پژوهش کتاب نکات مهم در هرس درخت گردو بزرگ - پژوهش کتاب

برای درختان گردو بزرگ و کهنسال، هرس به طور عمومی سالیانه یک الی دو بار لازم بوده و عدم توجه به آن ممکن است به درخت گردو بزرگ ضرر بزند، درختان بزرگ و کهنسال، سال‌ها تکامل یافته‌اند و استقامت و سلامت خوبی دارند هرس بیش از حد و غیر اصولی منجر به آسیب به ساختارهای حیاتی درخت شده و گاها باعث تخریب سامانه ریشه می‌شود، اگر درختی مشکلات جدی دارد مثل شاخه های خشک یا ریشه های بزرگ و نامنظم، بهتر است هرس آن توسط یک کارشناس یا متخصص انجام شود، هرس درختان بزرگ گردو باید به صورت دقیق و با دانش و تجربه انجام شده و از هرس غیرحرفه ای اجتناب کنید، در ادامه نکات مهم در هرس درخت گردو را برای شما بیان می‌کنیم.

چرا درختان گردو بزرگ را هرس می‌کنند؟

همانطور که اشاره کردیم هرس درختان گردو بزرگ کار بسیار سخت و تخصصی بوده و بهتر است بدون داشتن دانش و تجربه کافی هرگز اقدام به این کار نکنید، بهتر است هنگام خرید نهال گردو بزرگ اطلاعات کاملی در مورد هرس این درختان به دست بیاورید، متخصصین نهالستان معتقدند هرس درختان بزرگ و کهنسال به عنوان یک اقدام مراقبتی انجام می‌شود و دلایل متعددی برای آن وجود دارد:

  • تضمین ایمنی نهال گردو: درختان بزرگ و قدیمی ممکن است به دلیل رشد غیرطبیعی یا وجود شاخه‌های ضعیف یا خشک به خطر بیافتند، هرس درختان باعث کاهش احتمال سقوط شاخه‌ها و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار مرتبط با آنها می‌شود.
  • سلامت درختان گردو: هرس منظم می‌تواند به بهبود سلامت درختان کمک کند، با از بین بردن شاخه‌های بیمار یا تلف شده، انرژی جذب شده از طریق ریشه و تنه درخت به شاخه‌ و برگ‌های سالم ارسال می‌شوند و در نتیجه رشد سالم و قوی‌تری خواهد داشت.
  • اسکلت بندی و تنظیم شکل ظاهری درختان گردو: هرس درختان بزرگ گردو می‌تواند شکل و ساختار ظاهری آنها را بهبود ببخشد، با از بین بردن شاخه‌های زیاد و شاخه‌هایی که به طور طبیعی توسعه نکرده‌اند، می‌توان شکل درخت را به یک شکل متناسب‌، متعادل و زیباتر تغییر داد.
  • رشد درختان گردوی دیگر: چندین درخت گردو بزرگ که در همان منطقه رشد می‌کنند، ممکن است به عنوان رقبای همدیگر برای نور، آب و مواد غذایی رقابت کنند، از نظر کارشناسان نهالستان با هرس درختان گردو، منابع بیشتری برای رشد همه درختان باغ در دسترس است.
  • با هرس مناسب شاخه‌ها تاج درختان بزرگ آزاد شده و نور خورشید به شاخه‌های عمقی رسیده و گردش هوا نیز جریان دارد که مانع از شیوع بیماری و آفت زدگی می‌شود.
  • با هرس درختان بزرگ باغداران از رشد طولی آن جلوگیری کرده در عوض رشد جانبی آن افزایش پیدا می‌کند، در واقع آنها با هرس فرم دهی از بزرگ شدن بیش از حد درخت گردو جلوگیری می‌کنند.
  • کشاورزان باید توجه داشته باشند که بین قسمت‌های فوقانی درخت گردو و ریشه‌های آن باید تناسب وجود داشته باشد برای بالانس کردن این تناسب آنها باید درخت را به خوبی هرس کنند.

چند نکته مهم برای هرس درخت گردو بزرگ

اولین پیشنهاد برای باغداران خرید نهال اصلاح شده و ژنوتیپ بوده چون قامت این درختان بسیار کوتاه بوده و رسیدگی به آنها کار راحت و بدون هزینه‌ای است، هرس درختان اصلاح شده و ژنوتیپ راحت بوده و باغدار خود به تنهایی می‌تواند آن را انجام دهد در عوض هرس درخت گردو بزرگ کمی هزینه بر است و احتیاج به بالابر و تجهیزات خاص باغبانی دارد، هرس درختان گردو بزرگ از مراحل دقیق و متنوعی تشکیل می‌شود؛ در ادامه، چند نکته مهم در هرس این درختان غول پیکر را بررسی می‌کنیم:

  1. بررسی وضعیت درخت گردو بزرگ: قبل از هرس درخت گردو، باید وضعیت کلی آن را بررسی کنید کرانه‌ها، نقاط ضعف، زغال‌ زدگی، عفونت‌ها یا هر گونه مشکل دیگری که ممکن است تاثیر منفی بر رشد درخت داشته باشد‌
  2. تیم هرس: همانطور که در خرید نهال گردو از مشاوران نهالستان کمک می‌گیرید، در هرس آنها نیز احتیاج به تیم کارگران حرفه‌ای و ماهر دارید، کشاورزان باید دانش و تجربه لازم در زمینه هرس درختان داشته باشند و از ابزارهای صحیح استفاده کنند.
  3. تجهیزات و ابزارها: داشتن تجهیزات و ابزارهای مناسب برای هرس درختان غول پیکر بسیار حائز اهمیت است، از ابزارهای تیز و مناسب برای بریدن شاخه‌ها و تمیز کردن جایگاه هرس استفاده کنید.
  4.  نگهداری از شاخه‌های سالم: مهندسین نهالستان هنگام فروش نهال گردو تاکید می‌کنند زمان هرس کردن درختان گردو بزرگ مطمئن شوید که شاخه‌های سالم استحکام خوبی دارند.
  5.  رعایت اصول ایمنی: در هرس درختان بزرگ گردو، رعایت اصول ایمنی بسیار مهم است، استفاده از لباس محافظ، عملکرد درست و حرفه‌ای با ابزارها، و عدم استفاده از ابزارهای برقی نامناسب می‌تواند خطرات جدی را برای کشاورز به همراه داشته باشد.
  6.  مداومت در هرس: هرس درختان بزرگ گردو نیازمند مداومت و استمرار است، هرس منظم و مراقبت صحیح به درختان کمک می‌کند تا بهبود یافته و رشد بهتری داشته باشند.
  7. مشورت با کارشناسان نهالستان: در صورتی که تجربه کافی درباره هرس درختان گردو بزرگ ندارید، بهتر است با کارشناسان مربوطه مشورت کنید، آنها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را در ارتباط با تکنیک‌ها و بهترین روش‌های هرس ارائه دهند.

 

 

کلام آخر

همانطور که تاکید شد کشاورزان با خرید نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده می‌توانند از باغ گردو را بدون صرف هزینه زیاد و اتلاف انرژی و زمان مراقبت و نگهداری کنند، برای آشنایی با خرید اینترنتی و قیمت نهال گردو ژنوتیپ می‌توانید به سایت تخصصی برتر نهال مراجعه کنید، این سایت نزدیک به یک قرن تجربه و سابقه در تکثیر و فروش نهال گردو‌ به صورت تضمینی دارد.

 

 

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 25 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.