suédois ( e ) سوئدی
Japonais ( e ) ژاپنی Chinois ( e ) چینی
Égyptien ( ne ) مصری Turk ( turque ) ترک
Russe روس Suisse سوئیسی
Grec ( grecque ) یونانی Australien ( ne ) استرالیایی

 

جنسیت کشورها

در این مقاله به صورت کلی ملیت ها در زبان فرانسه را توضیح دادیم و بدون تردید شما با مطالعه این مطالب می توانید به راحتی و به درستی  از نام کشورها و ملیت ها استفاده نمایید. در قسمت های قبل گفته شد که با اضافه کردن حرف ” e ” به انتهای اسم کشورها، می توان آن ها را از حالت مذکر به جنس مونث تغییر داد.

پس با این حساب کشورهایی که در انتهای نام خود این حرف را دارند، مونث محسوب می شوند. همچنین در مورد استثنای مکزیک هم صحبت شده است.

در بخش ابتدایی این مقاله شیوه تبدیل حالت مذکر به مونث را توصیخ داده ایم و نام کشورها را نیز به نگارش در آورده ایم. با مطالعه مطالب این مقاله که نتیجه تلاش کارشناسان موسسه زبان ملل می باشد، بدون‌ تردید هیچ مشکلی برای بیان نام کشورها و ملیت ها در زبان فرانسه نخواهید داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 371 views بار دسته بندی : درسی و کمک درسی تاريخ : 5 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.