پژوهش کتاب کتاب عادت‌های اتمی تغییرات کوچک و نتایج چشمگیر - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

بیشتر افراد در زندگی برای تغییر عادات بد خود تلاش می‌کنند اما در اکثر مواقع شکست می‌خورند و موفق نمی‌شوند. چرا که تنها تلاش آن‌ها متمرکز بر تغییر یک‌باره عادت‌هاست. جیمز کلیر در کتاب عادت‌های اتمی توضیح می‌دهد که چطور می‌توان این الگو را شکست و با تغییرهای ریز و کوچک از رفتارها و عادت‌های بدمان خلاص شویم و عادت‌های خوب ایجاد کنیم، آن‌ها را توسعه دهیم و به موفقیت برسیم.

درباره کتاب عادت‌های اتمی

کتاب عادت‌های اتمی با عنوان Atomic Habits کتابی ست درباره‌ی ترک عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب به قلم جیمز کلیر. این کتاب اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و استقبال از آن به قدری بالا بوده که تا امروز یک میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا فروخته شده است. عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیورک تایمز، وال‌استریت ژورنال، کتاب یو.اس.ای. تودی و پرفروش‌ترین کتاب لیست آمازون بودن باعث شد تا توجهات زیادی برای خواندن این کتاب جلب شود.

جیمز کلیر در کتاب عادت‌های اتمی از تاثیرِ تغییر عادت‌های بسیار کوچک در زندگی صحبت می‌کند. عادت‌هایی که دیگر قابل کوچک‌تر شدن نیستند و به اصطلاح به آن‌ها اتمی گفته می‌شود. نویسنده توضیح می‌دهد که عادت‌های کوچک نتایج چشمگیری را در طولانی مدت برای افراد رقم میزند. در حقیقت بهبود یک در صد پیشرفت در زندگی اغلب قابل‌مشاهده نیست اما اگر این یک درصد پیشرفت را به عنوان یک قانون در زندگی وارد کنیم و هر عادت اتمی را یک درصد در نظر بگیریم و مبنا را بر این قرار دهیم که در یک سال هر روز یک درصد پیشرفت کنیم، در انتهای سال ۳۷ برابر بهتر از ابتدای سال خواهیم بود. این موضوع در جهت معکوس هم وجود خواهد داشت: اگر هر روز یک درصد بدتر شوید در نهایت سطح پیشرفت شما صفر خواهد شد.

کتاب عادت‌های اتمی ۶ بخش دارد و کلیر در طول این فصل‌ها توضیح می‌دهد که چطور باید سیستم خود را تغییر دهیم و برای تغییر عادات بد تلاش کنیم. کتاب حاضر الگوی کلیشه‌ای ندارد بلکه مخاطب را از کاشت بذر تغییر تا برداشت موفقیت همراهی می‌کند. کافی ست پا به پای تمرین‌های نویسنده پیش بروید و برای کوچک‌ترین تغییرها آماده ‌باشید.

ترجمه کتاب عادت‌های اتمی به فارسی

کتاب حاضر با ترجمه‌ی هوشمند دهقان از سوی انتشارات هورمزد منتشر شده است. مشهور بودن کتاب عادت‌های اتمی ناشرین مختلفی را در دو سال گذشته بر آن داشت تا با نشر این کتاب به فارسی علاقه‌مندان زیادی را به خواندن آن دعوت کنند.

میلکان ناشر مطرح داخلی این کتاب را با عنوان خرده عادت‌ها با ترجمه‌ی زهرا صادقی منتشر کرده است. بسیاری کتاب حاضر را با عنوان خرده عادت‌ها در ایران می‌شناسند.

از دیگر ترجمه‌های این کتاب می‌توان به ترجمه‌ی روزبه ملک‌زاده از نشر پردیس آباریس، ترجمه‌ی مریم پهلوانی از سوی انتشارات معیار علم، ترجمه‌ی نغمه نورمحمدنوری از نشر آسو اشاره کرد.

همچنین انتشارات نوین با ترجمه‌ی هادی بهمنی، انتشارات دیموند بلورین با ترجمه‌ی محمدهادی آقاجانی و نشر دانش ماندگار عصر با ترجمه‌ی محمد علی‌نژاد نیز این کتاب را به فارسی برگردانده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

نسخه‌ی صوتی نانو کتاب عادت‌های اتمی و فایل صوتی ین کتاب از ترجمه‌ی هادی بهمنی در فیدیبو قابل دانلود است.

در کتاب عادت‌های اتمی یاد می‌گیریم:

نحوه شروع (و چسبیدن به) عادت‌های خوب

نحوه تصمیم‌گیری درست و جلوگیری از اتخاذ تصمیمات بد

چگونه در زمان کمتر به موفقیت بیشتری رسید و استراتژیک فکر کرد

چگونه شرایط را برای موفق شدن طراحی کنیم

چگونه بدون اینکه خود را تحت‌الشعاع قرار دهیم به نتایج بزرگی برسیم

درباره جیمز کلیر

جیمز کلیر james clear نویسنده، سخنران، کارآفرین و موسس آکادمی عادت در آمریکاست. او بعد از انتشار کتاب عادت‌های اتمی الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا شد تا با تغییر عادت‌ها بتوانند قدرت درونی خود را پیدا کنند. او برای نوشتن بیشتر مفاهیم این کتاب ساعت‌ها خوانده و تحقیق کرده تا در نهایت آن‌ها را کشف و ساخته است. کلیر همچنین به عنوان سخنران در رویدادها و کمپانی‌های بزرگ و مطرح جهان مثل سیسکو، جنرال الکتریک، هوندا، اینتل، لینکدین، لولونمون، مک کینزی و موارد دیگر درباره ی عادت‌ها و بهبود مداوم آن‌ها سخنرانی کرده است تا به افراد و سازمان‌ها کمک کند برای بهتر زندگی کردن تلاش کنند.

چرا باید کتاب عادت‌های اتمی را خواند

کتاب عادت‌های اتمی کتابی با محوریت موفقیت است که بر اساس ایجاد تغییر عادت‌های کوچک نوشته شده است. هرکسی در دوره‌ای از زندگی‌اش نیاز به ایجاد تغییراتی مثبت دارد اما برای این کار در درجه‌ی اول باید اهداف خود را تعیین کند. به همین دلیل موثرترین روش برای تغییر عادت‌ها تمرکز روی اهداف کوچک و یا اتمی است. این کتاب با ترجمه‌ی سلیس و روانی که دارد به راحتی برای همه قابل فهم و قابل اجراست. اگر تصمیم گرفته‌اید زندگی خود را آهسته و پیوسته متحول کنید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای شما خواهد بود.

کتاب عادت‌های اتمی در دسته‌ی کتاب‌های موفقیت با موضوع ترک عادت قرار دارد.
کتاب عادت‌های اتمی مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۳۳۲ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه ۲۰ دقیقه می‌توانید این کتاب را در ۲۳ روز بخوانید.
کتاب عادت‌های اتمی جزو کتاب‌های مهمی است که هر فرد حداقل باید یک بار آن را مطالعه کند. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی تغییر و تعدیل رفتار زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب عادت‌های اتمی می‌خوانیم

عصب شناسان کشف کرده‌اند وقتی عواطف و احساس‌ها مختل می‌شوند، عملا توانایی تصمیم‌گیری را از دست می‌دهیم؛ زیرا علامتی در دست نداریم که چه کاری را دنبال و از چه کاری حذر کنیم؟ به قول یکی از عصب شناسان به نام آنتونیو داماسيو «احساس است که به شما امکان می‌دهد تا چیزها را خوب، بد و خنثی دسته‌بندی کنید».

خلاصه، اشتیاق‌های خاصی که دارید و احساس و عادت‌هایی که اجرا می‌کنید، در حقیقت تلاشی برای پاسخ‌گویی به انگیزه‌های اساسی و زیربنایی‌تان است. هرگاه با کمک یک عادت به انگیزه‌ای پاسخ موفق دهید، به انجام دوباره آن عادت اشتیاق پیدا می‌کنید. به مرور یاد می‌گیرید که پیش‌بینی کنید. چک کردن رسانه اجتماعی کمکتان می‌کند تا احساس عشق‌ورزی داشته باشید و

تماشای یوتیوب مجال می‌دهد تا نگرانی‌هایتان را به دست فراموشی بسپارید. عادت‌ها وقتی جذاب می‌شوند که آن‌ها را با احساس‌های مثبت مرتبط سازیم. ما می‌توانیم از این بینش بیشتر به نفعمان استفاده کنیم تا به ضررمان.

چطور مغزمان را از نو برنامه‌ریزی کنیم تا از عادت‌های دشوار لذت ببرد؟

گاهی اوقات همه ما به تغيير خفیفی در قالب ذهنی نیاز داریم؛ برای مثال اغلب پیرامون کارهایی صحبت می‌کنیم که مجبوریم در زمان معینی انجام دهیم، برای رفتن به سر کار مجبورم زودتر بیدار شوم. برای رونق کسب وکارم مجبورم بیشتر تماس‌های فروش بگیرم. برای خانواده مجبورم شام درست کنم.

اکنون فقط تغییر یک کلمه را مجسم سازید: «مجبور» نيستم، «می‌توانم». برای رفتن به سر کار می‌توانم بیدار شوم. برای رونق کسب وکارم، می‌توانم بیشتر تماس فروش بگیرم. برای خانواده‌ام می‌توانم شام درست کنم. با تغییر ساده یک کلمه، طرز نگرشتان را به هر رخداد عوض می‌کنید. به جای آنکه این رفتارها را باری بر دوش خود تصور کنید، آن‌ها را فرصت‌هایی برای خود می‌بینید. نکته کلیدی این است که هر دو شکل واقعیت، حقیقت دارد. شما مجبورید این کارها را انجام دهید و شما می‌توانید این کارها را انجام دهید. برای هر نوع قالب ذهنی‌ای که اختیار می‌کنیم، می‌شود شاهدی پیدا کرد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب عادت‌های اتمی بود. برای خرید و دانلود کتاب عادت‌های اتمی جیمز کلیر از همین صفحه اقدام کنید. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی ترک عادات می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.