پژوهش کتاب از کودکی‌‌ ام بزرگی‌‌ ام را بشناس - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

کتابی که در دست دارید حاوی نکاتی است که آرزو می‌‌کنم ای کاش والدینم خوانده بودند. اگر می‌‌توانستم به والدینم هدیه‌‌ای ارزانی کنم این کتاب ارزشمندترین هدیه من به آنها بود. کتاب حاضر به جامعه انسانی می‌‌گوید فرزندآوری هنر نیست، چه بسا قابلیت تولید مثل در وجود حیوانات نیز به ودیعه نهاده شده است. آنچه که از شما والدین کارآمد، هوشمند و آگاه می‌‌سازد دانش فرزند پروری، پاسخدهی مناسب و صحیح به نیازهای کودکی، محافظت از آسیب‌‌های این دوران و کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان است. این کتاب می‌‌گوید کیفیات روانی بزرگسالی منوط به نوع روابط والدین با کودکی من است. در کتاب حاضر در می‌‌یابیم که زندگی همان کودکی است، بقیه آن نشخوار کودکی است. این کتاب می‌‌گوید انسان مثل گُل در خانه است، صِرفِ کاشت گُل نتیجه‌‌ای در بر ندارد، این گل نیاز به رشد دارد و برای اینکه رشد سالم و پویایی داشته باشد، نیاز به مراقبت، رسیدگی و توجه دارد. نوع انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست. چه بسا برخی یافته‌‌های پژوهشی نشان می‌‌دهد آسیب‌‌های دوران کودکی قابل جبران نیست. بنابراین هر گونه غفلت، بی توجهی و سهل انگاری ممکن است کیفیت زندگی و احوال روانی بزرگسالی را با چالش بزرگی مواجه نماید. این کتاب می‌‌گوید بذر اعتماد به نفس و خود ارزشمندی در دوران کودکی کاشته می‌‌شود. کتاب حاضر با بیانی علمی و اتکا به شواهد پژوهشی نشان می‌‌دهد چطور گذشته می‌‌تواند روی زمان حال تأثیر گذار باشد؛ افکار، احساسات، رفتار و خود پندارۀ شما را تحت تأثیر قرار دهد. گفتارهای این کتاب تلاشی است برای کمک به پدر و مادر که دربارۀ تربیت خانوادگی درست بیندیشند، به دانستنی‌‌های مقدماتی تربیتی دست یابند، تجربه و عمل خود را بررسی کنند، شیوه‌‌های درست تربیت فرزندان را بیابند، لغزش‌‌های خویش را تصحیح کنند و انسان‌‌هایی کارآمد برای جامعه و پیشرفت و گسترش سعادت آن پرورش دهند.
کتاب حاضر در زمرۀ منابع معدودی است که کودکی و تأثیر آسیب‌‌های این دوران بر بزرگسالی را به تصویر کشیده و با اتکاء به یافته‌‌های علمی و پژوهشی، تأمین بهداشت روانی این دوران را گوشزد می‌‌نماید.
این کتاب، راهنمایی مجذوب کننده و منبعی غنی و پر ارزش برای مطالعه، کار یا افزایش آگاهی افرادی است که می‌‌خواهند فرزندانی کارآمد تربیت کنند.
کتاب از کودکی‌‌ام بزرگی‌‌ام را بشناس حاصل سال‌‌ها پژوهش و تجارب بالینی نگارنده از کار با والدین، کودکان و جوانان آسیب دیده، بیماران روان رنجور، برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی و تلفیقی از تجارب زیستۀ خودم است. تمام تلاشم بر این بود که کتابی سلیس و روان، همه فهم و کاربردی نگاشته شود؛ از این‌‌رو از حیث آموزشی بسیار ارزشمند است. کتاب مزبور به دوران کودکی و فعل و انفعالات این برهه از زندگی به عنوان بخش مهم و فوق‌‌العاده تأثیر گذار هر انسانی نگاه می‌‌کند و در این میان نقش والدین به عنوان مراقبین اصلی کودک بسیار پر رنگ است.
-بخشی از مقدمه-

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 182 views بار دسته بندی : تاريخ : 5 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.