قیمت محصول : $0.00
نقد و بررسی کتاب صوتی بازاریابی
اگر به بازاریابی به چشم یک ورزش نگاه کنیم، رقابت در آن و کسب رتبهی اول بسیار هیجانانگیزتر از یک شغل خواهد بود. برایان تریسی مرد شمارهی یک فروش در دنیا، دلیل اصلی موفقیت یا شکست یک مجموعهی تجاری را فعالیتهای بازاریابی آن میداند. او در کتاب بازاریابی، ۲۱ دیدگاه کلیدی در زمینهی بازاریابی را توضیح میدهد و راه حلهایی را برای بهبود راهکارهای بازاریابی ارائه میکند.
دربارهی کتاب بازاریابی اثر برایان تریسی
بازاریابی را میتوان هنر پیشبینی نیازهای مشتریان در زمان حال و آینده دانست. علم بازاریابی در خدمت فروش با قیمت بالاتر و در قلمرو وسیعتری از بازار به کار گرفته میشود. به عقیدهی برایان تریسی، برای فروش خوب باید علم بازاریابی را مانند سایر علوم آموخت و این مهارت را با ایدهها و نظرهای مختلف درهم آمیخت. برایان تریسی در کتاب خود از دیدگاههای مختلفی علم بازاریابی را مورد بررسی قرار داده است و رموز موفقیت در این حوزه را توضیح میدهد. او در فصل اول کتاب از هدف تجارت میگوید و معتقد است کسب وفاداری مشتریان از کسب سود اهمیت بیشتری دارد و در واقع حفظ مشتریان هدف اصلی یک کسب و کار است. بنابراین با تولید کالای با کیفیت و قیمتگذاری مناسب میتوان به ۹۰درصد موفقیت دست یافت.
نسخهی فیزیکی کتاب بازاریابی دارای ۱۸فصل و نسخهی صوتی کتاب بازاریابی دارای ۲۰ بخش مختلف است. این کتاب را میتوانید با قلم روان برایان تریسی و ترجمهی دقیق مهدی قراچه داغی بخوانید و با یا صدای گرم حافظ کاظم زاده گوش کنید.
مروری بر فصلهای کتاب صوتی بازاریابی نوشتهی برایان تریسی
چهار موضوع مهم در بازاریابی موفق
سه سوال کلیدی در بازاریابی
بررسی بازار و اطلاعات بازاری
بازاریابی مشتری محور
چرا مردم خرید میکنند؟
تحلیل رقابت
دستیابی به امتیاز رقابتی
ترکیب بازاریابی
راهکارهای دربارهی جایگاه و محبوبیت
چهار اصل راهبردی بازاریابی
…
دربارهی برایان تریسی نویسندهی کتاب بازاریابی
برایان تریسی نامی آشنا در عرصهی موفقیت و نویسندهای محبوب در سراسر دنیاست. او در ۵ ژانویهی سال ۱۹۴۴ در کانادا به دنیا آمد. شاید باورنکردنی به نظر بیاید اما این اسطورهی موفقیت در خانوادهای فقیر متولد شد و دوران کودکی و نوجوانی را با درآمد ناکافی برای تامین مخارج اولیه گذراند. به همین علت او تحصیل در مدرسه را رها کرد و نوجوانیاش را با کارگری گذراند. تریسی شغلهای زیادی را از نظافت گرفته تا کار در کارگاه چوببری و مرغداری را تجربه کرده است تا سن ۲۰ سالگی به کارگری مشغول بود. او فردی سختکوش و با استعداد بود به همین علت تصمیم گرفت در مسیر شغلی خود تغییر ایجاد کند. او اینبار در یک کشتی نروژی به کارگری مشغول شد و با این کشتی به کشورهای مختلفی سفر کرد.
برایان تریسی پس از آزمون و خطاهای بسیار در شغلهای مختلف، در سن ۲۳-۲۴ سالگی تصمیم گرفت وارد حوزهی فروش شود. او برای کسب جایگاه شغلی بالاتر و افزایش فروش خود، درِ تک تک خانهها را میزد و از محلهای به محلهی دیگر میرفت. اگرچه او فردی سختکوش و با اراده بود اما در نهایت از شرایط دشوار زندگی خود به ستوه آمد و تصمیم گرفت مسیر زندگیاش را تغییر دهد.
تریسی برای بهبود شرایط کاری خود، زندگی و روشهای کاری افراد موفق را الگوی خود قرار داد و در سن ۲۵ سالگی یک فروشندهی حرفهای شد. درواقع یکی از نکات قابلتوجه در موفقیت برایان تریسی مقایسهی خودش با افراد موفق و فعال در زمینه کاریاش بود که با پیروی از مسیر آنها توانست به فرد موفقی در تمامی زمینههای فعالیتش بدل شود. او در همین سن اولین شرکت خود را ثبت و ۹۵ نفر را استخدام کرد. او همچنین تحصیلات خود را در سن ۳۰ سالگی ادامه داد و کارشناسی ارشد رشتهی بازرگانی را در دانشگاه آلبرتا به پایان رساند. برایان تریسی تاکنون بیش از ۳۰۰ محتوای آموزشی شنیداری و دیداری، ۲۰ عنوان کتاب را منتشر و سمینارهای آموزشی مختلفی را در سراسر جهان برگزار کرده است. کتاب «قورباغهان را قورت بده» معروفترین اثر برایان تریسی در ایران است و اغلب او را به این نام میشناسند.
ترجمهی کتاب بازاریابی به فارسی
مهدی قراچهداغی در سال ۱۳۲۶ در کاشان متولد شد. او تحصیلاتش را در کاشان و یزد به پایان رساند و برای ادامه تحصیل در رشتهی اقتصاد راهی دانشگاه شهید بهشتی تهران شد. مهدی قراچهداغی را میتوان یکی از پیشکسوتان ترجمه در حوزهی اقتصاد و روانشناسی دانست. او نخستین مترجم ایرانی است که در ۵ در گرایش مختلف روانشناسی آثاری را به فارسی برگردانده است. قراچه داغی نویسندهای پرکار و فعال است که تاکنون ۵۰۰ عنوان کتاب در حوزههای مختلف نظیر روانشناسی، اقتصاد، کسب وکار و کودک و نوجوان ترجمه کرده است. از آثار شاخص او میتوان به ترجمهی کتابهای «از حال بد به حال خوب»، «عشق هرگز کافی نیست» و « مردان مریخی و زنان ونوسی» اشاره کرد.
انتشارات ذهن آویز نسخهی فیزیکی کتاب بازاریابی را با ترجمهی مهدی قراچه داغی عرضه کرده و در اختیار علاقهمندان قرارداده است.
چرا باید کتاب بازاریابی را شنید؟
کتاب صوتی بازاریابی در دستهی کتابهای بازاریابی و مدیریت فروش قرار دارد. این کتاب برای افرادی که به دنبال افزایش بهرهوری فروش و بازاریابی هستند یک انتخاب عالی است. کتابهای صوتی این امکان را به کاربر میدهند تا در شرایط مختلف، از زمان خود به درستی استفاده کند و با گوش کردن به کتاب مطالب مفیدی بیاموزد. انتشارات نوین کتاب گویا، ناشر تخصصی کتابهای صوتی است. و طیف گستردهای از موضوعات مختلف را تحت پوشش قرار داده است. خوانش کتاب صوتی بازاریابی را حافظ کاظم زاده بهعهده داشتهاست.