پژوهش کتاب تجربه اقتصاد مقاومتی در جهان و ایران - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

از آنجا که هدف این کتاب گفتمان‎سازی است بنابراین مخاطبان آن در درجه اول همه افراد جامعه هستند. اما این هدف باعث نمی‎شود که پرداختن به موضوعاتی که به مسئولان و سیاستگذاران مربوط است، فراموش شود. بنابراین در سراسر کتاب به نقش و جایگاه سیاستگذاران و رسالت اهالی حوزۀ فرهنگ برای زمینه‎سازی تحقق اقتصاد مقاومتی هم پرداخته می‎شود.
در اقتصاد مقاومتی؛ «مقاومتی» صفتی برای اقتصاد است. برای این که چنین اقتصادی داشته باشیم باید همزمان در دو بعد فرهنگی و اقتصادی کار کنیم. در بعد فرهنگی باید بپرسیم که مقاومت با چه ارزش‎ها، باورها، هنجارها، سبک زندگی و آداب و رسومی شکل می‎گیرد. بدیهی است فقط در بحث ارزش‎ها با مجموعه‎ای از ارزش‎ها مانند وجدان‎کاری، مشارکت اجتماعی، انضباط، صداقت، صرفه‎جویی و… روبه‎رو هستیم. اینکه چطور می‎توان این ارزش‎ها را در جامعه گسترش داد و هنجارهای فرهنگی متناسب با آنها را تولید کرد و اینکه چطور از ایده‎های مطروحه می‎توان در تدوین برنامه‎های اجرایی بهره برد، به کمک و همدلی اهالی هر حوزه وابسته است.

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : تاريخ : 12 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.