پژوهش کتاب کاربست مشاوره و روان‌ درمانی وجودی - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

کتاب حاضر برای مشاوران و روان درمانگران به رشته تحریر درآمده است، هم آنهایی که دوره آموزش خویش را تکمیل کرده‌اند و هم آنهایی که هنوز در حال آموزش هستند و روش‌های خاص کار با افراد را از دیدگاه وجود‌گرایانه بررسی می‌کنند. چون دیدگاه وجودی علاوه بر جنبه درمانی، فلسفی است، این کتاب مناسب فرد علاقمند به کشف دغدغه‌های وجودی است. تمرکز اصلی کتاب برکاربرد عملی است.
فصل اول، به زمینه تاریخی در فلسفه و شخصیت‌های اصلی در درمان وجودی معاصر پرداخته شده است.
فصل دوم، روش خاص پرداختن به مسائل را در قالب جلسه درمانی و هنرمندانه‌ی مربوط به آموزش را توصیف می‌کند. فرض‌ها و اهداف این رویکرد تعیین شده‌اند و وظیفه کارورز به‌طور خلاصه بیان شده است.
فصل سوم، به تعاملات واقعی میان درمانگر و درمان جو می‌پردازد. همچنین فرآیند مشاوره و درمان را برحسب تأثیر در مراجع دنبال می‌کند.
در فصل چهارم، مُدل پایه پرداختن به چهار سطح تجربه انسانی ارائه می‌شود. در آنجا نشان داده شده که چگونه چالش‌های مختلف در هر بعدی می‌توانند شناخته شوند و چگونه می‌توان با آنها مقابله کرد.
فصل پنجم، اهمیت کمک به افراد در ارزیابی سبک کنونی زندگی‌شان را توضیح می‌دهد. من به طریقی که فرضیات افراد می‌توانند تعریف شوند و به‌عنوان شاخص‌های ارزش‌ها و تبیین‌های اصلی آنها مورد توجه قرار گیرند توجه می‌کنم.
در فصل ششم، روش‌های مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهم که در آنها فرآیند درمان سرزنده‌تر و خلاقانه‌تر ایجاد می‌شود.
فصل هفتم در پایان بررسی می‌کند که چگونه می‌توان افراد را تشویق کرد تا با زندگی، نه از طریق تغییر؛ بلکه از طریق مواجه با وضعیت زندگی خود سازش کنند. عمل به تعهدات و ایجاد ارتباط با سایر افراد نیز به‌عنوان بخشی از پیشرفتی در نظر گرفته می‌شود که افراد در جهت ایجاد زندگی رضایت‌بخش به‌دست خواهند آورد.
فصل هشتم، به نتیجه‌گیری از فرآیند روان‌درمانی وجودی پرداخته شده است.
در سراسر این کتاب نشان داده شده که چگونه می‌توان ایده‌ها را به‌طور عملی به کار برد. صفحات حاضر مبتنی بر کار با درمان جویان، دانشجویان و کارآموزان است؛ اما در تجزیه و تحلیل نهایی، کتاب حاضر، محصول جست‌وجوی فردی مداوم برای روش معنادار در زندگی است. این روش صرفاً مرحله اول مسیری طولانی به سوی آینده است.

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : تاريخ : 19 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.