پژوهش کتاب آموزش کلام اسلامی جلد دوم - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

پس از انتشار جلد نخست این مجموعه، که به مباحث خداشناسی اختصاص داشت، اینک جلد دوم آن ـ شامل مباحث راهنماشناسی (نبوت و امامت) و معادشناسی ـ به محضر دانش‌پژوهان علم کلام تقدیم می‌شود. در دیباچه جلد اول، نکاتی را یادآور شده بودم که عمدتآ درباره جلد حاضر نیز جاری است و از این رو، می‌توان آن را مقدمه‌ای برای این جلد نیز به شمار آورد. در اینجا مناسب است دو نکته را در خصوص مطالب این جلد بیفزاییم:
۱. بحث اعجاز قرآن از مباحث میان‌رشته‌ای است که افزون بر کلام، در مباحث علوم قرآن نیز، آن هم به صورتی گسترده‌تر، طرح می‌شود. از این رو، در مکتوب حاضر، بحث اعجاز قرآن را در قالبی موجز و فشرده آورده‌ام، با این امید که خوانندگان ارجمند با مراجعه به کتابهایی که در زمینه علوم قرآنی نگاشته شده است، به تصویر جامعتری از این بحث رهنمون گردند.
۲. با توجه به اهداف آموزشی کتاب حاضر، بخش امامت نیز به گونه‌ای فشرده مطرح شده و از پرداختن به مناقشات جاری میان عالمان شیعه و سنی، به صورت گسترده، پرهیز شده است. نگارنده بر این باور است که این مقدار برای سطح متوسط آموزش کلام کفایت می‌کند. با این حال، اگر در مواردی بررسی گسترده‌تر مباحث امامت ضرورت
یابد، مدرسان محترم می‌توانند، بر حسب صلاحدید خود، مطالب دیگری را بیفزایند و با تفصیل بیشتری به منازعات بین‌المذاهب در زمینه امامت، بپردازند.

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.