پژوهش کتاب کاتالیزگر چگونه سدهای فکری دیگران را بشکنیم تا نظرشان را تغییر دهیم؟ - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

همه‌ی افراد چیزهایی دارند که می‌خواهند تغییرش بدهند؛ مسئولان فروش دوست دارند نظر مشتریانشان را عوض کنند و بازاریاب‌ها در تلاش‌اند تصمیم‌های مربوط به خرید را تغییر دهند. کارمندان می‌خواهند نگرش رؤسایشان را عوض کنند و رهبران دوست دارند سازمان‌ها را تغییر دهند. والدین در تلاش‌اند رفتار فرزندشان را عوض کنند. استارتاپ‌ها می‌خواهند صنایع را تغییر دهند. سازمان‌های غیرانتفاعی می‌خواهند دنیا را دگرگون کنند.
اما تغییر سخت است.
ما دیگران را متقاعد می‌کنیم، گولشان می‌زنیم، تحت‌فشارشان می‌گذاریم اما بعد از تمام این کارها اغلب هیچ‌چیز عوض نمی‌شود. اگر هم چیزی عوض شود، سرعت تغییرش بسیار کم است. داستان مسابقه‌ی دوی لاک‌پشت و خرگوش را در نظر بگیرید؛ در آن داستان، تغییر نه لاک‌پشتی با حرکت مداوم اما آهسته است و نه خرگوشی با حرکت سریع اما ناپیوسته بلکه مثل یک تنبل است که زمان استراحت ناهارش فرا رسیده است. یعنی بسیار کُند است.

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : تاريخ : 1 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.