قیمت محصول : $0.00
از آنجا که هدف این کتاب گفتمانسازی است بنابراین مخاطبان آن در درجه اول همه افراد جامعه هستند. اما این هدف باعث نمیشود که پرداختن به موضوعاتی که به مسئولان و سیاستگذاران مربوط است، فراموش شود. بنابراین در سراسر کتاب به نقش و جایگاه سیاستگذاران و رسالت اهالی حوزۀ فرهنگ برای زمینهسازی تحقق اقتصاد مقاومتی هم پرداخته میشود.
در اقتصاد مقاومتی؛ «مقاومتی» صفتی برای اقتصاد است. برای این که چنین اقتصادی داشته باشیم باید همزمان در دو بعد فرهنگی و اقتصادی کار کنیم. در بعد فرهنگی باید بپرسیم که مقاومت با چه ارزشها، باورها، هنجارها، سبک زندگی و آداب و رسومی شکل میگیرد. بدیهی است فقط در بحث ارزشها با مجموعهای از ارزشها مانند وجدانکاری، مشارکت اجتماعی، انضباط، صداقت، صرفهجویی و… روبهرو هستیم. اینکه چطور میتوان این ارزشها را در جامعه گسترش داد و هنجارهای فرهنگی متناسب با آنها را تولید کرد و اینکه چطور از ایدههای مطروحه میتوان در تدوین برنامههای اجرایی بهره برد، به کمک و همدلی اهالی هر حوزه وابسته است.
ادامه…