پژوهش کتاب کتاب تحقیقات بازاریابی در یک هفته - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

نقد و بررسی کتاب تحقیقات بازاریابی در یک هفته

درباره کتاب تحقیقات بازاریابی در یک هفته

کتاب «تحقیقات بازاریابی در یک هفته» Market Research In A Week نوشته‌ی «پالی برد» در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. این کتاب در خصوص اهمیت و کاربرد تحقیقات و پژوهش در بازاریابی به نگارش درآمده است که اثری بسیار مناسب و موثر برای مدیران و افراد فعال در حوزه‌های مختلف کسب‌وکارها است. تحقیقات بازاریابی یک فرآیند دلبخواهی برای یک شرکت نیست بلکه یک ضرورت است که پس از آن به اطلاعات مفید و حیاتی افراد دست پیدا می‌کنند. مدیران از طریق تحقیقات در بازاریابی اطلاعات موجود در بازار نسبت به برند و نام تجاری خودشان و رقبایشان را دریافت می‌کنند و براساس آن می‌توانند برای آینده محصولات و خدماتشان تصمیمات جدی بگیرند. کاهش ریسک‌ها، استفاده از فرصت‌ها، بهبود نتایج، نظارت بر شرایط بازار و ارزیابی آن، قضاوت درباره‌ی روندها و شرایط بازار و شناخت بازار ازجمله دلایلی است که تحقیقات بازاریابی انجام می‌شود. تحقیقات بازاریابی به شرکت‌ها و برندها کمک می‌کند تا جامعه هدف خود را بهتر و دقیق‌تر بشناسند و از چگونگی احساس آن‌ها نسبت به برندشان آگاهی یابند. به همین دلیل این تحقیقات در تأثیرگذاری بر مخاطب، افزایش فروش و تبلیغات موثر بسیار مفید است.

کتاب «تحقیقات بازاریابی در یک هفته» نوشته‌ی «پالی برد» با نثری روان و ساده طی هفت بخش برای هفت روزبه نگارش درآمده است که عبارت‌اند از:

روز اول: تحقیقات بازاریابی از چه چیزی گفتگو می‌کند
روز دوم: برنامه‌ریزی تحقیقات
روز سوم: انواع برنامه‌های تحقیقاتی
روز چهارم: شیوه‌های تحقیق
روز پنجم: انجام تحقیقات
روز ششم: تجزیه‌وتحلیل نتایج
روز هفتم: استفاده از تحقیقات

ترجمه کتاب تحقیقات بازاریابی در یک هفته به زبان فارسی

کتاب «تحقیقات بازاریابی در یک هفته» نوشته‌ی «پالی برد» را انتشارات بازاریابی با ترجمه‌ی «پرویز درگی» و «محمدحسن امامی» در سال ۱۳۸۹ منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «پرویز درگی» مدرس دانشگاه، مشاور و محقق بازاریاب ایرانی این اثر را ترجمه کرده است که یکی از مترجمان پرکار درزمینه‌ی ترجمه‌ی کتاب‌های حوزه‌ی بازاریابی و برندینگ است. این مترجم درباره‌ی کتاب «تحقیقات بازاریابی در یک هفته» نوشته‌ی «پالی برد» گفته است: «تحقیقات بازاریابی ازجمله ابزار شناخت، بررسی‌کننده، و پیشنهاددهنده‌ی راهکارهای اجرایی برای محیط بیرونی سازمان است. تحقیقات بازاریابی از طریق جستجوی سیستماتیک و با استفاده از روش‌های عینی، برای شناسایی و حل مسائل بازاریابی، به جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات می‌پردازد و در راستای رفع مشکلات و ارائه‌ی یک استراتژی سازمانی کوشش می‌کند.»

در بخشی از کتاب تحقیقات بازاریابی در یک هفته می‌خوانیم

تحقیقات ثانویه مزایای زیادی نسبت به تحقیقات اولیه ‌یا میدانی دارد و ممکن است بدون نیاز به تحقیقات اولیه، به همه‌ی سؤالات پاسخ گفته و پروژه را ارزان‌تر تمام کند. همچنین ممکن است برای راهنمایی درزمینه‌ی کمیت و نوع تحقیقات اولیه‌ی موردنیاز به‌کاررفته و در وقت و پول صرفه‌جویی به عمل آورد. اما این تحقیقات ممکن است کهنه بوده یا دقیق نباشند، یا اینکه صرفاً مواد مربوط در دسترس نباشد که غال با نیز چنین است.

تحقیقات اولیه این امتیاز را دارد که جدید بوده و دقت آن تا حدی قابل‌کنترل است. این تحقیقات می‌تواند دقیقاً بر اطلاعات موردنیاز تمرکز کند و با آمادگی دقیق روش جمع‌آوری، اطلاعات به نحوی جمع‌آوری شود که تجزیه‌وتحلیل آن آسان‌تر شود. متأسفانه این تحقیقات در معرض پیش‌داوری قرار دارند، مگر اینکه به‌دقت کنترل شوند، و روش‌های ارزان‌تر نیز ممکن است قابلیت اعتماد کمتری داشته باشند.

در اکثر پروژه‌ها بهتر است ابتدا تحقیقات مقدماتی در پشت میز انجام شود و سپس بر اساس آن، درباره‌ی نوع تحقیقات بعدی تصمیم گرفته شود. تحقیقات ثانویه یا در پشت میز، سریع‌تر و ارزان‌تر از تحقیقات اولیه است. همچنین اطمینان می‌دهد که تحقیقات موجود تکرار نمی‌شود و به این ترتیب، در درازمدت در وقت صرفه‌جویی به عمل می‌آید. در بعضی پروژه‌ها، محدودیت‌های موجود در وقت و بودجه، تحقیقات ثانویه را به‌صورت تنها گزینه‌ی ممکن درمی‌آورد. درهرحال، این تحقیقات نمی‌تواند همه‌ی اطلاعات موردنیاز را تأمین کند. به‌طور مثال، نگرش جدید مصرف‌کننده فقط از طریق تحقیقات میدانی قابل حصول است.

در مواردی که هم تحقیقات اولیه و هم تحقیقات ثانویه انجام می‌شود تا نتایجی به دست آید که تا حد امکان کامل باشد، تحقیقات جامع نامیده می‌شود.

چه تحقیقات اولیه انجام شود چه ثانویه، باید قبل از شروع کار روش قابل‌اعتمادی برای ثبت نتایج آن در نظر بگیرید. ما هنوز در جهان بدون کاغذ زندگی نمی‌کنیم و حتی در عصر کامپیوتر، تحقیقات بازاریابی مقدار بسیاری کارهای کاغذی به وجود می‌آورد. این کار باید به نحو روشمندی انجام شود. مطمئن شوید که کاغذها در پرونده‌هایی که به سهولت قابل‌شناسایی هستند ذخیره‌شده و به‌سرعت پیدا می‌شوند. همچنین، اگر از کامپیوتر نیز برای ثبت پژوهش‌ها استفاده می‌شود، باید در پرونده‌هایی ذخیره شود که عنوان مناسبی داشته و به‌آسانی قابل‌دسترسی باشد.

طی تحقیقات ثانویه، از روش استانداری برای تبت یادداشت‌ها و ذخیره کردن کپی‌ها استفاده کنید. اطینان حاصل کنید که موارد زیر را ثبت می‌کنید:

منبه اصلی داده‌ها

تاریخ تهیه‌ی داده‌ها

نام تهیه‌کننده‌ی داده‌ها

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 368 views بار دسته بندی : تاريخ : 13 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.